ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door joebar83
#380843
LET OP RIT VERPLAATST NAAR 01-05-2021 OP VERZOEK!!!!

Ook dit jaar starten wij een rit bij Niwa motoren in Zwaagdijk.

Bert van den Broek heeft voor dit jaar de route gemaakt. Nu maar hopen dat Niwa zijn deuren voor ons weer open mag zetten ivm de geldende Coronaregels.

Ik heb vandaag 31-03-2021 Overleg gehad met Bart van Niwa Motoren.
Het volgende heb ik afgesproken met Bart!
1 Je mag een kopje koffie pakken.
2 Je mag de WC bezoeken.

Voor de rest wordt er verwacht dat wij buiten blijven dit ivm de geldende Coronaregels

Wij verzamelen rond 09:00 en aanvang van de route is om 09:30>



Begin tot aan Anna Paulowna waren vooral rechten wegen met hier en daar een bochtje.

Maar de omgeving was verder wel erg mooie.

Zodra we de Lagedijk bij Anna Paulowna op gingen begon het leuk en bochtig te worden.

Moet er wel bij zeggen dat de dijkjes niet erg breed waren.

Dus hopelijk is het tegen de tijd dat we de rit gaan rijden ook erg rustig is met andere recreatie verkeer is.

Verder reden we bij Schoorl waar het verder erg mooi rijden is maar ook erg toeristisch dus hopelijk krijgen we daar niet echt heel veel op onthoud.

Maar ondanks dat is het wel erg schitterend rijden daar.

En aan de andere kant mochten we wel achter langzaam verkeer zitten of in de tour stand er staan genoeg leuke huizen waar je van kunt genieten en dromen.

1 maal uit Schoorl en Alkmaar krijgen we weer leuke (smalle) dijkjes tot Hoorn.

Bij Hoorn heb ik een kleine aanpassing gemaakt dus weet niet precies hoe dit heeft uitgepakt.

Want ik had in eerste instantie de route via een stukje snelweg en via de ring van Hoorn en pas buiten Hoorn de dijk op.


Nadat we de dijk tot Enkhuizen afgereden hadden waren wij er wel klaar mee en hebben eigenlijk ook besloten dat de laatste 20 tot 30min terug naar Niwa de keus is voor de deelnemers.

Want ik verwacht dat de meesten de dijk bij Enkhuizen op sturen en het voor gezien houden.

Maar ik heb het er wel in laten zitten zodat mensen het rondje wel afkunnen maken.

Qua eten hebben wij een heerlijk patatje gegeten bij restaurant/cafetaria “de Goudvis” bij Sint Maartenzee.

Maar kwamen verder tussen Schoorl en Alkmaar ook genoeg tegen.

Rijd je mee meld je even aan in de agenda!!

Met vriendelijke groet,

De Evenementencommissie ARA
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door joebar83
#380902
DNNZ schreef:
11 mar 2021, 19:27
Is dit in plaats gekomen van de IJsselmeerrit? Die stond namelijk eerst op de agenda.
Klopt maar om aan de verwachtingen te kunnen voldoen van onze sponsoren is deze omgedoopt naar de Niwa rit.
Avatar
Door Bert77
#380941
Geen dank Rob.
Was met de auto al een erg mooie en afwisselende rit dus ik verwacht dat het met de moter zeker genieten wordt.
Hopelijk valt het tijdens de rit mee met de drukte rond om Schoorl en gaan de plannen niet door om de dijk bij Hoorn te sluiten voor motorrijders.
https://www.motor.nl/nieuws/afsluiting- ... et-welkom/

Binnenkort gaan ik touwens nog 2 ritten voorijden.
maar daarover later mee.....
Avatar
Door DvY
#381116
Bert77 schreef:
14 mar 2021, 12:53
Geen dank Rob.
Was met de auto al een erg mooie en afwisselende rit dus ik verwacht dat het met de moter zeker genieten wordt.
Hopelijk valt het tijdens de rit mee met de drukte rond om Schoorl en gaan de plannen niet door om de dijk bij Hoorn te sluiten voor motorrijders.
https://www.motor.nl/nieuws/afsluiting- ... et-welkom/

Binnenkort gaan ik touwens nog 2 ritten voorijden.
maar daarover later mee.....
Oooo ik hou het zowat niet meer van de spanning Bert!!! Hahaha.
Ben benieuwd!
De bbqnademotorritinbiddinghuizen rit? :kwijl:
Avatar
Door FerBa
#381240
Ja, wat is er met Jezus?
Die rijdt niet mee hoor! ;) ;D
Avatar
Door DvY
#381269
Ik wens een ieder die gaat rijden een mooie rit!
Ik laat het nog even aan me voorbij gaan als ik zo naar de weer voorspelling kijk.
Avatar
Door Gerrit
#381272
Bij ons is de winter aangebroken. Vandaag straten wit.

Enne zaterdag ziet het er bar slecht uit, 12 mm regen, 4 graden zoiets. Poe dat lijkt de rit van Ulm naar Bolzano wel. Mij niet gezien, had graag even bij NIWA naar de KTMs gekeken. En de nieuwe RSV4 natuurlijk.
Avatar
Door DvY
#381276
Bert77 schreef:
7 apr 2021, 18:53
Helaas sluiten Diewerke en ik ons ook aan bij de mensen die niet gaan.
Voor ons ook helaas te koud en nat om een lekker dagje te rijden.
Zondag 25e herkansing?
Avatar
Door Big Chris
#381277
Gerrit schreef:
7 apr 2021, 18:37
Bij ons is de winter aangebroken. Vandaag straten wit.

Enne zaterdag ziet het er bar slecht uit, 12 mm regen, 4 graden zoiets. Poe dat lijkt de rit van Ulm naar Bolzano wel. Mij niet gezien, had graag even bij NIWA naar de KTMs gekeken. En de nieuwe RSV4 natuurlijk.
Op de Fernpass en de Brennerpas was het toen kouder :o
Avatar
Door FerBa
#381280
Waar kan ik een weergodengeweer krijgen, schiet ik ze allemaal van hun wolk af..... >:(

Het is ons niet gegund geloof ik!
Ziet er naar uit dat ik zaterdag de Donder lekker in de schuur laat staan als het weer niet veranderd! :-\

Word ook betalend lid van de ARA!