ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

#375163
Voor mij geldt in mindere mate hetzelfde, langzaam gaat de interesse naar circuitrijden. Af en toe een rondje om de kerk met de mille of een tripje naar Assen voor SBK, TT en BSB. Daarnaast ben ik af en toe bezig met de Suzuki GS 750 restauratie (5 Jaren project) en soms met Sporttravel op pad naar GP races. Doordat ik veel reis en niet ieder weekend thuis gelijk in de werkplaats of op de motor wil zitten, vrouw en kind gaan voor, blijft er niet heel veel tijd over voor de motor helaas. Technische dagen gaan altijd voor, als er tijd is is het leuk om op evenementen of beurzen te staan met de clubstand. Verder hou ik me bezig met de technische staat van de clubracer. En zoals vaker gezegd, dagen achtereen door de Eifel, Dolomiti en aanverwante plekken rijden trekt mij niet zo.
Laatst gewijzigd door Henk RS 250 op 15 okt 2019, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#375177
Geen idee, ik rij zelf ook al jaren niet meer op straat.
Hoewel ik niet van massale ritten houd/hield , wel eens mee gereden en toen was een rit met een man of 30 normaal.
Dan heb ik het over zo'n 15 jaar terug, aprilia's zag je nog niet heel veel , tegenwoordig is er een veelheid aan modellen welke ook weer elk een ander soort motorrijder bedient.

Ik denk dat het " ons kent ons" , "aprilia familie" gevoel een stuk minder is geworden , ook te zien op het forum.
Andere tijden ,individualisering van de maatschappij?
Ik heb geen idee..
#375184
Laat ik er ook is een berichtje aan wagen.

Laat ik beginnen met de vraag hoeveel leden we nu hebben, betaald en forum?
En hoe kan het zijn dat het hemelvaart weekend bijna altijd snel vol is en de rest niet.

Het hemelvaart weekend is voor mij persoonlijk DE motor trip van het jaar. Andere momenten in het jaar laten niet toe om mee te rijden met een buitenland rit.
Als er dan een lang weekend vrij gemaakt kan worden voor een club weekend vind ik dat super! En dat het dan de Eiffel of Luxemburg in is vind ik helemaal geweldig! Een mooie en gave omgeving om te rijden die dicht in de buurt is. Dat het altijd Indenhof is neem ik dan voor lief, ja het is eentoning maar het is wel altijd goed verzorgd en prijs vriendelijk.

Ik vind wel dat het promoten van dit soort weekenden uitgebreider mag. Als ik het goed heb las ik laatst dat een mede club lid schreef dat er een soort BOM mail uit gezonden zou kunnen worden, dit gebeurd redelijk veel bij de 'gewone' ritjes maar ik kan het me niet herinneren dat dit bij het clubweekend gebeurd is.
Ik ben me ervan bewust dat het hele organiseren gebeurd door betrokken club leden en dat hier veel tijd in gaat zitten, juist daarom vind ik het als lid bijna een must om hier gehoor aan te geven.
Wat mij wel is opgevallen aan de agenda van afgelopen jaar is dat van de 10 ritjes, er 8 op dezelfde weken vallen ( even of oneven ). Dat weet ik omdat ik om de week mijn zoontje heb en de meeste ritjes dus heb moeten laten voorbij gaan.
Mijn tip is dus: plan net zoveel ritjes op de even als op de on even weken.

@Joske,
Goed idee om dit topic te openen! :ok:
#375187
Met het overgaan naar een nieuw forum zijn we een substantiële hoeveelheid die hard Aprilia Riders verloren. Deze hielden het forum dusdanig levendig dat nieuwe aanwas zo enthousiast werd over de club dat ook de evenementen en ritten veel beter werden bezocht. Geld en tijd speelden geen rol. Elk jaar vanaf 1 januari uitkijken naar alles wat er dat jaar komen ging en volop vooruitplannen om er bij te kunnen zijn. In de winter elke dag slap ouwehoeren op het forum en heel veel kennis delen. Het clubgevoel groeide en zo kreeg het bestuur en de organisatoren altijd de nodige handjes bij elkaar en de leuke opkomsten voor elkaar. De valse start van het 1e nieuwe forum, de vertraagde start van het 2e nieuwe forum en ondertussen te weinig communicatie richting de leden hebben ervoor gezorgd dat de club steeds minder op de voorgrond aanwezig was voor de harde kern. Toen het forum eindelijk weer up and running was, was het kwaad al geschied. Oud leden weg, geen actie op het forum meer, evenementen die slechter bezocht werden en onderlinge kift. Het gevolg; geen nieuwe aanwas meer die zich echt verbonden ging voelen met de ARA. Nu rest nog een kleine groep oudgedienden die hoe dan ook met elkaar verbonden blijven, incidentele nieuwkomers (die denk ik te weinig op zich af zien komen wat ze boeit) en eendagsforumvliegen die wat willen verkopen of een probleem met hun fiets hebben. Echt jammer, heb een aantal topjaren mee mogen maken en het was ARA voor, tijdens en na. :friends:
#375192
Brontolo schreef:
24 sep 2019, 18:15
Met het overgaan naar een nieuw forum zijn we een substantiële hoeveelheid die hard Aprilia Riders verloren. Deze hielden het forum dusdanig levendig dat nieuwe aanwas zo enthousiast werd over de club dat ook de evenementen en ritten veel beter werden bezocht. Geld en tijd speelden geen rol. Elk jaar vanaf 1 januari uitkijken naar alles wat er dat jaar komen ging en volop vooruitplannen om er bij te kunnen zijn. In de winter elke dag slap ouwehoeren op het forum en heel veel kennis delen. Het clubgevoel groeide en zo kreeg het bestuur en de organisatoren altijd de nodige handjes bij elkaar en de leuke opkomsten voor elkaar. De valse start van het 1e nieuwe forum, de vertraagde start van het 2e nieuwe forum en ondertussen te weinig communicatie richting de leden hebben ervoor gezorgd dat de club steeds minder op de voorgrond aanwezig was voor de harde kern. Toen het forum eindelijk weer up and running was, was het kwaad al geschied. Oud leden weg, geen actie op het forum meer, evenementen die slechter bezocht werden en onderlinge kift. Het gevolg; geen nieuwe aanwas meer die zich echt verbonden ging voelen met de ARA. Nu rest nog een kleine groep oudgedienden die hoe dan ook met elkaar verbonden blijven, incidentele nieuwkomers (die denk ik te weinig op zich af zien komen wat ze boeit) en eendagsforumvliegen die wat willen verkopen of een probleem met hun fiets hebben. Echt jammer, heb een aantal topjaren mee mogen maken en het was ARA voor, tijdens en na. :friends:
Ik kan mij goed in deze visie vinden.

