ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door rsvfrank
#379432
Inmiddels bezig met ombouw van de rsv4 naar circuitmotor, hier zal ik het verloop een beetje bijhouden.
Als je op de foto's klikt staan ze wel normaal.. :gaga:
IMG_0968.jpg
Als eerste maar eens al het straat kuipwerk eraf, best een aardig klusje , een mille zit toch wat simpeler in elkaar.
IMG_0969.jpg
IMG_0973.jpg
Vandaag de flyhammer rearsets binnen gekregen en gelijk maar gemonteerd om te kijken hoe het staat 8)
IMG_0972(1).jpg
Voorgeboorde bouten voor de remklauwen ivm het verplichte borgen .


Vandaag ook via guzzidiag de ecu uitgelezen 》 73,8 stresskm's dus ik kan nog even voort.

Volgende projectjes zijn alle overbodige slangen en eco shit verwijderen.

Carbon framebeschermers en kuip komen hopelijk deze week binnen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#379439
Vandaag het Evap gebeuren gedemonteerd.
De can verwijderd ,slang vanaf de throttlebody afgeplugt en de overflow en ontluchtingslang van de tank gekoppelt met een t-stukje.
evapcan.jpg
Mijn vriend de postbode kwam met een pakketje uit duitsland , ohlins stuurdemper ter vervanging van de sachs unit. Van een 2020 rsv4 dus als nieuw en 1 op 1 over te zetten met de sachs hardware.
stuurdemper.jpg
voor de montage moest de kuip/dash steun even losgeschroefd worden , er zit wel een gaatje bovenin met een rubber dopje om bij de bout van de stuurdemper te komen, maar door de vele kabels die er doorheen lopen lukte het niet via dat gat erbij te komen.
Dus 4 boutjes los van de kuipsteun dan gaat het wat makkelijker.
Beetje loctite op de boutjes en die boel weer vastgeschroefd

.
stuurdemper gemonteerd.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#379441
Beetje ballast over de muur gegooid:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#379448
Aprilia heeft een informatie bulletin voor de ombouw van straat naar race en natuurlijk de ARA racematen ,ook op het AF1 forum staat heel veel info qua ombouw .
Avatar
Door rsvfrank
#379452
Racetorx gearshifter support gemonteerd
racetorx.jpg
oliefilterborging gemaakt , slangenklem does the job :D :ok:
oilfilter.jpg

olievuldop vervangen voor één met wat meer bling en makkelijker te borgen. 8)
olievuldop.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#379481
Gisteren werd de Fima racekuip geleverd.
Op het eerste gezicht van goed kwaliteit, licht en passend. Het blijft een racekuip dus niet zo perfect als orgineel natuurlijk.
Het meeste werk wordt nu om e.a. te spuiten, mocht iemand een adresje weten die het voor weinag wil spuiten ,dan houd ik me aanbevolen ...
IMG_0997.jpg
E52161EE-3E7B-412F-8A26-735E580A8554.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#379488
Inmiddels servo voor de uitlaatklep ontkoppelt en de bedieningskabels verwijderd.
De standaard kachelpijp wordt vervangen door een akra slip on, dus de kabels en servo zijn overbodig geworden.De servo laat ik nog even zitten , maar deze wordt verwijderd nadat de de racemap in de ECU geladen is.
IMG_1006.jpg
IMG_1009.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#379513
Vandaag de carbon framecovers binnen gekregen .
Gelijk even gepast.
Twijfel nog even over het bevestigen ,siliconenkit en of dubbelzijdig tape schijnen de anodelaag van het frame aan te tasten.
Denk dat ik het op de gabro manier doe, wat neopreen of rubber strips aan de binnenkant en tywraps om vast te zetten.
IMG_1013.jpg
130E4EFC-D48A-462E-A3F0-1BA3A90908A2.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#379542
Lekker bezig Frank! :ok:
welke accu heb je erin? aardig wat gewichtsverschil!
Avatar
Door rsvfrank
#379543
FerBa schreef:
22 nov 2020, 17:28
Lekker bezig Frank! :ok:
welke accu heb je erin? aardig wat gewichtsverschil!
Is een JMT li ion accu, had dit merk ook in de mille en heb hem in de rxv zitten..
Avatar
Door Henk RS 250
#379555
Het wordt een leuke racer Frank, scheelt zo'n JMT zoveel in gewicht?



Een goed idee om die frame covers niet vast te kitten, maar met tie wraps te monteren.
Avatar
Door rsvfrank
#379557
Henk RS 250 schreef:
24 nov 2020, 07:17
Het wordt een leuke racer Frank, scheelt zo'n JMT zoveel in gewicht?

Waarom zou je goede motor accu's willen laten ontploffen tijdens oud en nieuw? Nog meer overbelasting voor de zorgsector, naast afgerukte ledematen en kapotte ogen wegens die vuurwerk ellende ook nog brandwonden door rondvliegend zuur.
Nautische uitdrukking Henk, over de muur gooien》 over de boeing gooien oftewel weg gooien ,figuurlijk dan he...dacht dat jij dat wel zou weten ;)
Avatar
Door rsvfrank
#379602
Iedere kilo minder telt op de rsv Maarten. :ok:

GBracing carterbeschermers gemonteerd.
IMG_1022.jpg
IMG_1021.jpg
Tevens beugeltje geknutseld voor de laptimer.
IMG_1020.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#379624
De spanningregelaar verplaatst naar het vooronder.
Misschien in de toekomst vervangen voor een mosfet regelaar, de af-fabriek regelaars schijnen wel eens last oververhitting te hebben.
IMG_1023.jpg

De bedrading is net lang genoeg voor plaatsing achter de dash.
Tegen het eventueel schavielen heb ik een speciale hoes gemonteerd welke gebruikt wordt ter bescherming van draadbomen .Deze is over de lengte open en vouwt als het ware zichzelf om de bedrading heen.
IMG_1024.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvfrank
#379675
De standaard clipons voor PP racing clipons vervangen.
Omdat ik liever geen gaatjes in de stuurbuizen boor heb ik de schakelaarunits iets aangepast door mbv een dremeltje de pinnetjes weg te slijpen ,ze klemmen voldoende op hun bevestigingsboutjes.
IMG_1038.jpg
De nieuwe clipons staan wel in een flink andere hoek dan standaard en zijn ook aardig langer.Wel goed voor de hefboomwerking.
IMG_1037.jpg
IMG_1040.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Word ook betalend lid van de ARA!