- 4 aug 2019, 08:30
#374654
Omdat ik zelf ook nog wilde trainen de vrijdag ervoor ook nog geboekt. Dit was een erg rare dag met wisselvallig weer en enkele "momentjes"
Ik ben een redelijk veilige rijder dus je zal mij niet snel buiten de baan zien omdat ik een uitloopstrook of grindbak nodig heb . Maar uiteindelijk wil ik onder de 1.50 rijden op Assen, helaas mogen we de snelle Ruskenhoek niet meer rijden waardoor er weer zo'n 2 seconden erbij komen
De vrijdag had ik ingepland om actief trailbraken te oefenen (dwz diep tot in de apex doorremmen) en nog eens goed op mijn rijhouding te letten. De 1e sessie op een versleten achterband al direct een 1.55 kunnen neerzetten waarbij ik 2 bochten uitgekozen had om te oefenen. De 2e sessie verder gegaan met oefenen en weer een seconde sneller was, in deze sessie had ik nog een momentje toe net voor het inhalen richting GT een of andere Jap zijn blok opblies. Met een blokkerend voorwiel de GT insturen is net een beetje te spannend dus rem los en over het verdrijvingsvlak. Buiten een schone onderbroek had ik alles onder "controle".
Daarna wielen wisselen vanwege de regen, helaas was ik iets te laat en kon ik slechts een paar rondjes in de regen spelen. Na deze sessie weer terug op slicks al was deze lastig vanwege de natte plekken een een compleet natte Ruskenhoek. Sessie 5 lekker afgesloten maar ook hier geen snelle tijden meer kunnen klokken (1.55). Eerlijk gezegd was ik een beetje teleurgesteld/ gefrustreerd omdat ik een beetje blijf hangen qua tijd (1.53-1.54) en mijn directe concurrenten steeds sneller worden
's avonds lekker pizza gegeten met Jarno (FASTJ) en er een gezellige avond van gemaakt.
Racedag
's ochtends een beter gebruikt achterbandje erin gedaan en na een gesprek met Jarno enkele bochten aangepast qua versnelling (3 ipv 2). Ondanks dat ik de sessie relaxed begon wel meteen een 1.54 geklokt, dus het zeker niet langzamer met de andere versnellingen. Dan moet het gebeuren de kwalificatie, ondanks of juist door het pushen kom ik niet verder dan een 1.54,5 en dus P31 van 35 .
Het wordt dus een gevecht in de achterhoede aangezien de Raceklasse apart rijdt.
Race 1
Op de startgrid valt het me op hoeveel R1M's, Panigales en BMW's er staan, dus Daniel, Jarno en ik moeten de eer van Aprilia gaan hooghouden tussen al die pk kanonnen
De start was goed door uit het gedrang te blijven waardoor ik binnendoor enkele mensen kon pakken, op de veenslang kwamen een aantal pk mannen er meteen weer voorbij maar ik was in het gevecht. Doordat ze ieder recht stuk weg lopen en ook laat remmen is het lastig om er definitief voorbij te komen. Door uiteindelijk 2 keer een vandemarkje te doen (inhalen hogerheide ) kon ik uit de klauwen komen van 2 snelle Ducs (Pani en V4) en het gat dicht proberen te rijden richting de groep voor mij. Mijn rondetijden ging meteen omlaag (1.53,1) alleen was het gat inmiddels te groot om te dichten in 3 ronden tijd. P24
Race 2
Ook ditmaal een redelijke start alleen was ik iets agressiever waardoor ik sneller voorbij mijn concurrenten was. In ronde 4 viel alles in elkaar waardoor ik er een 1.52,2 kon rijden en het gat snel kon dichten naar mijn voorganger. Helaas kwam ik hier niet aan voorbij en zakten mijn rondetijden weer naar de 1.54 waarna ik ook nog ingehaald werd en uiteindelijk op P25 geëindigd ben. Maar dat maakte me allemaal niet uit aangezien ik mijn tijden doorbroken heb met ruim een seconde
Kortom om sneller te gaan rijden moet je toch wedstrijden pakken omdat je hier echt uitgedaagd wordt en samen rijdt met mannen (en vrouwen) die allemaal snelle tijden rijden en waardoor je meegezogen wordt
Ik ben een redelijk veilige rijder dus je zal mij niet snel buiten de baan zien omdat ik een uitloopstrook of grindbak nodig heb . Maar uiteindelijk wil ik onder de 1.50 rijden op Assen, helaas mogen we de snelle Ruskenhoek niet meer rijden waardoor er weer zo'n 2 seconden erbij komen
De vrijdag had ik ingepland om actief trailbraken te oefenen (dwz diep tot in de apex doorremmen) en nog eens goed op mijn rijhouding te letten. De 1e sessie op een versleten achterband al direct een 1.55 kunnen neerzetten waarbij ik 2 bochten uitgekozen had om te oefenen. De 2e sessie verder gegaan met oefenen en weer een seconde sneller was, in deze sessie had ik nog een momentje toe net voor het inhalen richting GT een of andere Jap zijn blok opblies. Met een blokkerend voorwiel de GT insturen is net een beetje te spannend dus rem los en over het verdrijvingsvlak. Buiten een schone onderbroek had ik alles onder "controle".
