ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Henk RS 250
#379509
RS660.jpg
Aangezien die zaak in de Meern vol zat met proefrit afspraken voor de 660, op zich hoopvol, ben ik naar Goedhart gereden alwaar de bovenstaande RS stond. Ik kon gewoon rijden gelukkig. Wat mij betreft is dit de mooiste kleurstelling, de oude RS250 kleuren. Helaas wel in dat matte.

Even gaan zitten, ook voor mijn 1.92 m en in het winterpak is de ergonomie prima in orde. Ik was eerst wat sceptisch over het hoge clipon stuur, tijdens het rijden verdween dat en het zat gewoon perfect. Starten, het dashboard stond op commuter, verder er maar afgebleven. Zoiets moet je rustig bekijken na aankoop en je favoriete instelling erin zetten. Wel even wennen aan dat toerenteller balkje. Rustig het eerste stukje rijdend pruttelt ie prima met het verkeer mee , geen bonken of klapperen zoals de mille. Buiten Bodegraven een paar keer wat gas gegeven, boven de 8000 rpm komt ie tot leven, voor een 660 cc enorm veel trekkracht en wat een geluid zeg. Echt meer dan super. Over het hele toerengebied is er meer dan genoeg trekkracht, die boost die je bij de 250 hebt heeft deze ook.

In een paar lange bochten heb ik geprobeerd een andere lijn te pakken, ook dat deed ie moeiteloos. Halverwege iets oprichten en een wijdere of krappere lijn kiezen, voor zover dat lukt rond Bodegraven, gaat moeiteloos. Dit belooft wat voor op het circuit :yahoo:

Rotondes, krappe en wijdere bochten, alles gaat even soepel en moeiteloos. Wat dat betreft is het weer een echte Aprilia, gemaakt voor sturen. Hij hangt fijn aan het gas, pakt goed op en bonkt nergens. De quickshifter en blipper werken perfect.

Zijn er ook nadelen??

Voor mij persoonlijk, maar dat geldt voor alle modernere motoren, is de kuip erg klein en laag. Het fijne aan de mille is dat je lekker ïn" de kuip zit ipv er bovenop. Los van de perfecte zithouding. De dim/groot licht schakelaar zit nogal in de weg, als je de koppeling pakt duw je hem snel naar groot licht. Zo'n electronisch dashboard is iets waar je aan moet wennen.

Bij stevig remmen vond ik de voorrem wat bibberig aanvoelen, het kan exemplarisch zijn.

Al met al een meer dan goede motor, een echte Aprilia in al zijn facetten. De belangstelling lijkt nu al overweldigend, alle testen in de motorfiets media zijn meer dan goed. Zoals aangehaald, je kunt ermee naar je werk pruttelen door de file maar ook snelle tijden rijden op Assen. En ook een hele dag door Luxemburg knallen :yes:

Wil ik er een, eigenlijk wel, als circuit motor voor beginners en ook gevorderden is het zeker een optie.
De zit is voor een sport motor best neutraal en ontspannen. De koppeling, als je hem nodig hebt, is superlicht. De vering is goed instelbaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#379537
Capo dei Capi schreef:
19 nov 2020, 16:34
Hoi Henk,

Mijn testverslag staat in het clubblad.
Zie onderstaande link:
https://aprilia-riders.nl/public/_files ... _RS660.pdf
Henk RS 250 schreef:
18 nov 2020, 15:49
John, bedankt. Ben zeer benieuwd naar je bevindingen.
Kan test niet lezen :no: , geeft een foutcode aan!
Avatar
Door FerBa
#379538
Henk RS 250 schreef:
21 nov 2020, 10:11
RS660.jpg

Aangezien die zaak in de Meern vol zat met proefrit afspraken voor de 660, op zich hoopvol, ben ik naar Goedhart gereden alwaar de bovenstaande RS stond. Ik kon gewoon rijden gelukkig. Wat mij betreft is dit de mooiste kleurstelling, de oude RS250 kleuren. Helaas wel in dat matte.

Even gaan zitten, ook voor mijn 1.92 m en in het winterpak is de ergonomie prima in orde. Ik was eerst wat sceptisch over het hoge clipon stuur, tijdens het rijden verdween dat en het zat gewoon perfect. Starten, het dashboard stond op commuter, verder er maar afgebleven. Zoiets moet je rustig bekijken na aankoop en je favoriete instelling erin zetten. Wel even wennen aan dat toerenteller balkje. Rustig het eerste stukje rijdend pruttelt ie prima met het verkeer mee , geen bonken of klapperen zoals de mille. Buiten Bodegraven een paar keer wat gas gegeven, boven de 8000 rpm komt ie tot leven, voor een 660 cc enorm veel trekkracht en wat een geluid zeg. Echt meer dan super. Over het hele toerengebied is er meer dan genoeg trekkracht, die boost die je bij de 250 hebt heeft deze ook.

In een paar lange bochten heb ik geprobeerd een andere lijn te pakken, ook dat deed ie moeiteloos. Halverwege iets oprichten en een wijdere of krappere lijn kiezen, voor zover dat lukt rond Bodegraven, gaat moeiteloos. Dit belooft wat voor op het circuit :yahoo:

Rotondes, krappe en wijdere bochten, alles gaat even soepel en moeiteloos. Wat dat betreft is het weer een echte Aprilia, gemaakt voor sturen. Hij hangt fijn aan het gas, pakt goed op en bonkt nergens. De quickshifter en blipper werken perfect.

Zijn er ook nadelen??

Voor mij persoonlijk, maar dat geldt voor alle modernere motoren, is de kuip erg klein en laag. Het fijne aan de mille is dat je lekker ïn" de kuip zit ipv er bovenop. Los van de perfecte zithouding. De dim/groot licht schakelaar zit nogal in de weg, als je de koppeling pakt duw je hem snel naar groot licht. Zo'n electronisch dashboard is iets waar je aan moet wennen.

Bij stevig remmen vond ik de voorrem wat bibberig aanvoelen, het kan exemplarisch zijn.

Al met al een meer dan goede motor, een echte Aprilia in al zijn facetten. De belangstelling lijkt nu al overweldigend, alle testen in de motorfiets media zijn meer dan goed. Zoals aangehaald, je kunt ermee naar je werk pruttelen door de file maar ook snelle tijden rijden op Assen. En ook een hele dag door Luxemburg knallen :yes:

Wil ik er een, eigenlijk wel, als circuit motor voor beginners en ook gevorderden is het zeker een optie.
De zit is voor een sport motor best neutraal en ontspannen. De koppeling, als je hem nodig hebt, is superlicht. De vering is goed instelbaar.
Leuk verslag Henk! :ok:

Word ook betalend lid van de ARA!