ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door rsvfrank
#381565
969047FD-29D7-47FB-B311-D47D3E61071D.jpeg
Zo, eindelijk was het dan zover, de rsv4 kon getest worden.

Bij aankomst stonden rsvjan en heuveltje al op de paddock.
Het tentenkamp opgebouwd ,elkaars motoren bewondert en geheel coronaproef bij Jan en zijn vrouw in de caravan een babbeltje en een drankje gedaan, gezellig!

Na mijn nachtdienst was ik toe aan een redelijk nachtje slapen dus vroeg de slaapzak uitgerold en plat..

S'Ochtend sloten KJ en Stefan bij het kampement aan dus het beloofde een gezellige dag met al dan niet serieus ge-ouwehoer te worden..

Ingedeeld in groep fast 2 ,hoefden we pas om half 11 te beginnen aan de eerste sessie, lekker relaxed dus.
De eerste sessie op de rsv4 viel mij gelijk op hoe makkelijk en vloeiend het vermogen erin komt ,en dat dat mooi linear opbouwt tot de begrenzer aan toe.
Qua sturen, tja , Aprilia alike, gewoon heel vertrouwd, vind het aanvoelen als een lichtere rsv mille op steroiden :yahoo:
Helaas na binnenkomst in de pits een kleine olie lekkage rond het dynamodeksel terhoogte van de bedrading , mbv want sealer de doorvoer van de draden dichtgesmeerd maar merkte ook dat wat boutjes niet helemaal vast zaten wsl gebeurt door het plaatsen van de protectors.Maar goed lekkage is opgelost.

De 2 sessie werd na een rondje of 6 afgevlagt met rood door een valpartij van een man of 4, dat kwam voor mij precies op tijd . Ik dacht al een paar ronden wat voelt mijn voetsteun raar aan, bleek deze dus zo goed als losgetrilt te zijn , dus mazzel dat we naar binnen moesten , hoewel ik dat sowieso zou hebben gedaan.
Sessie 3 en 4 een beetje meer ontspannen proberen te rijden ,maar nog behoorlijk roestig.
Bewust de laptimer niet aangezet om niet in de verleiding te komen om te gaan pushen voor een goede rondetijd.
De laatste sessie nog even met Heuveltje en Stefan gezamelijk op gereden ,paar rondjes en toen was Frank er vandoor :worship:
Wel leuk om even te vermelden dat een s1000rr op de veenslang best makkelijk in te halen is met zo 'n pk monster als de rsv4, niet normaal wat een power , das nog eens wat anders dan een mille ...

Na de laatste sessie , het minst leuke van een circuitdag,opruimen....
Toen alles ingepakt was nog even een patatje gegeten en de reis naar huis aanvaard.

Er zijn nog wat kleine verbeterpuntjes te doen, maar al met al zeer tevreden ,moe en voldaan thuis mijn bed ingekropen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Word ook betalend lid van de ARA!