Daarna wielen wisselen vanwege de regen, helaas was ik iets te laat en kon ik slechts een paar rondjes in de regen spelen. Na deze sessie weer terug op slicks al was deze lastig vanwege de natte plekken een een compleet natte Ruskenhoek. Sessie 5 lekker afgesloten maar ook hier geen snelle tijden meer kunnen klokken (1.55). Eerlijk gezegd was ik een beetje teleurgesteld/ gefrustreerd omdat ik een beetje blijf hangen qua tijd (1.53-1.54) en mijn directe concurrenten steeds sneller worden
's avonds lekker pizza gegeten met Jarno (FASTJ) en er een gezellige avond van gemaakt.
Racedag
's ochtends een beter gebruikt achterbandje erin gedaan en na een gesprek met Jarno enkele bochten aangepast qua versnelling (3 ipv 2). Ondanks dat ik de sessie relaxed begon wel meteen een 1.54 geklokt, dus het zeker niet langzamer met de andere versnellingen. Dan moet het gebeuren de kwalificatie, ondanks of juist door het pushen kom ik niet verder dan een 1.54,5 en dus P31 van 35 .
Het wordt dus een gevecht in de achterhoede aangezien de Raceklasse apart rijdt.
Race 1
Op de startgrid valt het me op hoeveel R1M's, Panigales en BMW's er staan, dus Daniel, Jarno en ik moeten de eer van Aprilia gaan hooghouden tussen al die pk kanonnen
De start was goed door uit het gedrang te blijven waardoor ik binnendoor enkele mensen kon pakken, op de veenslang kwamen een aantal pk mannen er meteen weer voorbij maar ik was in het gevecht. Doordat ze ieder recht stuk weg lopen en ook laat remmen is het lastig om er definitief voorbij te komen. Door uiteindelijk 2 keer een vandemarkje te doen (inhalen hogerheide ) kon ik uit de klauwen komen van 2 snelle Ducs (Pani en V4) en het gat dicht proberen te rijden richting de groep voor mij. Mijn rondetijden ging meteen omlaag (1.53,1) alleen was het gat inmiddels te groot om te dichten in 3 ronden tijd. P24
Race 2
Ook ditmaal een redelijke start alleen was ik iets agressiever waardoor ik sneller voorbij mijn concurrenten was. In ronde 4 viel alles in elkaar waardoor ik er een 1.52,2 kon rijden en het gat snel kon dichten naar mijn voorganger. Helaas kwam ik hier niet aan voorbij en zakten mijn rondetijden weer naar de 1.54 waarna ik ook nog ingehaald werd en uiteindelijk op P25 geëindigd ben. Maar dat maakte me allemaal niet uit aangezien ik mijn tijden doorbroken heb met ruim een seconde
Kortom om sneller te gaan rijden moet je toch wedstrijden pakken omdat je hier echt uitgedaagd wordt en samen rijdt met mannen (en vrouwen) die allemaal snelle tijden rijden en waardoor je meegezogen wordt