ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Heuveltje
#374654
Omdat ik zelf ook nog wilde trainen de vrijdag ervoor ook nog geboekt. Dit was een erg rare dag met wisselvallig weer en enkele "momentjes" :o
Ik ben een redelijk veilige rijder dus je zal mij niet snel buiten de baan zien omdat ik een uitloopstrook of grindbak nodig heb :angel: . Maar uiteindelijk wil ik onder de 1.50 rijden op Assen, helaas mogen we de snelle Ruskenhoek niet meer rijden waardoor er weer zo'n 2 seconden erbij komen :sorry:
De vrijdag had ik ingepland om actief trailbraken te oefenen (dwz diep tot in de apex doorremmen) en nog eens goed op mijn rijhouding te letten. De 1e sessie op een versleten achterband al direct een 1.55 kunnen neerzetten waarbij ik 2 bochten uitgekozen had om te oefenen. De 2e sessie verder gegaan met oefenen en weer een seconde sneller was, in deze sessie had ik nog een momentje toe net voor het inhalen richting GT een of andere Jap zijn blok opblies. Met een blokkerend voorwiel de GT insturen is net een beetje te spannend :gaga: dus rem los en over het verdrijvingsvlak. Buiten een schone onderbroek had ik alles onder "controle".
Daarna wielen wisselen vanwege de regen, helaas was ik iets te laat en kon ik slechts een paar rondjes in de regen spelen. Na deze sessie weer terug op slicks al was deze lastig vanwege de natte plekken een een compleet natte Ruskenhoek. Sessie 5 lekker afgesloten maar ook hier geen snelle tijden meer kunnen klokken (1.55). Eerlijk gezegd was ik een beetje teleurgesteld/ gefrustreerd omdat ik een beetje blijf hangen qua tijd (1.53-1.54) en mijn directe concurrenten steeds sneller worden :sorry:
's avonds lekker pizza gegeten met Jarno (FASTJ) en er een gezellige avond van gemaakt.

Racedag
's ochtends een beter gebruikt achterbandje erin gedaan en na een gesprek met Jarno enkele bochten aangepast qua versnelling (3 ipv 2). Ondanks dat ik de sessie relaxed begon wel meteen een 1.54 geklokt, dus het zeker niet langzamer met de andere versnellingen. Dan moet het gebeuren de kwalificatie, ondanks of juist door het pushen kom ik niet verder dan een 1.54,5 en dus P31 van 35 :-\ .
Het wordt dus een gevecht in de achterhoede aangezien de Raceklasse apart rijdt.
Race 1
Op de startgrid valt het me op hoeveel R1M's, Panigales en BMW's er staan, dus Daniel, Jarno en ik moeten de eer van Aprilia gaan hooghouden tussen al die pk kanonnen >:D
De start was goed door uit het gedrang te blijven waardoor ik binnendoor enkele mensen kon pakken, op de veenslang kwamen een aantal pk mannen er meteen weer voorbij maar ik was in het gevecht. Doordat ze ieder recht stuk weg lopen en ook laat remmen is het lastig om er definitief voorbij te komen. Door uiteindelijk 2 keer een vandemarkje te doen (inhalen hogerheide :victory: ) kon ik uit de klauwen komen van 2 snelle Ducs (Pani en V4) en het gat dicht proberen te rijden richting de groep voor mij. Mijn rondetijden ging meteen omlaag (1.53,1) alleen was het gat inmiddels te groot om te dichten in 3 ronden tijd. P24
Race 2
Ook ditmaal een redelijke start alleen was ik iets agressiever waardoor ik sneller voorbij mijn concurrenten was. In ronde 4 viel alles in elkaar waardoor ik er een 1.52,2 kon rijden en het gat snel kon dichten naar mijn voorganger. Helaas kwam ik hier niet aan voorbij en zakten mijn rondetijden weer naar de 1.54 waarna ik ook nog ingehaald werd en uiteindelijk op P25 geëindigd ben. Maar dat maakte me allemaal niet uit aangezien ik mijn tijden doorbroken heb met ruim een seconde :kwijl:

Kortom om sneller te gaan rijden moet je toch wedstrijden pakken omdat je hier echt uitgedaagd wordt en samen rijdt met mannen (en vrouwen) die allemaal snelle tijden rijden en waardoor je meegezogen wordt :ok:
#374656
Mooi verhaal Frank :ok: .
Top dat je je rondetijd scherper hebt kunnen zetten. Dat geeft een heerlijk gevoel!
Heb jij toevallig nog foto's van de race? Dan plaatsen we deze samen met het verhaal in het digitale clubblad.
#374661
rsvfrank schreef:
4 aug 2019, 12:12
Leuk verslag.
Op naar de endurance? Pfff alweer bijna een jaar geleden..... :'(
Geen Endurance voor mij dit jaar, dan zit ik in Brno met de Racing School 8)
Ik geloof dat KJ, Jan, Jarno en Maurice wel een team willen gaan vormen
#374663
Heuveltje schreef:
4 aug 2019, 08:30
Omdat ik zelf ook nog wilde trainen de vrijdag ervoor ook nog geboekt. Dit was een erg rare dag met wisselvallig weer en enkele "momentjes" :o
———
Kortom om sneller te gaan rijden moet je toch wedstrijden pakken omdat je hier echt uitgedaagd wordt en samen rijdt met mannen (en vrouwen) die allemaal snelle tijden rijden en waardoor je meegezogen wordt :ok:
Mooi verslag, lekker gereden dus 8) nette PR ook :laugh:

