ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door martijn851
#384000
Een schakel extra is nog best veel op het achterwiel, benieuwd of ik dit ga merken in de korte bochten.
Anders een tandje erbij, nu past de bandenwarmer wel.
20220409_102614.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Heuveltje
#384004
Wel even de aanslag bout uitdraaien en vastzetten. Het beste kun je een keer aansluiten op een circuit dag als we met diverse ervaren daar zijn.
Avatar
Door martijn851
#384006
Heuveltje schreef:
10 apr 2022, 08:28
Wel even de aanslag bout uitdraaien en vastzetten. Het beste kun je een keer aansluiten op een circuit dag als we met diverse ervaren daar zijn.
Alles zat nog los, nu niet meer ;) .
De 25e is de eerste dag van het seizoen, start op Zandvoort, daarna met jouw club naar Italië.
Avatar
Door robz
#384014
Heuveltje schreef:
10 apr 2022, 08:28
Wel even de aanslag bout uitdraaien en vastzetten. Het beste kun je een keer aansluiten op een circuit dag als we met diverse ervaren daar zijn.

ik heb evt twee dagen Assen ter overname op 2 en 3 mei via racecracks er zit dan al een heel Aprilia Nest op Assen.
Ik zit waarschijnlijk in Frankrijk dan... :o
Avatar
Door Henk RS 250
#384015
Ik ben 5 mei in Assen, ik kom 1 mei terug uit usa van een werk trip. grrr, balen

Denk dat het beter is de jetlag te verwerken ipv gelijk door te gaan

3 dagen Assen was wel leuk geweest, met een rustdag ertussen :)
Avatar
Door Heuveltje
#384017
robz schreef:
11 apr 2022, 08:03
Heuveltje schreef:
10 apr 2022, 08:28
Wel even de aanslag bout uitdraaien en vastzetten. Het beste kun je een keer aansluiten op een circuit dag als we met diverse ervaren daar zijn.

ik heb evt twee dagen Assen ter overname op 2 en 3 mei via racecracks er zit dan al een heel Aprilia Nest op Assen.
Ik zit waarschijnlijk in Frankrijk dan... :o
Jammer man, is altijd gezellig :friends:
Avatar
Door Heuveltje
#384018
martijn851 schreef:
10 apr 2022, 09:31
Heuveltje schreef:
10 apr 2022, 08:28
Wel even de aanslag bout uitdraaien en vastzetten. Het beste kun je een keer aansluiten op een circuit dag als we met diverse ervaren daar zijn.
Alles zat nog los, nu niet meer ;) .
De 25e is de eerste dag van het seizoen, start op Zandvoort, daarna met jouw club naar Italië.
Wanneer en welk circuit?
Ik ben er in juli ook bij in Mugello 8)
Avatar
Door martijn851
#384104
Nou, valt tegen vandaag.
Half nat, droog en het gaat stroever dan de start vorig jaar.
De derde sessie ging een stuk beter op een droge baan, de 4e overgeslagen, straks weer droog.
Avatar
Door Heuveltje
#384105
martijn851 schreef:
25 apr 2022, 13:44
Nou, valt tegen vandaag.
Half nat, droog en het gaat stroever dan de start vorig jaar.
De derde sessie ging een stuk beter op een droge baan, de 4e overgeslagen, straks weer droog.
1e dag is altijd ff wennen, kijk maar naar vd Mark ;)
Avatar
Door martijn851
#384161
Vandaag is dit het uitzicht, vrijdag wordt het een stuk minder fraai maar we gaan er een leuk en leerzaam weekend van maken.

Ff je telefoon omdraaien :D
20220504_180721.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door martijn851
#384186
Wat een gaaf circuit, next level vergeleken met Assen of Zandvoort.
Ik focus nu vooral op rem en instuurpunten, logisch, trailbraking in 3 bochten en plek op de baan.

Dag 1 was vooral nat, beetje droog en er net tussenin, verre van ideaal om een nieuw circuit te leren, zeker zo'n moeilijke.
Vandaag droog, 4,5 sessies gereden maar helaas maar 1x met een camera achter me waar je echt wat van leert, hopelijk morgen minimaal 2x.
Avatar
Door Heuveltje
#384194
martijn851 schreef:
7 mei 2022, 17:55
Wat een gaaf circuit, next level vergeleken met Assen of Zandvoort.
Ik focus nu vooral op rem en instuurpunten, logisch, trailbraking in 3 bochten en plek op de baan.

Dag 1 was vooral nat, beetje droog en er net tussenin, verre van ideaal om een nieuw circuit te leren, zeker zo'n moeilijke.
Vandaag droog, 4,5 sessies gereden maar helaas maar 1x met een camera achter me waar je echt wat van leert, hopelijk morgen minimaal 2x.
Goed bezig, wie is je instructeur?
Wat je vaak ziet is dat op dag 3 alle lesstof bij elkaar komt en dat je op je thuis baan een stuk sneller bent :yes:
Avatar
Door martijn851
#384196
Jeremy/Jeremi, fijne gast.
En onderstaand gebeurde ook, op dag 3 vielen alle puzzelstukjes in elkaar en ging het zoveel soepeler, zonder op tijd te pushen 6 seconden sneller met minder moeite.
De 2e en 3e sessie gingen echt goed, raakte de lijnen en apex 80% van de sessie, van de dubbele miste ik de eerste eigenlijk altijd.
De 4e sessie wat regen in sector 1, bocht 1 prima, 2 en 3 echt rustig aan en 3 uit zonder waarschuwing het voorwiel kwijt.
De airbag is niet eens afgegaan, denk dat ik 50 reed..

