ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#371840
Ook dit jaar gaan we met 2 teams mee doen aan de 4 uur Endurance in Assen. Het is een uniek evenement om motorsport van dichtbij mee te maken, naast supporters is altijd fijn om wat hulp bij de hand te hebben. Wat is er allemaal nodig?
- Teamcaptain
- Seiner - pitsbord
- pitsstraat - wisselen transponder
- sleutelhulp - hopelijk niet nodig :no:
- morele ondersteuning >:D
#371923
Heuveltje schreef:
12 aug 2018, 20:05
robz schreef:
12 aug 2018, 14:33
tip aan supporters/ bezoekers: "klop een klaarstaande coureur niet op zijn schouder als je hem kent, dit kan als startsignaal worden opgevat waardoor hij zonder transponder vertrekt... " :angel: :wobblesign: 8)
Achteraf hilarisch :rotfl2:
achteraf wel... zat gelukkig het podium niet in de weg.... :laugh:
#372278
Het even geduurd maar hier het relaas van 1 van de rijders van team Forza Aprilia. Op zaterdagavond laat kwam ik aan en heb ik voor het eerst ARA-lid en teamgenoot Frits ontmoet waardoor we een een Benelux team hadden. De meeste ARA coureurs kwamen de zondag aan om alvast een paar sessie vrij te rijden.

Trainingsdag zondag 2 september, weer terug op mijn eigen motor (RSV4 Factory) nadat ik 3 dagen op een BMW S1000rr heb lesgegeven. In 1e instantie voelde mijn motor erg klein en moest ik erg wennen aan de standaard schakeling ipv race schakeling van de RSV4, daarnaast miste ik de blipper op mijn RSV4 uit 2011 :-\ . De stuureigenschappen van de RSV4 wende wel weer snel en is toch echt vele malen beter dan een 2018 BMW S1000rr :yes:

De 1e sessie was behoorlijk prutsen met verkeerde versnellingen, te vroeg remmen en verschakelen :o . Ondanks dit gepruts weet ik er toch nog een 1.57 uit te persen in het verkeer. Sessie 2 gaat eigenlijk niet veel beter en ben ik nog behoorlijk zoekende en kom ik niet verder dan een 1.57 maar weet deze wel redelijk vlak te rijden. In sessie 3 weet ik een 1.56,0 te rijden en begin langzaam ritme te vinden ondanks de grote snelheidsverschillen bij het vrij rijden. Sessie 4 is de laatste sessie van de dag aangezien de achterband volledig op is, ondanks dit kan ik de hele sessies 1.56 en 1.57'ers rijden. Helaas niet meer de gewenste 1.55 kunnen rijden maar wel weer gewend aan mijn eigen motor en het inhalen van veel langzamere rijders.

Wedstrijddag 3 september
Ons team bestaat uit Frits, RSVFrank, Sjoerd en ikzelf waarbij we alle 4 2 sessies hebben om te kwalificeren. De snelste rijder bepaald de startpositie waarbij ik op papier de snelste rijder op Assen ben (1.53) maar Frits de snelste algemeen.
De 1e sessie naar buiten met een nieuwe voorband waarmee ik weer een 1.56 rijdt. Sessie 2 steek ik nog een nieuwe voorband waarmee ik eindelijk een 1.55 kan rijden in het verkeer. Hier ben ik dik tevreden aangezien het hele veld door elkaar rijdt met tijden tussen de 1.46 en 2.20 :o . Frits rijdt ook een 1.55 maar is net iets sneller en mag/ moet starten Impressie:
https://www.youtube.com/watch?v=qvvjmbEv1_M
Frits heeft een superstart en heeft zelfs meerdere teams uit de racecup ingehaald :victory: . Na zijn 1e stint komen we binnen op een 6e plek in onze klasse (sportcup). Als strategie hebben we gekozen dat onze langzaamste rijder als 2e rijdt (Sjoerd) waarna RSVFrank het overneemt en ik als laatste. We moeten allemaal 2 stints rijden van een half uur waardoor we 7 wissels hebben. Helaas maakt 1 van ons team een fout in zijn 1e stint door te vroeg binnen te komen waarbij we buiten de top 10 vallen :( . We geven natuurlijk niet op en blijven flink doorstampen met strakke tijden waarbij RSVFrank en ik extra lange stints rijden waardoor we ons zelf weer binnen de top 10 weten te vestigen. Helaas maakt RSVFrank een fout in zijn laatste stint bij het inhalen van een achterblijver waardoor hij een flinke crash mee maakt. Het duurt een tijdje voordat we onze transponder terug hebben waarna ik de wedstrijd kan uitrijden vanaf een 19e plek om als 13e te eindigen (1 plek achter team Quattro Stagioni).
Met hulp van Denish41 en Stue als teamcaptains en Joris en Pim als hulp met de wissels hebben we er een mooie dag van gemaakt (muv de crash van RSVFrank).
Impressie:
https://www.youtube.com/watch?v=w2c2YMvP8ak

Word ook betalend lid van de ARA!