ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#373924
Henk RS 250 schreef:
6 mei 2019, 08:32
Als het goed is zijn de clubracer onderdelen in aantocht dus is ie op tijd klaar voor Zandvoort.

Hoe doen jullie het, komen jullie vroeg of de avond ervoor? En is overnachten op circuit mogelijk?
Avond van te voren, vraag is wel hoe laat de poort dicht gaat in Zandvoort.
#374183
De clubracert deed het uitstekend, opstappen en rijden maar.
Een perfect ding voor dit soort dagen. :yahoo:

Over de dag zelf:

Het ging boven verwachting goed gezien mijn vorige ervaringen met track days. Je moet dit soort dingen gewoon regelmatig doen. Overstappen van rijden op straat naar dit is best pittig maar absoluut de moeite waard. Circuit rijden is vooral je eigen grenzen tegenkomen en verleggen, wel op een gecontroleerde en veilige manier natuurlijk. Ik zal een verslag met foto's maken voor het digitale clubblad.
Dit is erg verslavend pff :yahoo:
#374191
Henk RS 250 schreef:
31 mei 2019, 09:40
De clubracert deed het uitstekend, opstappen en rijden maar.
Een perfect ding voor dit soort dagen. :yahoo:

Over de dag zelf:

Het ging boven verwachting goed gezien mijn vorige ervaringen met track days. Je moet dit soort dingen gewoon regelmatig doen. Overstappen van rijden op straat naar dit is best pittig maar absoluut de moeite waard. Circuit rijden is vooral je eigen grenzen tegenkomen en verleggen, wel op een gecontroleerde en veilige manier natuurlijk. Ik zal een verslag met foto's maken voor het digitale clubblad.
Dit is erg verslavend pff :yahoo:
Gezien je drukke dagschema en omdat we op parking 2 stonden helaas weinig kunnen spreken, maar die paar keer had je het prima naar je zin. Je hoeft geen snelheidsduivel te zijn om veel te leren en plezier te hebben in het circuit rijden. Iedereen is op deze manier begonnen met zijn eigen grenzen te verleggen en dat gebeurt nog steeds ;)
Goed bezig Henk :victory:
#374199
Frank, klopt helemaal, het was idd een best drukke dag. Van briefing naar sessie naar briefing.

Heb een beetje van jullie race kunnen zien. Na het vrij rijden waren jullie al vertrokken.

Elke dag en elke sessie leer je weer, ook het vrij rijden ging lekker. Heb een regelmatig tempo kunnen rijden ondanks snellere rijders. Daar zit hem de grootste vooruitgang in deze dag.

Nu maar eens op zoek naar een eigen circuit Mille.
#374218
Henk RS 250 schreef:
2 jun 2019, 14:15
Frank, klopt helemaal, het was idd een best drukke dag. Van briefing naar sessie naar briefing.

Heb een beetje van jullie race kunnen zien. Na het vrij rijden waren jullie al vertrokken.

Elke dag en elke sessie leer je weer, ook het vrij rijden ging lekker. Heb een regelmatig tempo kunnen rijden ondanks snellere rijders. Daar zit hem de grootste vooruitgang in deze dag.

Nu maar eens op zoek naar een eigen circuit Mille.
Op een vrij rijden dag kunnen we je wat meer ondersteunen met wat tips en trics ;) Op een racedag ben je toch meer met jezelf bezig :secret:

Als je echt een volgende stap wil doen kan ik Racing School Europe aanraden, hier krijg je de basis geleerd en dat helpt je om zelf verder te komen. Het is niet goedkoop maar heeft ook voor mij destijds de basis gelegd om sneller en veiliger rond te gaan :victory:
#374270
Ben ook nog even wezen buurten, was leuk om jullie weer gezien en gesproken te hebben!
Denk dat ik de Clubracer ook maar eens gaat gebruiken of dat dit jaar nog gaat gebeuren weet ik niet(iets met enige uitgaven en vrije dagen voor verbouwing thuis, ARA Doloreis e.a. tripjes ;D ), maar volgend jaar zeker :yes: :kwijl:

Word ook betalend lid van de ARA!