Maar goed, veel geleerd op een prachtig circuit, lekker gegeten en ik mankeer zelf niks, niet eens een deuk in mijn ego 8)
Volgend jaar weer (of Aragon).
Avatar
Door Heuveltje
#384199
martijn851 schreef:
8 mei 2022, 21:59
Jeremy/Jeremi, fijne gast.
En onderstaand gebeurde ook, op dag 3 vielen alle puzzelstukjes in elkaar en ging het zoveel soepeler, zonder op tijd te pushen 6 seconden sneller met minder moeite.
De 2e en 3e sessie gingen echt goed, raakte de lijnen en apex 80% van de sessie, van de dubbele miste ik de eerste eigenlijk altijd.
De 4e sessie wat regen in sector 1, bocht 1 prima, 2 en 3 echt rustig aan en 3 uit zonder waarschuwing het voorwiel kwijt.
De airbag is niet eens afgegaan, denk dat ik 50 reed..

Maar goed, veel geleerd op een prachtig circuit, lekker gegeten en ik mankeer zelf niks, niet eens een deuk in mijn ego 8)
Volgend jaar weer (of Aragon).
Leuke gast en goede instructeur, kan ook erg hard rijden O0
Dit ga je zeker merken de volgende keer op je thuiscircuit ;)
Avatar
Door martijn851
#384250
De uitlaatbeugel is weer een soort van recht, voetsteun en de remhendel protector zijn vervangen.
De kuip er toch ook even vanaf gehaald om de boel te checken en zag dat het omhulsel van de remleiding beschadigd is, waarschijnlijk door de stuurdemper.
Gisteren maatwerk bij Sparksonline besteld, met de uitleg dat ik maandag een circuitdag heb en vanmiddag had ik ze in huis en inmiddels gemonteerd, dat is snelle service 8) .

Had nog een aandenken meegenomen, deze collectie wordt niet uitgebreid :) .
Grindbak.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door martijn851
#384325
Vorige week had ik zelf een offday, net als de Mille.
1e sessie deed de voorrem het niet meer fantastisch na een paar keer aanremmen, zat in de Audi S bijna in het grind. Geen lekker begin, spul nog een keer ontlucht en kon weer verder.
In de 2e sessie voelde de voorkant niet goed, maar dacht dat het aan mijzelf lag, daarna maar ingepakt en naar huis voordat ik brokken zou maken.

Gisteren begon ruk doordat er 2 organisatoren op CPZ waren, afgelopen weekend kregen we eindelijk een tijdschema in de bus waaruit bleek dat ik in groep 2 zat ipv vrij.
Dat had ik niet geboekt, werd pissig en na een paar keer van kastje naar de muur heb ik me er maar bij neergelegd omdat ik anders gefrustreerd op de fiets zou stappen.
Het kon gekker, een Duitser die normaal rond de 2 minuten rijdt zat in groep 1... Die werd echt boos en kon wel naar 3A, blijkbaar moet je dreigen om iets voor elkaar te krijgen.

Ik heb me nog wel vermaakt, hele rare dingen gezien, maar door het lagere tempo alle tijd om te reageren. We reden rond de 2:20, dus kon ik elke bocht uitproberen wat ik bij RSE geleerd heb.
Sessie 4 vrijrijden kon het tempo omhoog en weer kwam dat rare gevoel terug, er lijkt te weinig druk op de voorkant te staan in en net na de apex, vooral bij de Vodafone en Audi S, maar ook Tarzan uit.
In de laatste gleed het wiel, maar wel rechtop gekregen en de ronde afgemaakt.

Hardop nadenken, in Mugello was dit niet, dus de wielbasis verandering lijkt niet de oorzaak.
Bandendruk voor elke sessie gechecked, gestopt met bandenwarmers en op 2.3 koud (Corsa 2)
Ik heb een glijer gemaakt in Italie, ik dacht onder de 50km/h omdat het pak niet afging, maar was met 90 bleek achteraf.
Alles leek ok op wat cosmetische schade na. Ik wil de vork na laten kijken en servicen, hopelijk is er ergens plek.
Iemand nog suggesties? Volgende maand naar Spa en dit geeft momenteel geen vertrouwen, dus wat twijfel om te gaan.
Avatar
Door rsvfrank
#384327
Ik heb zelf het idee dat MSL een aflopende zaak is, ik kwam vroeger heel vaak met MSL op CPZ en dat was altijd professioneel geregeld, nu zie ik dat ze een paar dagen op CPZ doen en dan dagen op Lelystad organiseren....

Mugello is natuurlijk wel een heel ander circuit ,wat daar werkt hoeft op een ander circuit nog niet te werken...
Meet de temp van je banden met een infrarood metertje en uiteraard gelijk je bandenspanning ,zodra je binnenkomt, ook niet te langzaam de uitloopronde rijden want dan koelen je banden teveel af en weet je nog niets..

Ik had de vork op mijn mille altijd op 3 ringen boven de krooplaat staan en de achterkant op maximale hoogte , meestal reed ik met een 190/55 band achter, dus behoorlijk op zijn neus.

Voor je vering kun je naar HK in Tiel gaan en evt je vork laten modificeren als deze nog standaard is, ik ben altijd erg tevreden over HK , BRS is ook erg goed maar hebben het erg druk.

Word ook betalend lid van de ARA!