De vooruitzichten waren goed; +20 graden, zon en de motor voorzien van verse vloeistoffen en bandjes dus een nieuw PR zat er aan te komen.
De avond van te voren aangekomen en weer ons Aprilia kamp opgebouwd, natuurlijk de BBQ aan en genoten van de avond. Niet al te laat de aanhanger opgezocht aangezien wij als 1e aan de beurt waren, dus 7.15 inschrijven en keuren.
Om 9 uur was het zover de 1e sessie, rustig beginnen vanwege nieuw voorbandje en langzaam snelheid opbouwen. Het was behoorlijk wennen om weer op mijn eigen motor te rijden ipv een 2019 BMW RR m package, de RSV4 blijft toch de best sturende fiets die er is! Ondanks de best sturende fiets had ik weinig vertrouwen, het leek wel of er iets los zat aan de motor (2.02)
Achteraf had iedereen dit gevoel en lag het dus aan de baan zelf (dag ervoor was er een autodag).
De 2e sessie was meteen kwalificatie dus geen tijd om vertrouwen op te bouwen maar gelijk op het gas. Daarom besloten om met de oude achterband de baan op te gaan, sessie ging redelijk alhoewel ik nog zoekende was naar de juiste versnelling (1.55). Niet de tijd die ik gehoopt had maar ook niet zo dramatisch als de 1e sessie. Ons clubje had allemaal wel last van de baan, blijkbaar een van de weinige aangezien er echt hard gereden werd (top 10 onder de 1.50!) waardoor Jarno als 23e, ik als 29e, KJ als 30e en Jan als 31e mochten starten van de 46 deelnemers.
Race 1. Mijn start was redelijk terwijl Jan er vol in vloog en KJ ook nog binnendoor voorbij kwam, gelukkig kon ik buitenom nog enkele plaatsen goedmaken. Er wordt tegenwoordig had gevochten voor elk plekje en af en toe fysiek contact wordt niet geschuwd. In de 1e paar ronde kwam ik “vast” te zitten achter een Panigale die niet snel genoeg was in de bochten maar wel op het rechte stuk. Gelukkig kon ik deze redelijk snel voorbij om het gat dicht te rijden naar het volgende slachtoffer een nieuwe R1M (ja,ja, er rijdt echt serieus spul rond). Ook hier weer kon ik mijn hogere bochtensnelheid gebruiken om het gat te dichten, alleen het voorbij komen is erg lastig. Na een goede aanval in de strubben kwam hij me weer voorbij op de Veenslang. Voor mij zat er niets anders op dan te blijven prikken en hopen dat hij ergens wijd zou gaan maar helaas bleef hij strak rijden tot het einde P30 (1.55).
Race 2. Mijn start was wederom niet spectaculair maar iedereen remde zo hard en diep de haarbocht in dat ik een stuk of 8 rijders binnendoor kon inhalen richting Madijk. De R1M zat weer voor me maar deze kon ik gelijk pakken en daar heb ik geen last meer van gehad
. Jan zat vlak voor me alleen kon ik mijn hogere snelheid op bepaalde stukken niet gebruiken om hem voorbij te komen. Jan heeft eindelijk zijn racepace/spirit weer een beetje terug, dus hij blokte de gebruikelijke inhaalpunten waardoor ik er niet voorbij kon komen. Helaas kwamen mij nog een 2 tal rijders op vermogen voorbij op de Veenslang dus eindigde ik op P28 met een teleurstellende 1.56.
Qua tijden geen topdag maar wel lekker gereden en gestreden, ik merkte dat ik nog last had van 3 dagen les geven op de BMW. Zelfs in de wedstrijd zat ik regelmatig te kijken wat de rijder voor me allemaal “fout” deed ipv er meteen voorbij te steken
. Ik denk dat ik nog maar eens een trainingsdagje boek om weer aan mijn eigen rondetijden te werken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.