Ik zal m’n verslag hieronder delen vanavond mocht dat gewaardeerd worden.
#374667
Gewoon Dennis schreef:
5 aug 2019, 10:09
Heuveltje schreef:
4 aug 2019, 08:30
Omdat ik zelf ook nog wilde trainen de vrijdag ervoor ook nog geboekt. Dit was een erg rare dag met wisselvallig weer en enkele "momentjes" :o
———
Kortom om sneller te gaan rijden moet je toch wedstrijden pakken omdat je hier echt uitgedaagd wordt en samen rijdt met mannen (en vrouwen) die allemaal snelle tijden rijden en waardoor je meegezogen wordt :ok:
Mooi verslag, lekker gereden dus 8) nette PR ook :laugh:

Ik zal m’n verslag hieronder delen vanavond mocht dat gewaardeerd worden.

Altijd leuk, weinig reacties meestal maar wordt wel gelezen.
#374668
Graag delen Dennis + foto's. Wordt absoluut gewaardeerd.
Groeten,
John
Gewoon Dennis schreef:
5 aug 2019, 10:09
Heuveltje schreef:
4 aug 2019, 08:30
Omdat ik zelf ook nog wilde trainen de vrijdag ervoor ook nog geboekt. Dit was een erg rare dag met wisselvallig weer en enkele "momentjes" :o
———
Kortom om sneller te gaan rijden moet je toch wedstrijden pakken omdat je hier echt uitgedaagd wordt en samen rijdt met mannen (en vrouwen) die allemaal snelle tijden rijden en waardoor je meegezogen wordt :ok:
Mooi verslag, lekker gereden dus 8) nette PR ook :laugh:

Ik zal m’n verslag hieronder delen vanavond mocht dat gewaardeerd worden.
#374676
https://www.facebook.com/story.php?stor ... e_internal

Raceverslag Zaterdag 3 Augustus, Assen

Vooraf wil ook ik mijn medeleven betuigen aan de nabestaanden van Tommie Megens, ik kende hem niet persoonlijk maar iedere coureur die overlijdt is er 1 teveel..

Vanwege een crematie kon Koen er niet bijzijn, ik zou dus alleen afreizen naar Assen vrijdag maar donderdag avond belde m’n vader dat hij meeging, én de bus van (sponsor) VanMarle mee kon nemen! Vrijdagavond aangesloten bij de jongens die deze dag al gereden hadden, weer een mooi tentenkamp gemaakt en 00:15 gaan slapen.

Vrije training:
Het was ‘s ochtends nog behoorlijk fris (zeg gerust koud..) en vanwege laat aankomen moesten we er 06:30 al uit om op tijd te kunnen keuren.
Na de keuring, bandenwarmers erom en wachten.
Vanwege de koude baan rustig begonnen, vertrouwen van 17Juni kwam gauw terug alleen miste ik nu mijn sleepje Joost dus was benieuwd hoe dicht ik bij de PR van 1:59.8 kon komen.
Kwam vast in een groepje met vergelijkbaar tempo maar kwam er steeds naast maar niet langs en klokte de training af met een 2.00.3, prima tijd want het voelde nog niet als pushen!

Kwalificatie:
De kwali stond om 11:00, het was al wat aangenamer met 18graden, maar de zon liet zich nog niet veel zien, mooi op tijd de baan op zodat er niet veel rijders voor me zaten.
Ronde naar ronde ging het sneller en ik durf nu bij Ruskenhoek en Haarbocht een stuk later te remmen, wel voelde ik de achterkant glijden en tot 2 x toe leek ik uit het zadel gegooid te worden.. bij terugkomst op de paddock bleek dit ook wel, band was rechts helemaal op.. wél een 1:58.6, een nieuwe PR met 1.2 sec en goed voor P24 van de 37, later zouden er 3 promoveren naar de Supersport dus P21!

