ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#384298
FerBa schreef:
18 mei 2022, 22:28
Is er toevallig al bekend hoe laat we aanwezig moeten zijn?
Moeten is een groot woord ;) , de race is in de middag ( ik denk van 12 tot 17 uur) maar wellicht handig als je er 's ochtends al bent. Rustig kopje koffie doen en voldoende tijd om de taken door te spreken, trainingen beginnen om 9 uur.
#384301
Haha, oké! Tis geen contractwerk natuurlijk! :laugh:
Maar, ik zorg dat ik er om 09:00 ben, ik ga voor de volledige belevenis! :ok:
#384435
Er zijn laatst twee mooie ARA Beach Flags besteld. Één hiervan is voor gebruik op het circuit. Deze ligt momenteel in de aanhanger en deze staat in Herveld (in de Betuwe, grofweg tussen Arnhem en Nijmegen in aan de A50).

De Endurance race dit weekend is een mooi moment om een beetje zichtbaarheid voor de ARA te hebben natuurlijk.

Is er iemand die misschien aankomende week/weekend de vlag kan langshalen en meenemen naar de Endurance Race?
#384495
Was inderdaad een gezellige dag!
Ik zal een verslagje schrijven vanuit mijn beleving, het zal geen raceverslag worden met tijden e.d., maar een globaal verslag.
Ik had in ieder geval de eer om Jarno z'n motor vast te houden bij de Le Mans-start! 8)
#384627
Hier dan een verslagje van het , voor mij, mooiste race evenement van het jaar.

De avond begon als een soort van reunie met een aantal bekende gezichten uit een grijs race verleden,o.a. Gertjan, Jan van  Dam ,Rolf en Martin alias stokkie.
De hospitality was dik voor elkaar , super geregeld door Martin , die als een ware Gordon Ramsey de BBQ bestierde, alles erop en er aan , wat tot vele jaloerse blikken in de andere pitboxen leidde..
De motoren konden 's avonds gekeurd worden , zodat de alles klaar stond voor de grote dag.

Assen zou Assen niet zijn als er geen drupje regen zou vallen en ja hoor, ' s ochtends tijdens de eerste vrije training regen...
De meesten bleven binnen in de pitbox , ik had mijn regenwielen gestoken en wilde toch even proberen een tijd neer te zetten.
Het stopte uiteindelijk met regenen en de baan droogde te snel op om met regenbanden te rijden, na drie rondjes maar naar binnen gegaan om de regenbanden niet gelijk tot snot te rijden.

Ons Aprilia-riders team kwalificeerde met 1.55,8 een 22e plek van de 30 teams in onze klasse niet al te best, het tweede team ,kwik,kwek en kwak, kwalificeerde daarentegen op een keurige p1.
Gelukkig is de startpositie bij een 5 uur durende race met leMans start niet zo heel erg van belang, dus er was nog goede hoop.
Na een uur racen lagen we op een uitstekende 9e plek , dus nog alle kans op een podium.
Helaas kreeg Heuveltje tijdens zijn stint een technisch probleem met zijn motor , en voordat we een nieuwe transponder hadden lagen we 28e in onze klasse en 52e overal, bijna laatste dus.
Daar gingen onze podium kansen down the drain...
Verder knokken met drie man, daar de rsv4 van Heuvel niet meer betrouwbaar te repareren viel, erg jammer en teleurstellend voor Frank , fanatiek als altijd.

Na 3 uur racen opgeklommen naar p25 en p44 algemeen met dank aan strakke tijden van KJ en Jarno.
1 ronde voor einde van mijn stint brak met het uitkomen duikersloot mijn achterkant weg, met mijn knie tussen kuip en asfalt wist ik de motor op de een of andere manier weer recht te trekken, daar waar ik eigenlijk al plat op het asfalt lag.Met dank aan de APRC , een marquezje en enorm veel geluk bleef ik overeind.Later zag ik dat mijn hellingshoek 70 graden was geweest op dat moment...
De volgende stint dus wat rustiger gereden want toch wel aardig geschrokken van deze bijna highsider bij hoge snelheid..

In het laatste uur hebben we nog wat plekjes kunnen winnen om uiteindelijk als 21e kunnen finishen met een niet onverdienstelijke 38e plek overall tot resultaat.

Ik had de eer om de laatste stint tot de finishvlag te rijden , een leuke ervaring om als een soort van held onthaald te worden in de pitlane, waar iedereen applaus en thumps up krijgt ongeacht op welke plek men ook geeindigd is.

Zeer gewaardeerd is de sponsoring van de pitbox door de ARA en uiteraard iedereen die geholpen heeft deze endurance weer tot een goed einde te brengen.

Ik zeg volgend jaar weer !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#384644
Leuk verslagje Frank.

Ik ben nog bezig met mijn verslag, het wil helaas niet zo vlot uit mijn vingers komen, iets met te lang wachten met het verslag schrijven... ::)
#384656
Verslag is klaar en verstuurd naar de redactie!
Hier een paar foto's.
20220613_092437.jpg
20220613_092447.jpg
20220613_090140.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Word ook betalend lid van de ARA!