ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#374234
DvY schreef:
3 jun 2019, 08:52
The Marshall schreef:
3 jun 2019, 07:10
:-[ Ga je missen :-*
Ik jou ook !!! :tease:
Was maar vreemd om te slapen zonder een hoestende vent naast me hahahahaha.
Moet ik nou gaan twijfelen of ik wel mee wil met deze 'club' .... :rotfl2:

Nee zonder gekheid, ik weet niet waar de rest vandaan komt maar ik ben ongeveer 3 uur kwijt met heen en weer rijden voor deze rit en als ik de weersverwachting zo zie is de kans groot dat hem dat niet gaat worden... :sorry:

Of gaat de rest ongeacht het weer?
#374235
Niks zo veranderlijk als het weer.
Vrijdag/zaterdag effe kijken en beslissen.
Meestal valt het wel mee.
Ons hemelvaart weekend viel zowat in het water volgens de voorspellingen, nou, nat was het, vooral op het terras.
Voor de rest smolt je zo ongeveer
Avatar
Door FerBa
#374250
Inderdaad! We zien vrijdag wel!
Voor mij is het startpunt 1,5 uur rijden en vanaf het eindpunt 2,5 uur terug naar huis.
En ik denk dat ik, voordat ik naar huis rij even een lekkere schnitzel neem bij Maurice! :P :yes: ;D
Avatar
Door Gerrit
#374264
Ehm ik heb hem in de agenda staan, maareh ik ben ff druk thuis. Ik heb gezien dat het schilderwerk nu echt moet gebeuren na jaren uitstel ontkom ik er nu niet meer aan. :no:
Avatar
Door FerBa
#374268
Rossifumi schreef:
5 jun 2019, 09:02
Ik kan helaas al wel zeggen dat ik er helaas niet bij zal zijn. Was iets te optimistisch bij het aanmelden. Fietsje is nog lang niet klaar zoals ik 'em hebben wil.
Ja en! Als je ermee kan rijden kun je rijden toch!!!!
Of is tie niet rijdbaar? ;D
#374274
Wel een beetje jammer dat de weersvoorspelling op de plek van vertrek (beverwijk) een stuk meer wind en neerslag is (windkracht 7 en 85% regen) :tease:
Nou ja ik kijk het even aan.
Zijn er meer aprilianen die vanuit het westen vertrekken en eventueel samen op willen rijden?
Avatar
Door FerBa
#374275
Ik baal hier flink van, want ik had heel graag gegaan, maar ik moet mijzelf helaas ziek afmelden. :sorry: :'(

Iedereen die gaat veel plezier!
#374277
Sorry mannen het is hier in het westen geen motor weer helaas ☹️
Mijn eerste clubrit zal nog even moeten wachten ben ik bang.....
9CE98801-233A-4FE7-A054-2F6C7458C1D7.png
Limburg ziet er wat dat betreft (iets) beter uit dus voor de bikkels die gewoon gaan, have fun 👍
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#374283
Magere opkomst, 5 man :-[
Maarja, het weer leek ook niet echt mee te zitten.
Verhaaltje volgt(Han).

Hugo, beterschap met je schouder, en misschien tot de Luxemburgrit??
Avatar
Door Han
#374297
Zaterdag 8 juni, de weersvoorspelling is droog met flinke windstoten. Bij mijn vertrek rond 9:15 druppelt het een beetje, ik besluit toch te vertrekken en na een paar km is het droog wat het de rest van de dag ook blijft. Wederom geldt : de thuisblijvers hebben ongelijk :tease:

In Weert , vlak voor het startpunt is de weg afgesloten voor de Weertse triatlon, even omrijden en om 10:05 zit ik bij de Zwart Motoren aan de koffie met een heerlijk stuk vlaai. Gastvrije ontvangst door Marjolein en Jarno ! Top geregeld.

Na 20 minuten arriveren de andere 4 deelnemers die schijnbaar meer moeite hadden met de omleiding en al half Belgie hebben gezien. Jos misschien toch een TomTom overwegen.
Om 10:45 vertrekken we voor het rondje Limburg. Tempo zit er lekker in en we passeren de Jachthaven en slingeren verder langs de Maas, prachtig !
Jos is de route weer eens kwijt en ik mag de kop overnemen, we slingeren verder door Limburg op de Pegaso die hiervoor prima geschikt is met al die drempels in de dorpjes. Onderweg moeten we helaas afscheid nemen van Hugo die last krijgt van zijn schouder, beterschap Hugo !! Ik heb schijnbaar het Pannekoeken waypoint gemist, verder door naar Valkenburg en daarna een lunchstop in Sibbe. Lekker relaxed bij een lunchcafe buiten in de zon valt mijn oog op mijn achterband, shit dikke schroef. :sorry:

