ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Heuveltje
#374192
Zandvoort geeft mij altijd een dubbel gevoel, een erg gaaf circuit maar eigenlijk te gevaarlijk :-X . Sinds mijn laatste bezoek is een goede kennis gevallen en heeft er een dwarslaesie aan overgehouden :-\
Aangezien het op de ZAC kalender staat toch besloten om te gaan rijden. De andere mannen Jarno en Jan waren er ook, KJ rijdt waarschijnlijk om dezelfde redenen niet op Zandvoort.
De avond van te voren konden we pas om 21.30 op de paddock ivm autoraces, helaas werd het nog later en hebben we besloten om dan maar op paddock 2 ons kamp op te slaan. Mijn oude tegenstander in de sportcup (hij werd kampioen en ik helaas 2e :-\ ) sloot zich bij ons aan.
Na een paar flinke regenbuien en een stevige wind gedurende de nacht werden we wakker op een nat Zandvoort. De vooruitzichten waren een stuk beter waardoor ik niet van plan was om wielen te wisselen aangezien onze training pas om 10 uur begon. Pim had wel gewisseld, Jarno en Jan niet maar ze wilden wel de baan op aangezien er al droge plekken waren :o . Door een ongeval in de sessie voor ons ( 2 coureurs met ambulance afgevoerd) konden zij niet de baan op en moesten we wachten tot er een nieuwe ambulance ter beschikking was. Inmiddels was de baan zo goed als droog en ben ik iets later naar buiten gegaan. Het voelde meteen goed en ik kon de baan weer een beetje verkennen ondanks de natte plekken (ronde tijd 2.14).
De 2e sessie was meteen kwalificatie dus een beetje gas gaan geven, ondanks dat ik nog aan het zoeken was naar rempunten en de juiste versnelling (nieuwe vertanding) toch nog een 2.02 kunnen rijden (P21).
Race 1 - Aangezien het niet mijn dag was besloten om geen nieuwe achterband te steken maar op de oude door te rijden. Ik was niet scherp bij de start waardoor ik veel plaatsen verloor, ik rij gewoon weg als bij een stoplicht :tease: :tease: . Door buitenom in de Tarzan te gaan kon ik hier weer meerdere plekken terugpakken. Het werd een leuke wedstrijd waarbij ik verschillende coureurs kon terugpakken die mij de 1e bocht voorbij gingen. Tijden waren niet super maar wel redelijk constant kunnen rijden (2.02). (P25)
Race 2 - Met dezelfde band begonnen en ditmaal wat agressiever bij de start wat resulteerde in 2 keer een flinke wheelie en volgens mij gevoel zo'n beetje als laatste de Tarzan in. Zelfs RSVjan was me voorbij gegaan :-X dus herpakken en knallen. Dat ging vrij aardig tot dat ik in ronde 3 erg laat remde richting de GP chicane en ook nog mischakelde, het leek me beter om rechtdoor de grondbak in te gaan dan ergens in de reling. Het grint bleek erg diep waardoor ik er zelf niet uit kon komen :wobblesign: dus bleef er niets anders over om de race als toeschouwer mee te maken. Dus als iemand nog interesse heeft in een bakje grint van een toekomstig F1 circuit
Erg leuk dat er nog ARA supporters kwamen om Henk en de rest moreel te ondersteunen :friends:

Oh ja buiten wat opspattend grint heb ik en de motor niets, op naar de volgende race in Assen op maandag 17 juni :victory:
Avatar
Door rsvfrank
#374374
Lees net pas het verslag, ik heb nog een halve emmer met grint van een motogp circuit, ruilen?
Ben benieuwd naar het verslag van de 17e :ok:
Avatar
Door Heuveltje
#374379
rsvfrank schreef:
18 jun 2019, 08:12
Lees net pas het verslag, ik heb nog een halve emmer met grint van een motogp circuit, ruilen?
Ben benieuwd naar het verslag van de 17e :ok:
Verslag staat er op :angel:

Word ook betalend lid van de ARA!