- 31 mar 2019, 15:57
#373538
Een update betreffende de clubracer. In overleg met John staat de ARA clubracer voorlopig in mijn werkplaats. Daar het onderhoud een beetje op de achtergrond was geraakt heb ik besloten de racer helemaal na te kijken, groot onderhoud, de staat van de dogbone, balhoofdlagers en andere zwaar belaste delen. Ik wil hem zelf rijden op Zandvoort 30 mei. Als iemand plan is eerder van de racer gebruik te maken meld dat even via hier zodat ik kan zorgen dat ie technisch klaar staat.
Status tot nu toe:
Motorolie, bougies en filters vervangen.
Dogbone/linksysteem, in goede staat, lagers schoongemaakt en gesmeerd.
Remmen, nieuwe gesinterde remblokken moeten gemonteerd inclusief verversen vloeistoffen.
Koppeling, systeem ontlucht en vloeistof ververst.
Elektrisch systeem, nieuwe accu geplaatst, startrelais stuk, moet vervangen door de bekende 150 amp.
Ketting en tandwielen als nieuw.
Koelsysteem, waterlekkage bij linker radiator boven.
Balhoofdlagers moeten vervangen.
Voorvork keerringen, minimale lekkage, te verhelpen door keerringen schoon te maken met folie.
Banden, Dunlop Sportmax GP Racer, DOT code 4112. Een set nieuwe zou goed zijn.
Uiterlijke staat, naast crash schades zou een grondige reinigingsbeurt goed zijn, zeker na ieder gebruik de motor goed inspecteren en schoonmaken. Ik zal zorgen dat de kuipdelen met uniforme rvs inbusbouten bevestigd gaan worden zodat in het geval van snelle service/inspecties je niet naar 3 verschillende gereedschappen moet zoeken.
Gereedschap, ik zal zorgen voor een box met gereedschap voor wielen wisselen en snelle klussen op het circuit.
Doneren van goede gereedschappen zou fijn zijn, ook borgveertang met draad hoort mee. Voorlopig gebruik mijn eigen tools.
Remblokken wil ik zelf wel aanschaffen desnoods.
Een 150 amp startrelais en beide radiators moeten vervangen, wie heeft dit nog liggen evt?
Ik heb een startrelais besteld intussen.
Ook moet er een set balhoofdlagers gemonteerd.
Een goede recente set circuitvaardige banden is het enige wat nog overblijft. Wie kan daarmee helpen/adviseren?
Mega dank aan Capo dei Capi voor het doneren van de service parts voor de clubracer.
Status tot nu toe:
Motorolie, bougies en filters vervangen.
Dogbone/linksysteem, in goede staat, lagers schoongemaakt en gesmeerd.
Remmen, nieuwe gesinterde remblokken moeten gemonteerd inclusief verversen vloeistoffen.
Koppeling, systeem ontlucht en vloeistof ververst.
Elektrisch systeem, nieuwe accu geplaatst, startrelais stuk, moet vervangen door de bekende 150 amp.
Ketting en tandwielen als nieuw.
Koelsysteem, waterlekkage bij linker radiator boven.
Balhoofdlagers moeten vervangen.
Voorvork keerringen, minimale lekkage, te verhelpen door keerringen schoon te maken met folie.
Banden, Dunlop Sportmax GP Racer, DOT code 4112. Een set nieuwe zou goed zijn.
Uiterlijke staat, naast crash schades zou een grondige reinigingsbeurt goed zijn, zeker na ieder gebruik de motor goed inspecteren en schoonmaken. Ik zal zorgen dat de kuipdelen met uniforme rvs inbusbouten bevestigd gaan worden zodat in het geval van snelle service/inspecties je niet naar 3 verschillende gereedschappen moet zoeken.
Gereedschap, ik zal zorgen voor een box met gereedschap voor wielen wisselen en snelle klussen op het circuit.
Doneren van goede gereedschappen zou fijn zijn, ook borgveertang met draad hoort mee. Voorlopig gebruik mijn eigen tools.
Remblokken wil ik zelf wel aanschaffen desnoods.
Een 150 amp startrelais en beide radiators moeten vervangen, wie heeft dit nog liggen evt?
Ik heb een startrelais besteld intussen.
Ook moet er een set balhoofdlagers gemonteerd.
Een goede recente set circuitvaardige banden is het enige wat nog overblijft. Wie kan daarmee helpen/adviseren?
Mega dank aan Capo dei Capi voor het doneren van de service parts voor de clubracer.
Laatst gewijzigd door Henk RS 250 op 3 apr 2019, 11:39, 5 keer totaal gewijzigd.