Geen nood, Oscar heeft pluggen en een mini compressor, schroef eruit, plug erin en pompen maar. Bij 2,2 bar lijkt het ok maar na het uitzetten van de compressor loopt de lucht er hard uit langs het ventiel. Binnenband lek dus, plug werkt niet met binnenband is de conclusie. Dan maar de ANWB bellen die er binnen 45 minuten is, top service. Wat al te verwachten was : hij kan het niet repareren. Jos had in een helder ogenblik reeds Motoshop Margraten gebeld en die hadden een binnenband. De ANWB belt meteen de sleepdienst die er ook snel was, motor opladen en 10 minuten later staan we in Margraten op de brug. Om 16:00 zit de nieuwe binnenband erop en kunnen we weer rijden. Jos, Oscar en Rene hebben geduldig gewacht tot alles gefixed was, heel veel dank daarvoor mannen ! :friends: We kunnen de rit helaas niet verder afmaken.

Ondanks alles toch een prima gezellige rit. Limburg is prachtig, tot de volgende !! :kwijl:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door rsvmakkie
#374298
Leuk om te lezen dat het een gezellige dag was (met de nodige problemen weliswaar).
Had mijn eerste rit met de club moeten worden maar helaas was het weer hier in Beverwijk echt belabberd en had ik waarschijnlijk het eerste half uur genoeg water in mijn leren combi gehad om de rest van de dag na te genieten ☹️

Heb in ieder geval de luxenburgrit en de friesemerenrit in de agenda gezet, kijken of dat wel gaat lukken 😎
Avatar
Door Rossifumi
#374309
Han schreef:
10 jun 2019, 16:02
Zaterdag 8 juni, de weersvoorspelling is droog met flinke windstoten. Bij mijn vertrek rond 9:15 druppelt het een beetje, ik besluit toch te vertrekken en na een paar km is het droog wat het de rest van de dag ook blijft. Wederom geldt : de thuisblijvers hebben ongelijk :tease:

In Weert , vlak voor het startpunt is de weg afgesloten voor de Weertse triatlon, even omrijden en om 10:05 zit ik bij de Zwart Motoren aan de koffie met een heerlijk stuk vlaai. Gastvrije ontvangst door Marjolein en Jarno ! Top geregeld.

Na 20 minuten arriveren de andere 4 deelnemers die schijnbaar meer moeite hadden met de omleiding en al half Belgie hebben gezien. Jos misschien toch een TomTom overwegen.
Om 10:45 vertrekken we voor het rondje Limburg. Tempo zit er lekker in en we passeren de Jachthaven en slingeren verder langs de Maas, prachtig !
Jos is de route weer eens kwijt en ik mag de kop overnemen, we slingeren verder door Limburg op de Pegaso die hiervoor prima geschikt is met al die drempels in de dorpjes. Onderweg moeten we helaas afscheid nemen van Hugo die last krijgt van zijn schouder, beterschap Hugo !! Ik heb schijnbaar het Pannekoeken waypoint gemist, verder door naar Valkenburg en daarna een lunchstop in Sibbe. Lekker relaxed bij een lunchcafe buiten in de zon valt mijn oog op mijn achterband, shit dikke schroef. :sorry:

Geen nood, Oscar heeft pluggen en een mini compressor, schroef eruit, plug erin en pompen maar. Bij 2,2 bar lijkt het ok maar na het uitzetten van de compressor loopt de lucht er hard uit langs het ventiel. Binnenband lek dus, plug werkt niet met binnenband is de conclusie. Dan maar de ANWB bellen die er binnen 45 minuten is, top service. Wat al te verwachten was : hij kan het niet repareren. Jos had in een helder ogenblik reeds Motoshop Margraten gebeld en die hadden een binnenband. De ANWB belt meteen de sleepdienst die er ook snel was, motor opladen en 10 minuten later staan we in Margraten op de brug. Om 16:00 zit de nieuwe binnenband erop en kunnen we weer rijden. Jos, Oscar en Rene hebben geduldig gewacht tot alles gefixed was, heel veel dank daarvoor mannen ! :friends: We kunnen de rit helaas niet verder afmaken.

Ondanks alles toch een prima gezellige rit. Limburg is prachtig, tot de volgende !! :kwijl:
Leuk verslagje Han! Goede keus, zo'n TomTom (hoop ik :secret: ). Balen van je achterband en super dat iedereen gewoon lekker blijft wachten. Samen uit, samen thuis. Trouwens, Pegaso, is er geen Falco meer?
Avatar
Door Han
#374317
Rossifumi schreef:
11 jun 2019, 20:05
Leuk verslagje Han! Goede keus, zo'n TomTom (hoop ik :secret: ). Balen van je achterband en super dat iedereen gewoon lekker blijft wachten. Samen uit, samen thuis. Trouwens, Pegaso, is er geen Falco meer?
Jawel hoor, Falco gaat niet weg. :victory:

Word ook betalend lid van de ARA!