ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#377731
Allen,

Afgelopen weekend hebben Mark Wijnen en ik het plan bedacht om medio 2021 eens richting Polen en Tsjechië te gaan. Eens een keer wat anders dan Oostenrijk en Zuid-Duitsland.

Bier, drinken uit eten en benzine is er goedkoop, en de wegen schijnen er ook mooi te zijn.

Ik heb even snel wat in elkaar geflanst. Het is nog een ruwe tekening. Maar het idee is er.

Ik ga uit van 16 deelnemers verdeeld over 6 x 2 persoonskamer en 4 x 1 persoonskamer.

Maar er is nog niks geboekt, dus dat kan gewijzigd worden.

De route: https://goo.gl/maps/1Aij334RVBbnvaHe6


Planning en hotels (maar ook dat kan nog wijzigen)
za-zo Berlijn, MK Hotel Berlin.
zo-ma Powiat Kołobrzeski, Domki Wypoczynkowe Orka
ma-di Gdynia, Polen, Hotel Falko
di-wo Łódź, Polen, Hotel Światowit
wo-do Krakau, Polen, Hotel Wyspiański
do-vr Brno, Tsjechië, Avanti Hotel
vr-za Praag, Tsjechië, Hotel Taurus
za-zo Frankfurt am Main Duitsland, Alexander am Zoo

Ik reken op ongeveer 350 Euro de man.

Totale rit ongeveer 3500 KM
1 liter benzine in Polen 88 cent
1 liter benzine in Duitsland 1,21


En nog wat info wat ik zo snel gevonden heb over Polen.
Eten (4 Zloty = 1 Euro)
Een Poolse maaltijd, kun je in soms al krijgen voor 16 - 20 zloty per hoofdgerecht.
Pierogi is vaak het goedkoopste, maar vult enorm. Doorgaans ben je voor 20 tot 40 zloty klaar voor een hoofdgerecht.
Ook bij Italiaanse restaurants is de gemiddelde prijs tussen de 25 - 30 zloty. Pizza's zijn vaak nog iets goedkoper.

Hetzelfde geldt voor lunchgerechten. Drinken is 8 zloty voor een halve liter bier en 4-6 zloty voor een glas frisdrank.
Een kop thee of koffie varieert van 4 tot 8 zloty. Dit ligt aan het soort koffie dat je besteld en soms lijkt de thee duur,
maar krijg je een hele theepot.
Door heel Polen heb je kraampjes en kiosken met Poolse snacks zoals kielbasa (worst) en zapiekanka (soort pizza).
Ook dit is een goedkope manier van eten. Meestal betaal je tussen de 4 en 8 zloty.

Graag zouden we weten of er animo is. Zodat we kunnen beslissen of we ermee verder gaan of niet.
Laatst gewijzigd door Okkie26 op 30 mei 2020, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#377734
Ik ben 2 jaar terug in de driehoek duutsland/polen/thechie geweest en vond de wegen erg slecht , dut lag misschien meer aan de route maar soms was er meer gat dan weg ! We zijn na 3 dagen afgehaakt en naar de harz gereden !
Misschien hadden wij gewoon pech en zijn jullie routes beter maar ik waag me er niet aan , dan nog liever naar Schotland 🤣
#377742
Leuk idee, beetje te ver vooruit in de planning om voor mij iets te kunnen zeggen...

Als ik een tip mag geven mbt de route: Ik zou iets meer slingeren in tsjechie en vanaf krakow in zuid polen terug via wroclaw, dresden etc. De route naar noord polen is saai en in polen noord zelf ook weinig te zien of qua bochten te beleven... been there...
#377750
Hoi Oscar,

Leuk initiatief. Het plannen van een vakantie is altijd leuk. Ik kijk ook reuze uit naar Oostenrijk volgende maand.
Een ander leuke bestemming is wellicht Frankrijk en wel de Corrèze. Ik ben hier in 2018 geweest. Erg leuke streek. Nog niet bekend, goed asfalt en leuke stuuromgeving. Bijgaand de link naar het hotel:
http://motovacances-lbv.eu/
Het hotel is van Richard en Margret uit Nederland. Leuk hotel in een klein dorpje tegen over de bakker. Heerlijk 's morgen wakker worden van de lucht van vers gebakken brood. Zijn hanteren een all inclusive arrangement: EUR 525, voor 6 overnachtingen. Dit is inclusief ontbijt, diner en drank (bier, wijn, fris). Routes heeft het hotel in diverse formaten digitaal beschikbaar
Wellicht een leuk alternatief? Of voor de zomerreis 2021?
#377821
Ik heb ook wel interesse. Ben met de auto tweemaal naar Brno geweest om daar de MotoGP te kijken. Mijn ervaring met de wegen is wisselend. Sommige wegen bestaan louter uit Sovjet-beton, geen orgaan zit na 100 km nog op z'n plek. Andere stukken zijn nieuwer dan nieuw, daar vind je onze belastingbijdrage weer terug, dus fijn dat we er zelf ook over kunnen rijden. Het eten was in Tsjechië echt super!

Word ook betalend lid van de ARA!