ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#371433
Heuveltje schreef:
18 jun 2018, 21:26
rsvfrank schreef:
13 jun 2018, 20:17
16 juli is er weer een wedstrijd voor het NK in de diverse klassen via RSZ
https://www.rszmotorsport.nl

Wie gaat?
Moet wederom passen :( , ik heb het vrouwtje kaarten gedaan voor bospop op 15 juli. Aangezien dit tot na middernacht duurt kan ik niet de volgende dag in Assen staan met mijn spullen.
Ai, foute zet :rotfl2:
Jammer man.
#371677
Verslagrace NK1000 sport
Zondag s’middags met volgeladen bus richting Assen gereden.
Daar nog even Stefan en kornuiten gezien,die een paar sessies vrijrijden hadden geboekt.
Stefan had technisch malheur, iets met quickshifter ofzo dus zijn dag was niet zo positief.
Maandagochtend weer vroeg wakker door de eerste zonnestralen.
Om 7.15 inschrijven en keuren .
De vrije training begon om 0900 gelukkig nog niet zo warm ,maar de snelheid zat er nog niet in en kwam niet onder de 2 minuten grens.
Ontevreden dus ,maar Sjoerd praatte mij weer wat positieviteit in, en inderdaad,de kwalificatie ging al iets beter ,hoewel dat duurde tot het laatste rondje.
Het enige rondje dat ik vrij kon rijden zonder verkeer, dus dacht ; even er voor zitten, en dat leverde een P12 op met een tijd van 1.58.4 dus er zat iets progressie in.

Toch altijd weer wennen als je weer voor de eerste keer van het nieuwe seizoen op Assen gaat rijden, vooral snelheid meenemen valt met de oude mille niet mee.

Race 1 ; Voor mijn doen een redelijk goede start ,iets later remmen dan de meesten voor de Haarbocht, buitenkant madijk opzoeken en dan via de uiterste binnenkant Strubben nog wat mensen ingehaald.
Ik zat toen gelijk in de eerste groep van een man of 8,helaas komen de pk kannonen op de veenslang weer voorbij knallen of ik stilstond, denk dat mijn gaskabels een paar centimeter zijn opgerekt, maar de mille wilde echt niet harder 
Er werd flink gevochten om alle posities ,soms op het randje ,waar ik mijzelf ook schuldig aan maakte.
Een uitremactie van mij op een gsxr1000 voor de GT had bijna een Nicky Hayden vs Rossi effect, als je je dat nog kan herinneren.
Ik stond er al naast voor het insturen ,liet hem staan maar dat deed hij ook, hoewel ik een half wiel voor hem zat en aan de binnenkant zag ik dat hij toch instuurde.
Ik kon niet anders dan ook insturen en ging hierbij over de binnenkant eigenlijk net naast de curbstones maar kwam wel als eerste de GT weer uit.
De gast op de Suuz is mij niet meer voorbij gekomen, echter ,heel vreemd, stond hij in race 2 in ene 2 plaatsen voor mij???Ik vermoed dat hij naar de racedirectie is gegaan om te klagen en de beelden terug te kijken ofzo, anders kan ik het niet verklaren….
Ik dacht ook dat ik als 7e gefinished was maar dat was dus een P9 geworden, op zich nog niet verkeerd met een startveld van 30 deelnemers.

Tijdens race 1 ook mijn Pr iets bijgesteld naar een 1.55.5 dus best tevreden en eigenlijk niet verwacht met die enorme hitte . :yahoo:

Race 2 ging minder goed.
Nog vermoeid van race 1 ,was ik niet prepared voor race 2, had mij ook voorgenomen het ietsje rustiger aan te doen om wat energie te sparen.
Start compleet verkloot, bij opschakelen naar 2 komt de voorkant flink omhoog , ja dat kan ook met een 200+kilo en zo’n 112 pk’tjes ;-)
Kwam als iets van 20e door ,en hoewel ik bewust ietsje rustiger aan deed ,kwam ik totaal niet in mijn ritme , zag na 3 rondjes dat er nog 6 te gaan waren en dacht ;Sjezus ,dat hou ik niet vol…
Wel een paar man ingehaald, maar reed op een gegeven moment in niemandsland eenzaam mijn rondjes, een valpartij vóór mij en iemand met een technisch probleem bracht mij op p12.
De laatste 2 rondjes een mooi gevecht met een fireblade gehad ,voorbij gestoken in de laatste ronde .
Ramshoek wat wijd genomen om verdedigend kort de GT in te sturen, omdat ik wist dat de Blade vlak achter mij zat.
Vlak voor de finish kijk ik links over mijn schouder, en zie ik in mijn ooghoek rechts de Blade net iets eerder zijn voorwiel over de finishlijn drukken….
Stom natuurlijk, normaal kijk ik nooit achterom, dus weer een leermomentje…
Net even de laptimes van race 2 bekeken en vanaf de eerste ronde 1.59 gereden , best steady dus :rotfl2:

Ik wil niet klagen over het weer ,maar doe het toch.

Ik vond het met 30+ graden eigenlijk veel te heet om te rijden, was dan ook kapot s’avonds.
Gelukkig heeft Sjoerd de Aprilia-honneurs uitstekend waargenomen.

De Aprilia twins worden inmiddels echt een zeldzaamheid, Sjoerd de enige in de Rookiescup en ik de enige in de Sportcup, jammer maar helaas de vooruitgang is niet te stoppen 
#371689
Heuveltje schreef:
17 jul 2018, 17:48
Leuk verslag, jammer dat ik er niet bij kon zijn :-\

Ik dacht wel dat je condities goed was :secret:
Dacht ik ook , zondags nog 60km op de racefiets weggetrapt, maar die hitte kost veel energie.
Had ook nog last van mijn scheenbeen na een valpartij eerder deze week op de mountainbike :wobblesign:

Word ook betalend lid van de ARA!