Maar goed, het is destijds ook gegroeid. Dus wie zegt dat dat nu niet meer kan? :)
#375196
Brontolo schreef:
24 sep 2019, 18:15
Met het overgaan naar een nieuw forum zijn we een substantiële hoeveelheid die hard Aprilia Riders verloren. Deze hielden het forum dusdanig levendig dat nieuwe aanwas zo enthousiast werd over de club dat ook de evenementen en ritten veel beter werden bezocht. Geld en tijd speelden geen rol. Elk jaar vanaf 1 januari uitkijken naar alles wat er dat jaar komen ging en volop vooruitplannen om er bij te kunnen zijn. In de winter elke dag slap ouwehoeren op het forum en heel veel kennis delen. Het clubgevoel groeide en zo kreeg het bestuur en de organisatoren altijd de nodige handjes bij elkaar en de leuke opkomsten voor elkaar. De valse start van het 1e nieuwe forum, de vertraagde start van het 2e nieuwe forum en ondertussen te weinig communicatie richting de leden hebben ervoor gezorgd dat de club steeds minder op de voorgrond aanwezig was voor de harde kern. Toen het forum eindelijk weer up and running was, was het kwaad al geschied. Oud leden weg, geen actie op het forum meer, evenementen die slechter bezocht werden en onderlinge kift. Het gevolg; geen nieuwe aanwas meer die zich echt verbonden ging voelen met de ARA. Nu rest nog een kleine groep oudgedienden die hoe dan ook met elkaar verbonden blijven, incidentele nieuwkomers (die denk ik te weinig op zich af zien komen wat ze boeit) en eendagsforumvliegen die wat willen verkopen of een probleem met hun fiets hebben. Echt jammer, heb een aantal topjaren mee mogen maken en het was ARA voor, tijdens en na. :friends:
- Het forum is veel te uitgebreid voor het geringe aantal gebruikers. Met het huidige aantal posts kun je met 3 of 4 boards toe. (zo zijn we ook begonnen) Wordt het allemaal wat leuker om te lezen en te volgen. Makkelijker te moderaten en levendig te houden (taak moderators)
- Het is moeilijker voor "nieuwelingen"om aan te sluiten omdat er onvoldoende (met fotoverslagen etc) wordt duidelijk gemaakt wat bepaalde events inhouden. Zo schrikken mensen van rijden met 30 man... terwijl we dat natuurlijk nooit doen... Zelf heb ik het clubweekend de eerste jaren ook overgeslagen omdat ik dacht dat het "op een hooizolder" was..
- Aprilia is nu eenmaal niet meer de succesvolle fabriek van begin jaren 2000 die honderden motoren verkocht aan gepassioneerde rijders... het is allemaal een beetje mondjesmaat geworden..
- Als meerdaagse events populair zijn ( zie hemelvaart) moeten we er daar gewoon meer van organiseren! :)
#375243
Hier ook een 'herintreder' :bye:
Na 5 jaar de mille weer van stal gehaald en opnieuw gaan rondneuzen op het forum.
Ik herken de opmerkingen dat het allemaal niet zo meer lijkt te 'leven' en meer geënt is op het circuit rijden.
Neemt niet weg dat er nog steeds heel veel info te halen valt en ik zeker van plan ben om meer (mooi weer ;) ) ritjes mee te gaan.
Dit schrijvende heb ik ook net besloten morgen niet mee te gaan vanwege het weer maar de wil is er ....

echt hoor....

:yes:
#375260
rsvmakkie schreef:
27 sep 2019, 14:50
Hier ook een 'herintreder' :bye:
Na 5 jaar de mille weer van stal gehaald en opnieuw gaan rondneuzen op het forum.
Ik herken de opmerkingen dat het allemaal niet zo meer lijkt te 'leven' en meer geënt is op het circuit rijden.
Neemt niet weg dat er nog steeds heel veel info te halen valt en ik zeker van plan ben om meer (mooi weer ;) ) ritjes mee te gaan.
Dit schrijvende heb ik ook net besloten morgen niet mee te gaan vanwege het weer maar de wil is er ....

echt hoor....
Herkenbaar, ook ik ben een herintreder. Vroeger (v.a. 2000...) erg actief op motor-forum, daarna motormaf (afsplitsing van) en toen ben ik gestopt met circuitdagjes en ging ik op de fiets of met de trein naar het werk.
Drukte met werk, sport, gezin etc. zorgden er voor dat de motor nauwelijks nog buiten komt.

Maar, als er iets leuks voorbij komt volgend jaar, doe ik zeker een keertje mee.

Word ook betalend lid van de ARA!