ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#375017
Henk RS 250 schreef:
17 sep 2019, 10:49
Capo dei Capi schreef:
16 sep 2019, 16:17
Ik ben zelf momenteel op vakantie in Italië en ook tijdens het clubweekend.
Ik ben het eens dat het raar is dat we met zo veel leden zo weinig animo hebben. Wellicht verkeerde periode in het jaar? Of is het bijvoorbeeld een idee om het te koppelen aan het Hemelvaartweekend? Ik doe maar een suggestie. Een paar jaar geleden hebben we als bestuurs eens voorgesteld om de opzet, periode e.d. te wijzigen, echter dit werd toen niet gewaardeerd.... Laat maar horen de suggesties :ok:
Is het een idee om een topic te openen met een aantal suggesties en bij de volgende ALV te stemmen voor 1 van de opties?

Zoals ik vaker gezegd heb, niets tegen de initiatieven van Indenhof, de sleet zit erin lijkt wel. Elk jaar hetzelfde rondje door hetzelfde gebied is voor mij na 3 x wel genoeg. Er is meer dan die eeuwige Eifel of Duitsland.

Het clubweekend gecombineerd met een buitenland rit is een top idee geweest een paar jaar geleden. Maar na een aantal jaar door weer dezelfde omgeving komt ook daar de sleet in. Hoe leuk het ook is in de Dolomiti. Hotels in the middle of nowhere trekt mij persoonlijk niet, weinig keus in restaurants en keukens meestal. Schnitzels en BBQ gaat ook een keer vervelen, liever een combi van citytrips en ritten. Wat is er leuker dan s'avonds f de stad in voor sushi of Thai food ofzo. Een weekend beginnen in pakweg Flensburg en een rondje Denemarken en Zuid Zweden maken? Mooie eilanden, kustwegen en zelfs fjorden onderweg. Of een trip Zuid Engeland, prachtige vissersplaatsjes en mooie natuur. Zeg het maar. Een weekje weg is heerlijk maar ik hoef niet elke dag 400 km op die motor te hangen, wat meer afwisseling is welkom. En voor wie bang is voor Oom Agent ter plaatse, leef je uit op de clubracer af en toe. Veel leuker dan te snel over de openbare weg raggen en je kunt dat soort ambities veel beter en veiliger op het circuit kwijt.

Goedkoop zal het niet zijn zo, en voor de meesten is het toch een kwestie van budget, vakantie met het gezin, en keuzes maken. Voor mij houdt het in dat zo'n voorgestelde trip te doen is maar het heeft wel invloed op de keus van de gewone vakantie met vrouw en kind. Je kunt ook je vakantiegeld maar 1 keer uitgeven.
Ik vind het een goed idee zon poll/topic, kan helderheid geven in de wensen van de leden.

De ideen rondom de bestemmingen vind ik wat minder omdat, hoe ik er tegenaan kijk, het clubweekend een weekend is. En in een 'lang' weekend is de eiffel of Luxemburg goed te doen. De ander genoemde tripjes echter niet.
En misschien is het idee om Hemelvaart met het clubweekend te combineren, zoals John zei, geeneens een gek idee.
Ook het voorstel om is ergens anders te bivakkeren dan Heerlen zou kunnen, echter heb je vanuit deze locatie wel een goede start om de mooiere rij gebieden in te gaan. Stel dat men kiest voor Utrecht omdat dit centraal ligt, dan word het al snel de lek en linge om langs te rijden. Dit zou ook prima kunnen natuurlijk en dan word het clubweekend iets anders verpakt.
Tal van mogelijkheden eigenlijk.
#375021
Henk RS 250 schreef:
17 sep 2019, 13:39
Top, al die ideeen en discussies.

Wat ik bedoel is om het clubweekend de start van een weekje weg te laten zijn, dan zit je minder vast aan de nabije en platgetreden plekken. Brand maar los!!
Hebben we dit jaar dus gehad, met zijn drieen op vrijdagavond bij Indenhof en op zaterdag ochtend weg.
Dan zijn er nog een deel die met bus of aanhanger naar het hotel vertrekken(niks mis mee zoals we ontdekt hebben)
De clubweekendgangers zijn meestal ook degenen die aan het Hemelvaartweekend en de buitenlandrit meedoen.
Tis inderdaad meestal dezelfde vaste kern gezellige mensen die meedoen.
Soms is er eens een nieuweling bij, waarvoor dank Pieter/Machiel
#375023
Ok ik wil hierbij concreet wat vragen zodat ik morgen kan beslissen of ik ga of niet.

@Rene en Mark
Slapen jullie vrijdag en zaterdag avond bij maurice of gaan jullie zaterdag ochtend vroeg weg en doe je de rit incl bbq en ga je erna weer naar huis?