Race 1:
Mijn start was redelijk, gelukt om het voorwiel laag te houden maar wel té weinig gas.. toch bij de 1e bocht wat mensen gepakt.
Kreeg van Robin #758 de tip om de binnenkant te pakken (ik probeerde altijd links aan te houden) en dit wierp z’n vruchten af!
Na 3 rondes lag ik namelijk al 15e, met zicht op de groep voor me, ik kon het tempo prima bijbenen dus dit gaf me veel zelfvertrouwen!
Maar toen na nog 2 mensen ingehaald te hebben.. 2 ronden later, na de Strubben bij het opkomen van de Veenslang sloeg de motor af.., kreeg ‘m met geen mogelijkheid gestart dus moest de baan af en ben zover mogelijk naar achter gelopen in het gras, en toen startte ‘ie ineens weer.. snel de baan op maar ik bleek nu vòòr de koplopers te rijden dus om te voorkomen dat ik in de weg reed ben ik in de ingang van de pits gaan wachten op een gaatje..
De race daarna uitgereden, gewoon er vol voor gegaan om de banden warm te houden maar uiteraard als laatste geeindigd.. P32.

Bij terugkomst in de paddock zag ik op de tijdlijsten dat in in ronde 7, een 1:57.2 had gereden! Zonder iemand voor me dus op eigen kracht, dit verzachte het “leed”, nòg weer 1.5 seconden sneller dan m'n PR!

Race 2:
Door het stilvallen in race 1, moest ik nu op P32 starten.
Na de sighting lap, kwam ik als 1 vd laatsten aan en stond er al 1 op 32, fuck it dan maar op 33 starten, die ene plek boeit dan òòk niet meer..
Zelfde soort start als race 1, direct richting pit muur gestuurd en volgas naar voren!
Ook nu veel plekken gepakt, en de volgende rondes flink wezen racen naar voren. Nog mooi stuivertje gewisseld met Peter PinoRacing!

Dit ging zo goed dat ik op gegeven moment R1’s, Panigales en 899/1098’s voorbij ging en met een bigsmile rondreed.
Hopende dat ‘ie nu niet zou stilvallen reed ik in de laatste ronde naar Peter Merkelbach toe, die maakte een ''foutje'' in Ruskenhoek dus ik was erop gebrand hem in te halen, in Mandeveen/Duikersloot zat ik er strak achter, en ook in de Ramshoek dus in de GT moest het lukken.
Iets later remmen en er voorbij.. kak.. achterwiel omhoog, instuur punt gemist en vol rechtdoor de uitloopstrook op.. samen naast elkaar rechte stuk op en toch erachter gefinisht!
Dikke duim naar elkaar na de finish, that’s racing!

Op naar 2 September, de 4 uurs Endurance! 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#374680
Leuk verhaal, zie dat er inmiddels nog meer milles mee doen :ok:
Succes met de endurance, superleuk evenement, maar houd rekening met enorme snelheidsverschillen en onervaren "coureurs" die vreemd kunnen reageren, bouw wat marge in ....
Avatar
Door robz
#374780
Leuk verhaal!

Die Peter Merkelbach blijft ook maar rondsturen! :D niet meer op die Suzuki neem ik aan? Heb ooit nog wel eens mee in endurance team gezeten.

Succes met de endurance! Altijd leuk!
#374785
robz schreef:
22 aug 2019, 12:27
Leuk verhaal!

Die Peter Merkelbach blijft ook maar rondsturen! :D niet meer op die Suzuki neem ik aan? Heb ooit nog wel eens mee in endurance team gezeten.

Succes met de endurance! Altijd leuk!
Inmiddels op een oudere Blade (2007 oid) :victory:

Gaan we jou nog eens zien op de Mille, weer lekker beginnen in de Rookie samen met Rob Mulder op zijn oude Blade uit 1998 :friends:
Avatar
Door robz
#374800
Heuveltje schreef:
23 aug 2019, 12:44
robz schreef:
22 aug 2019, 12:27
Leuk verhaal!

Die Peter Merkelbach blijft ook maar rondsturen! :D niet meer op die Suzuki neem ik aan? Heb ooit nog wel eens mee in endurance team gezeten.

Succes met de endurance! Altijd leuk!
Inmiddels op een oudere Blade (2007 oid) :victory:

Gaan we jou nog eens zien op de Mille, weer lekker beginnen in de Rookie samen met Rob Mulder op zijn oude Blade uit 1998 :friends:
Wie weet... of een keer vrij rijden..
Dit jaar alleen 3 dagen cartagena gedaan in januari was erg relaxed
#374805
robz schreef:
24 aug 2019, 13:56
Heuveltje schreef:
23 aug 2019, 12:44
robz schreef:
22 aug 2019, 12:27
Leuk verhaal!

Die Peter Merkelbach blijft ook maar rondsturen! :D niet meer op die Suzuki neem ik aan? Heb ooit nog wel eens mee in endurance team gezeten.

Succes met de endurance! Altijd leuk!
Inmiddels op een oudere Blade (2007 oid) :victory:

Gaan we jou nog eens zien op de Mille, weer lekker beginnen in de Rookie samen met Rob Mulder op zijn oude Blade uit 1998 :friends:
Wie weet... of een keer vrij rijden..
Dit jaar alleen 3 dagen cartagena gedaan in januari was erg relaxed
Of een paar dagen Racing School op een 2019 BMW M package ;) , ik vertrek donderdag naar Brno om 3 dagen les te geven :angel:

Word ook betalend lid van de ARA!