ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Heuveltje
#373666
robz schreef:
15 apr 2019, 23:23
200,- is misschien wat veel?

met wegbanden en gebruik door beginnende circuitrijders moet en setje medium toch wel een aantal dagen mee kunnen?
Lijkt mij ook, ik denk dat je met 100 euro al ver komt ;)
Een setje K3's moet je toch een dag of 5 uit halen door de beginnende rijder :angel:
Avatar
Door Henk RS 250
#373768
Rob, Frank, geen gekke suggestie denk ik.

Hoever is het bestuur met het voorstel voor een clubracer account.
Ik heb niet heel veel tijd om hem op te bouwen voor 30 mei, een druk werk- en reisschema geeft me hap snap tijd om te sleutelen. Als er een beslissing op korte termijn komt hoe de balhoofdlagers, radiator delen en banden aan te schaffen kan ik het plannen.
Avatar
Door Henk RS 250
#373776
John, hij heeft gereageerd net.
Mega bedankt voor alle inspanningen om de racer weer geprepareerd te krijgen, ook richting de sponsor.
Avatar
Door Henk RS 250
#373979
En de gevraagde spullen zijn binnen. Mega dank De Zwart motoren en natuurlijk Pim.
De meegestuurde onderste radiatoren steun heeft 1 rubber busje ipv 2, dus ik heb nu 3 rubber busjes. Ik zaal kijken of ik ergens nummer 4 kan vinden. Correctie, rubbertje lag onderin de doos, beter kijken eerst dus.
7
Is er een mogelijkheid om 30 mei die banden om te leggen op Zandvoort, anders laat ik dat f doen morgen bij de plaatselijke bandenboer.
Laatst gewijzigd door Henk RS 250 op 11 mei 2019, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door rsvfrank
#373981
Daro staat altijd bij de zac, daar kun je de banden om laten leggen .
Van te voren doen scheelt wel weer gedoe natuurlijk.
Avatar
Door Heuveltje
#373997
Henk RS 250 schreef:
10 mei 2019, 16:19
En de gevraagde spullen zijn binnen. Mega dank De Zwart motoren en natuurlijk Pim.
De meegestuurde onderste radiatoren steun heeft 1 rubber busje ipv 2, dus ik heb nu 3 rubber busjes. Ik zaal kijken of ik ergens nummer 4 kan vinden. Correctie, rubbertje lag onderin de doos, beter kijken eerst dus.
7
Is er een mogelijkheid om 30 mei die banden om te leggen op Zandvoort, anders laat ik dat f doen morgen bij de plaatselijke bandenboer.
Ik heb bandenomlegapparaat (1 woord?) bij me, is wel met het handje ;)
Avatar
Door Henk RS 250
#374008
De racer is klaar voor gebruik, zoals boven gemeld moeten de banden (Metzler K3) nog gemonteerd.

Dames en heren aspirant coureurs, reserveren maar, :ok:
Avatar
Door robz
#374013
Henk RS 250 schreef:
12 mei 2019, 16:29
De racer is klaar voor gebruik, zoals boven gemeld moeten de banden (Metzler K3) nog gemonteerd.

Dames en heren aspirant coureurs, reserveren maar, :ok:
goed bezig henk! :ok:
Avatar
Door FerBa
#374033
Top Henk! :yahoo: :worship: :friends:
Avatar
Door Gewoon Dennis
#374116
Way voor onderdelen zijn er nog echt “nodig” voor de clubracer? Dan heb ik misschien nog wel wat spullen.. (geen handels/stepjes etc die kan ik zelf wel als back up gebruiken uiteraard ;) )
Door aprilialie
#374177
Hoi knutselaars,
Ik heb nog een setje superbike pro. zijn van 2016 maar heb ze vorig jaar nieuw gekocht. hebben nu 3 circuitdagen en kunnen nog zeker 3 dagen mee. Er wordt veel over deze banden gepraat maar als je niet onder de 2:05 op assen rijd heb je geen problemen. (Was mijn snelste ronde vorig jaar). ook de voorband heeft me altijd veel vertrouwen gegeven (ook koud)
de maat is 180/60/17 en natuurlijk 120/70/17. je hoeft niet per se in de bandenwarmers, maar voor slijtage is dit wel beter.
Ik doneer ze gratis omdat ik naar 200/55/17 en 200/60/17 ben gegaan. kan morgen eventueel wel een paar fotos maken.
Avatar
Door Henk RS 250
#374184
Een goedemorgen Aprilalie,

Dank voor het aanbod, onderdelen en spullen voor de racer zijn altijd welkom.

De racer heeft het gisteren uitstekend gedaan, geen klap verkeerd en heel makkelijk te rijden. Die K3 banden zijn super en idd heel snel op temperatuur. Voor een beginner en voor af en toe circuit rijden perfect.
De rechter radiator is goed, de linker heb ik dicht gesoldeerd (een klein gaatje net naast de bovenste aansluiting) maar moet nog wel vervangen. Ik kan niet bijven benadrukken hoe goed dit initiatief van de ARA is.
Avatar
Door Chriz86
#374382
Goed bezig! Super bedankt ook voor je inspanningen Henk!

Overigens heb ik volgens mij nog een kuipruitje (double buble) en een air inlet liggen (die vanuit de gaten in het frame de lucht naar de airbox voert). Dit is denk ik wel een origineel 2002.
De spullen mogen zeker gedoneerd worden aan de Clubracer wat mij betreft.
Avatar
Door Henk RS 250
#374428
Excuses voor de wat late reactie, ruitje welkom, originele delen ook altijd.

Ik zit eraan te denken om 2 augustus de racer te reserveren voor 2theexperience dag in Assen.
Is er iemand die die dag ook wil rijden, roep het f dan kun je hem gebruiken of combineren met een andere groep dan waarin ik zit.

Roept u maar!! O0
Avatar
Door robz
#374436
Lekker bezig Henk, goed dat ie gebruikt wordt. :ok:

Heb nog wel de nodige RSV onderdelen, alleen geen radiateur
Avatar
Door Gewoon Dennis
#374979
Henk RS 250 schreef:
16 sep 2019, 10:07
Er zijn nog een paar trackdays dit jaar, o.a. Zandvoort 14 oktober. Voor wie het nog een keer wil proberen.
Wel ff klaar met milles op het circuit na 2 kapotgelopen blokken in 1 seizoen :gaga:
Avatar
Door Heuveltje
#374981
Gewoon Dennis schreef:
16 sep 2019, 11:43
Henk RS 250 schreef:
16 sep 2019, 10:07
Er zijn nog een paar trackdays dit jaar, o.a. Zandvoort 14 oktober. Voor wie het nog een keer wil proberen.
Wel ff klaar met milles op het circuit na 2 kapotgelopen blokken in 1 seizoen :gaga:
Apart, ik heb ruim 20.000 circuitkilometers gemaakt zonder een seintje pijn (tenminste de motor :secret: ). Frank heeft volgens mij iets van 50.000 circuitkm's gemaakt met de zijne :o

Word ook betalend lid van de ARA!