Ik hoor dit graag want ik vind het maar ongezellig om daar in mijn eentje te moeten zitten.
#375028
Tuono04 schreef:
17 sep 2019, 22:03
Hoi Dennis,
normaal gesproken kom ik 's morgens en ga na de rit weet naar huis.
Maar als jij komt blijf ik barbequen en drink lekker wat alcoholvrije biertjes :)
Doe vooral wat jij het liefst wilt.
Het moet wel leuk blijven hé :friends:
grt.René
Rene dank je wel voor je reactie.
Ik heb besloten dit jaar ook niet te gaan en mezelf dus ga afmelden.
De enige rede is gewoon dat ik het te saai vind om daar zelf te overnachten en te ver om het in 1 dag te doen allemaal, te doen opzich maar dan heb ik geen kont meer over einde vd dag hahaha.
Ik had het zeker wel weer gezellig gevonden om jullie te spreken in ieder geval!
Ik hoop voor jullie dat het goed weer blijft en dat het een mooie tocht word!
Ik baal er wel van dat niet meer mensen zich opgegeven hebben zodat het weer een gezellige dag als vanouds had kunnen worden.
Op naar hemelvaart dan maar!!
#375033
Ik krijg het thuis dit jaar niet rond. Na een week Dolomieten kan ik nu niet weer een weekeinde weg.

De afgelopen jaren gekoppeld aan de buitenland rit was ideaal, goed en leuk te combineren.

Gekoppeld aan feestdagen, zoals hemelvaart, is voor mij geen optie vanwege afspraken thuis 'geen evenementen op feestdagen, dan hebben we graag het gezin compleet'.

Wat er ook gepland staat/wordt, ik zal proberen aan te sluiten :friends:

Laten we er tijdens de ALV eens over praten; Heerlen vindt ik geen probleem. Genoeg plaatsen onder bereik om een rit te plannen...
#375042
Beste mensen, het word super goed weer en een last minute aanmelding kan zeker nog.
Komend weekend kun je een overnachting boeken voor € 25,- pp MET ontbijt.......hoef je niet voor naar polen te gaan.
Het clubweekend is ontstaan circa 18 jaar geleden om een makkelijk toer-weekendje te plannen. De aanloop van circa 200 km heeft voorheen nooit iemand over geklaagd. Wel was iedereen altijd super enthousiast om lekker door de Eifel of Luxemburg te knallen.
gewoon spontaan een seizoensafsluiter in Zuid-Limburg, is niks gecompliceerd maar wel super gezellig.

We hebben juist met de datum geschoven omdat de heen-en terug reis van de buitenlandreis Italie ertussen zat.
Nieuwe ideeën voor meerdaagse tourritten kunnen ook aangereikt worden...........echter zul je niet het doel bereiken wat een merk-club voor ogen zou moeten hebben: met eigen leden en eigen merk een treffen/tour/activiteit organiseren. Dit was in het verleden wel zo en daarom succesvol.
#375049
Twee jaar geleden is het clubweekend en de locatie daarvan nog in de ALV besproken, er is toen na enige discussie toch unaniem door de aanwezige leden besloten om het gelijk te houden.

Eiffel / Luxemburg is een mooie locatie die goed aan te rijden is voor een weekend, verder hebben we bij Inden Hof een mooie uitvalsbasis.

Misschien moeten we meer kijken hoe we bestaande leden enthousiast kunnen maken voor ritten en evenementen die we als club organiseren. Bommails sturen, aandacht ervoor in het clubblad ( clubblad zichtbaarder maken ) etc.
#375226
robz schreef:
24 sep 2019, 22:01
zaterdagavond gefinished in het zwarte woudena 6000 pretkm... had geen fut meer voor het clubweekend hoe leuk ook...

denk dat dat voor meer mensen het geval was......
of ze mochten niet van moeders.. :)
Zoooo… flinke km's Rob!

Mooie reis gehad met Horizon? Nog inspiratie voor de vervanger opgedaan?
#375247
malle eppie schreef:
26 sep 2019, 08:59
Zoooo… flinke km's Rob!

Mooie reis gehad met Horizon? Nog inspiratie voor de vervanger opgedaan?
Ja was top reis. Leuk ff bij KTM langs, mooie routes , goede hotels, leuke groep en goed weer. :ok:
Setje bandjes deze vakantie aan snot. :laugh: dus het was prima. De KTM is gewoon een heerlijke fiets ik kan er eigenlijk niks slechts over zeggen... behalve dus dat ik wel weer eens wat lichter wil... zo compenseer ik mn eigen gewicht... ;)

Word ook betalend lid van de ARA!