ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#377745
Yoo, ik weet niet hoe jullie erin zitten maar ik heb wel zin in een kleine roadtrip "corona style" .
En wel richting Frankrijk, omdat je in Frankrijk nu eenmaal erg mooi kan rijden en er elke avond wijn geproefd kan worden... :)

Het idee is alsvolgt:
Algemeen: iedereen een eenpersoonskamer, (behalve evt. stelletjes natuurlijk) betaalbare hotels of B&B, vooraf geboekt, verschillende routes vooraf verkrijgbaar zeg 250-400km per dag max. , een vleugje joi de vivre, goed eten en drinken en evt. onderweg nog iets bezoeken ..

Algemeen: Vrijdagavond ergens verzamelen in een accommodatie in belgie zodat vanaf zaterdagochtend t/m dinsdagavond gelijk leuk gereden kan worden, 4 dagen toeristisch door Frankrijk, champagne, vosges, en woensdag toeristisch (of niet) naar huis.

Zijn hier mensen voor te porren? Even inventariseren.... 8)
#377841
Dit is een overzicht van een route en geplande accommodatie.
Accommodatie:
In deze COVID tijden ben ik uitgegaan van eenpersoonskamers*. In sommige B&B’s zijn gedeelde sanitaire voorzieningen ik ga er gemakshalve vanuit dat betreffende uitbaters zich aan de COVID regels houden mocht dat niet voldoende geruststellend zijn is het wellicht beter niet mee te gaan omdat ik als organisator hier geen verantwoordelijkheid voor wil nemen.
Route:
Ik bied een mijns inziens leuke en interessante route aan maar deze route is natuurlijk geheel vrijblijvend. Niets is leuker af te wijken van de geplande route… 
Bezienswaardigheden:
Het is voor mij vakantie en dan vind ik het ook wel leuk onderweg af en toe eens wat te bekijken. Ik heb wat zaken vermeld die wellicht interessant te bezoeken zijn. Voor de champagne proeverij hoor ik graag vooraf wie geïnteresseerd is ivm kosten en begeleiding.
Groep:
Zoals de zaken er nu voorstaan een man/vrouw of 5-8 afhankelijk van definitieve bevestigingen. Omdat ik graag accomodaties vastleg gezien de eisen stel ik voor dat een aanmelding pas definitief is bij aanbetaling van EUR xx aan ondergetekende.
Programma
Vrijdag 17 juli verzamelen in Gent op de korenmarkt onder het genot van een pilske.
Accommodatie : eenpersoonskamer in Guesthouse PoortAckere (72,-) of eigen hotel te boeken
Diner: onderling te bepalen afhankelijk van aankomst
Zaterdag 18 juli. Etappe naar Epernay 360KM , in het hart van de Champagne. S’avonds een champagne proeverij/ eterij onder NL begeleiding*.
Accommodatie: Ibis Epernay Centre Ville (110,-) of eigen hotel te boeken
Zondag 19 juli. Etappe door hart van Frankrijk naar Vichy 423 KM. Vichy is bekend als kuuroord
Accommodatie: Hotel des Thermes Les Domes, (78,-) inderdaad er is een zwembad.
Diner: onderling te bepalen afhankelijk van aankomst
Maandag 20 juli. Etappe Auvergne richting Parnac 269KM
Accommodatie: B&B La Villoniere (60,-), er is een klein zwembad.
Diner: Er wordt iets geregeld door de B&B dit wordt gerund door mijn broer en zijn vrouw.
Dinsdag 21 juli. Etappe vanuit startpunt verschillende routes 150-300KM of een vrije dag
Accommodatie: B&B La Villoniere (60,-), er is een klein zwembad.
Diner: Er wordt iets geregeld door de B&B dit wordt gerund door mijn broer en zijn vrouw.
Woensdag 22 juli. Etappe Chartres, 303KM onderweg langs kasteel Amboise waar Leonardo Da Vinci heeft gewoond, eventueel bezoeken.
Accommodatie: Boutique Hotel les Poèmes (78,50)
Diner: onderling te bepalen afhankelijk van aankomst
Donderdag 23 juli. Etappe via route (haute) Normandië naar Rouen 342 KM. Overdag e.e.a. aan minder bekende WW2 plekken te bezoeken.
Accommodatie: Hotel de Quebec (72,-)
Diner: onderling te bepalen afhankelijk van aankomst
Vrijdag 24 juli. Etappe naar Ieper (Belgie)382KM , indrukwekkend WW1 museum tegenover het Hotel.
Accommodatie: Hotel Old Tom, Ieper is een gezellig stadje met voldoende eet en drinkgelegenheden om de vakantie passend af te sluiten bijv. met een whisky proeverij we kunnen uitslapen.

Word ook betalend lid van de ARA!