ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Heuveltje
#374330
Ja, ja, we mogen weer en team ARA zal weer aanwezig zijn om in de snelste klasse te vechten om de eer van Aprilia hoog te houden tegen al het PK geweld :victory: . Misschien toch een RSV4 Factory 1100 clubracert :wobblesign:

Iedereen is welkom om KJ, RSVJan, FASTJ en Heuveltje aan te komen moedigen en dagje racen van echt dichtbij mee te maken.
Avatar
Door Rossifumi
#374338
Ik heb zelf geen mogelijkheid om langs te komen, maar ik zou het wel leuk vinden om alle race Aprilia's een keer bij elkaar op de foto te zien :yes:
Avatar
Door rsvfrank
#374375
Zal zweten zijn geweest.
Zag dat er 2 milles met de rookies meededen waarvan 1 voor het podium vocht, leuk dat ze toch nog niet helemaal uitgestorven zijn bij de ZAC.
Kom maar op met het verslag :yes:
Avatar
Door Gewoon Dennis
#374377
rsvfrank schreef:
18 jun 2019, 08:15
Zal zweten zijn geweest.
Zag dat er 2 milles met de rookies meededen waarvan 1 voor het podium vocht, leuk dat ze toch nog niet helemaal uitgestorven zijn bij de ZAC.
Kom maar op met het verslag :yes:
Yes dat waren ik en een mede rookie inderdaad, rondetijden lagen zooo laag gister, mede door het weer. Heel veel rookies onder de 2:00, ik zelf ook en kon itt Pasen mooi vooraan meedoen, p6/p7 uiteindelijk gepakt 8)

Verslag komt nog.

Afbeelding

Afbeelding
Avatar
Door Heuveltje
#374378
De vooruitzichten waren goed; +20 graden, zon en de motor voorzien van verse vloeistoffen en bandjes dus een nieuw PR zat er aan te komen.
De avond van te voren aangekomen en weer ons Aprilia kamp opgebouwd, natuurlijk de BBQ aan en genoten van de avond. Niet al te laat de aanhanger opgezocht aangezien wij als 1e aan de beurt waren, dus 7.15 inschrijven en keuren.
Om 9 uur was het zover de 1e sessie, rustig beginnen vanwege nieuw voorbandje en langzaam snelheid opbouwen. Het was behoorlijk wennen om weer op mijn eigen motor te rijden ipv een 2019 BMW RR m package, de RSV4 blijft toch de best sturende fiets die er is! Ondanks de best sturende fiets had ik weinig vertrouwen, het leek wel of er iets los zat aan de motor (2.02)
Achteraf had iedereen dit gevoel en lag het dus aan de baan zelf (dag ervoor was er een autodag).
De 2e sessie was meteen kwalificatie dus geen tijd om vertrouwen op te bouwen maar gelijk op het gas. Daarom besloten om met de oude achterband de baan op te gaan, sessie ging redelijk alhoewel ik nog zoekende was naar de juiste versnelling (1.55). Niet de tijd die ik gehoopt had maar ook niet zo dramatisch als de 1e sessie. Ons clubje had allemaal wel last van de baan, blijkbaar een van de weinige aangezien er echt hard gereden werd (top 10 onder de 1.50!) waardoor Jarno als 23e, ik als 29e, KJ als 30e en Jan als 31e mochten starten van de 46 deelnemers.
Race 1. Mijn start was redelijk terwijl Jan er vol in vloog en KJ ook nog binnendoor voorbij kwam, gelukkig kon ik buitenom nog enkele plaatsen goedmaken. Er wordt tegenwoordig had gevochten voor elk plekje en af en toe fysiek contact wordt niet geschuwd. In de 1e paar ronde kwam ik “vast” te zitten achter een Panigale die niet snel genoeg was in de bochten maar wel op het rechte stuk. Gelukkig kon ik deze redelijk snel voorbij om het gat dicht te rijden naar het volgende slachtoffer een nieuwe R1M (ja,ja, er rijdt echt serieus spul rond). Ook hier weer kon ik mijn hogere bochtensnelheid gebruiken om het gat te dichten, alleen het voorbij komen is erg lastig. Na een goede aanval in de strubben kwam hij me weer voorbij op de Veenslang. Voor mij zat er niets anders op dan te blijven prikken en hopen dat hij ergens wijd zou gaan maar helaas bleef hij strak rijden tot het einde P30 (1.55).
Race 2. Mijn start was wederom niet spectaculair maar iedereen remde zo hard en diep de haarbocht in dat ik een stuk of 8 rijders binnendoor kon inhalen richting Madijk. De R1M zat weer voor me maar deze kon ik gelijk pakken en daar heb ik geen last meer van gehad :bye: . Jan zat vlak voor me alleen kon ik mijn hogere snelheid op bepaalde stukken niet gebruiken om hem voorbij te komen. Jan heeft eindelijk zijn racepace/spirit weer een beetje terug, dus hij blokte de gebruikelijke inhaalpunten waardoor ik er niet voorbij kon komen. Helaas kwamen mij nog een 2 tal rijders op vermogen voorbij op de Veenslang dus eindigde ik op P28 met een teleurstellende 1.56.
Qua tijden geen topdag maar wel lekker gereden en gestreden, ik merkte dat ik nog last had van 3 dagen les geven op de BMW. Zelfs in de wedstrijd zat ik regelmatig te kijken wat de rijder voor me allemaal “fout” deed ipv er meteen voorbij te steken :o . Ik denk dat ik nog maar eens een trainingsdagje boek om weer aan mijn eigen rondetijden te werken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Heuveltje
#374465
malle eppie schreef:
20 jun 2019, 13:25
Welke brommers lopen er nu op vermogen voorbij Frank?
Eigenlijk wel de meeste, lijkt wel of er in De Supersportklasse geen originele motors meer rijden. De oudere motoren zijn vaak ex IDM, BSB oid.

Word ook betalend lid van de ARA!