Lekker dagje gehad met KJ en Remco. Er waren 4 snelheidsklassen maar wel 5 groepen
De 1e en laatste sessie waren iets van 15 minuten, achteraf niet erg. Gelukkig weinig gebeurd dus wel de volledige tijd kunnen rijden.Samenvatting:
Dinsdag einde middag vertrokken zodat we 's avonds nog konden inschrijven. Rond 19.15 was ik in Assen na zo'n 3 uur sturen, alvast een mooi plekje uitgezocht en begonnen met opbouwen van ons kamp. Even later kwam Remco aanbrullen met zijn dikke 8 cilinder
. Alles opgebouwd en ingeschreven in groep 4 waarna we ons hotel opgezocht hebben (De Bonte Wever). Het ziet er van buiten niet uit maar binnen is alles prima afgezien de sluitingstijd van de keuken. Nadat we bij een Italiaantje lekker gegeten hadden op tijd naar bed
.
Aangezien we geen technische keuring en al ingeschreven hadden, eerste genoten van het uitgebreide ontbijt (1e sessie was pas om 10 uur). Rond half negen kwamen we op het circuit aangekakt waar KJ vlak bij ons zijn tent opgezet had. ff lekker bijgekletst en toen langzaam klaar gaan maken voor de 1e sessie.
Voor mij was het meer een testdag aangezien ik wat problemen had met de RSV4 tijdens de voorjaarstraining. Buiten een klein hikje in de strubben heeft ze het de hele sessie goede gedaan. Dus sessie 2 de Traction Controle aangezet in de hoop dat het nu ook goed zou gaan. Helaas de TC werkte niet en 2 maal een hikje, wederom op het einde van de sessie . Via Guzidiag de motor uitgelezen maar geen storingen
. Voor de zekerheid de sensoren nogmaals gecontroleerd en schoon gemaakt.
Sessie 3 ging weer lekker ondanks dat TC niet werkte. Samen met KJ gereden, leuk om te zien waar hij sneller is en waar ik op hem inloop. (de nieuwe RSV4 is echt een stuk sneller
). In de uitloopronde houdt de motor in met half gas op de veenslang, Bij het binnen rijden van de pits slaat de motor af
. Wat blijkt, de achterrem helemaal vastgelopen.
Waarschijnlijk is dit het euvel geweest, door het verschil in voor en achterwiel geven de sensoren door dat er iets niet klopt. Dus voor de volgende sessie de achterrem ontlucht/ leeg gelaten en weer proberen
.
Sessie 4 de hele sessie probleemloos kunnen rijden
(zonder TC), wat een opluchting. Ook de laatste sessie lekker gereden al begon de vermoeidheid flink op te spelen.
Kortom een dagje lekker gestuurd met gezellige mensen op mij heen en ook nog het probleem gevonden
, nu nog de TC aan het werken krijgen en dan ben ik klaar voor de 1e ZAC op 15 juni.
Oh ja,
Assen is voorzien van een nieuwe asfaltlaag, deze is superstrak en geeft goede grip. Enig nadeel is dat de curbstones ook een laagje hebben gekregen waardoor je deze minder kunt gebruiken. Buiten het asfalt hebben ze ook nog geïnvesteerd in matrixborden waarop de vlaggencodes worden getoond. Dit is echt superhandig, enkel heb je geen uitloopronde meer omdat ze overal de finishvlag tonen als de sessie voorbij is.