- 16 jun 2020, 12:17
#377931
Na woensdag 3 juni de motor getest te hebben konden we nu weer een dagje (aangepast) racen. Het was geen echte wedstrijddag met vrije training, kwalificatie en 2 wedstrijden maar 2 vrije trainingen en 2 “oefeningen” .
We waren met slecht 3 rijders, Klaas Jan en ik op de RSV4 in de raceklasse nu omgedoopt naar ETL 1000 en Milan op zijn standaard R6 in de ETL 600 klasse. Milan (zoon van Elian en Maurice Merckelbach) rijdt eigenlijk Duits Kampioenschap Supersport.
De 1e sessie was nat, dus wisselen naar de regenwielen. Eerlijk gezegd had ik er weinig zin in, de Traction Control had ik nog niet aan het werk en die nattigheid
Toen ik aan het rijden was verdween het gevoel en was ik weer leuk aan het rondgaan, af en toe het knietje aan de grond in de regen voelt wel lekker!
De 2e sessie was gedeeltelijk droog dus over naar slicks. Ondanks dat er op het grootste deel van het circuit een droge lijn was moest je toch regelmatig over een nat stuk. Maar als Marquez dat kan kan KJ dat ook, hij klokte de snelste tijd van iedereen terwijl er toch een aantal kanonnen (ex ONK rijders) voorin meereden. Zelf had ik iets meer moeite om de knop om te zetten maar het gaf wel vertrouwen om in zulke omstandigheden te rijden.
De 3e sessie bestond uit 3 racestarts waarbij de laatste na 20 minuten afgevlagd zou worden. Omdat het geen formele wedstrijd was werd er niet op rondetijd gestart met als gevolg dat KJ en ik als 38e en 39e moesten starten. Zowel KJ als ik had een goede start en wisten een man of 20 in te halen, wat een kick weer ! De 2e start vanuit het midden van het veld was voor mij iets minder omdat ik een enorme wheely trok, maar met een beetje duwen en trekken in Ossebroeken en de Strubben toch weer een 10tal racers kunnen inhalen (incl KJ in de Strubben die weer een super start had).
Bij de laatste start kon ik nog 2 motoren pakken en toen ging de strijd los, helaas na 2 ronden code 60 vanwege een crash met 2 motoren. Bij de herstart zaten enkele mensen niet op te letten en kon ik 5 man inhalen . Vrij snel erna werden we afgevlagd, welke plek ik uiteindelijk geëindigd ben is een vraagteken.
De 3e sessie starten vanuit een code 60 situatie. Dit keer waren we iets eerder op de startgrit en konden we vanuit de middenmoot vertrekken. Wederom een lekkere strijd gehad met enkele rijders, een paar mooie inhaalacties die ik met de nieuwe motor wat makkelijker kon doen. De T-drive remschijven icm met de Z04 remblokken zijn ongelofelijk, ik moet mijn rempunten weer wat verder naar achteren verleggen ondanks de hogere snelheid. Het 200pk model is echt een stuk sneller dan het oude model, op Almeria scheelde het zo’n 20km op topsnelheid. Op Assen zo’n 20-25 meter op de Veenslag volgens KJ.
Al met al weer een lekker dagje motorsport, geen toptijden maar veel strijd en gezelligheid!
Enige minpunt is dat mijn tractioncontrol niet aan het werken heb gekregen dus weer ouderwets op het handje moest rijden
We waren met slecht 3 rijders, Klaas Jan en ik op de RSV4 in de raceklasse nu omgedoopt naar ETL 1000 en Milan op zijn standaard R6 in de ETL 600 klasse. Milan (zoon van Elian en Maurice Merckelbach) rijdt eigenlijk Duits Kampioenschap Supersport.
De 1e sessie was nat, dus wisselen naar de regenwielen. Eerlijk gezegd had ik er weinig zin in, de Traction Control had ik nog niet aan het werk en die nattigheid
Toen ik aan het rijden was verdween het gevoel en was ik weer leuk aan het rondgaan, af en toe het knietje aan de grond in de regen voelt wel lekker!
De 2e sessie was gedeeltelijk droog dus over naar slicks. Ondanks dat er op het grootste deel van het circuit een droge lijn was moest je toch regelmatig over een nat stuk. Maar als Marquez dat kan kan KJ dat ook, hij klokte de snelste tijd van iedereen terwijl er toch een aantal kanonnen (ex ONK rijders) voorin meereden. Zelf had ik iets meer moeite om de knop om te zetten maar het gaf wel vertrouwen om in zulke omstandigheden te rijden.
De 3e sessie bestond uit 3 racestarts waarbij de laatste na 20 minuten afgevlagd zou worden. Omdat het geen formele wedstrijd was werd er niet op rondetijd gestart met als gevolg dat KJ en ik als 38e en 39e moesten starten. Zowel KJ als ik had een goede start en wisten een man of 20 in te halen, wat een kick weer ! De 2e start vanuit het midden van het veld was voor mij iets minder omdat ik een enorme wheely trok, maar met een beetje duwen en trekken in Ossebroeken en de Strubben toch weer een 10tal racers kunnen inhalen (incl KJ in de Strubben die weer een super start had).
Bij de laatste start kon ik nog 2 motoren pakken en toen ging de strijd los, helaas na 2 ronden code 60 vanwege een crash met 2 motoren. Bij de herstart zaten enkele mensen niet op te letten en kon ik 5 man inhalen . Vrij snel erna werden we afgevlagd, welke plek ik uiteindelijk geëindigd ben is een vraagteken.
De 3e sessie starten vanuit een code 60 situatie. Dit keer waren we iets eerder op de startgrit en konden we vanuit de middenmoot vertrekken. Wederom een lekkere strijd gehad met enkele rijders, een paar mooie inhaalacties die ik met de nieuwe motor wat makkelijker kon doen. De T-drive remschijven icm met de Z04 remblokken zijn ongelofelijk, ik moet mijn rempunten weer wat verder naar achteren verleggen ondanks de hogere snelheid. Het 200pk model is echt een stuk sneller dan het oude model, op Almeria scheelde het zo’n 20km op topsnelheid. Op Assen zo’n 20-25 meter op de Veenslag volgens KJ.
Al met al weer een lekker dagje motorsport, geen toptijden maar veel strijd en gezelligheid!
Enige minpunt is dat mijn tractioncontrol niet aan het werken heb gekregen dus weer ouderwets op het handje moest rijden