ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#375323
Tja de laatste race van het seizoen.
Na vorige maand 2 dagen op Mettet getraind te hebben was het nu weer tijd om op een echt circuit te rijden ipv die Mickey Mouse baan. De vooruitzichten waren matig, tussen 12 en 14 uur regen en de rest droog. De heenrit op zondagavond was al een kleine voorbode wat komen ging; A2 afgesloten, overstroomde snelweg en file. Dus er 3,5 uur over gedaan om daar te komen, diegene die ook zou komen was natuurlijk ook te laat.
Uiteindelijk was het 23 uur voordat ons kampje vastgesjord stond voor de verwachte storm en regenbuien.
Racedag, na de keuring in het donker de bandenwarmers aangezet en wachten tot we aan de beurt zijn (10.20). De Supersport en Sport 1000 klasse waren samengevoegd en zelfs dan waren we maar met 16 deelnemers.
Vrije training
Gelukkig was geen wind en de temperatuur (15 graden) viel ook wel mee dus weer ff lekker wennen aan de baan. Helaas was de baan dermate vuil dat niemand enigszins redelijke tijden kon rijden, hier daar liep nog een stroompje en modder aan de zijkanten op de baan.
Kwalificatie
Inmiddels hadden we al de 1e regenbui gehad maar was alweer droog dus gewacht om de wielen te wisselen. Helaas kregen we nog een klein buitje zo’n 20 minuten voor de kwalificatie. Aangezien de vooruitzichten aangaf dat het ‘s middags weer droog was, en er maar 16 deelnemers waren, besloten om niet te wisselen (achteraf de verkeerde keuze)
Race 1
Helaas toch moeten wisselen naar regenbanden. Ik mocht van P13 vertrekken en had een goede start waardoor ik een man of voorbij kon steken. Door het vuile wegdek en nattigheid niet echt het vertrouwen kunnen vinden. Ondanks het gebrek aan vertrouwen de race wel lekker kunnen opbouwen ondanks dat ik nog 2 plaatsen verloren ben. P9
Race 2
Wederom een natte baan maar dit keer 2 rijen verder naar voren starten. Mijn start was redelijk enkel kon je duidelijk merken dat veel mensen meer vertrouwen hadden en feller starten. Ik verloor 2 plekken richting de 1e bocht maar kon die in de 1e ronde al weer terugpakken. Heel even nog een aanval gedaan op een blade maar deze counterde meteen en begon daarna 2 a 3 seconden sneller te rijden. De hele race redelijk vlak kunnen rijden en ook dit keer wederom op P9 geëindigd.
Ondanks het weer en de slecht baancondities weer lekker op de motor gereden en genoten van de gezelligheid op de paddock. Samen met enkel ZAC die hards nog een visje gegeten aan het strand voordat we weer richting het zonnige zuiden zijn vertrokken.
Volgend jaar zijn we er weer bij en dan hopelijk de volgende stap zetten richting de 1.50
#375350
Ik was even kort op bezoek, leuk om weet wat bekende gezichten te zien.
Jammer van het weer, maar ook dat hoort erbij.
Ben benieuwd wat de aanpassingen aan het circuit gaan brengen en of er uberhaupt nog wel wat georganiseerd gaat worden, de geruchten spreken van een grote reductie van het aantal evenementen ivm co2 gelul..

Word ook betalend lid van de ARA!