ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door The Marshall
#370764
Zaterdag de 14e ga ik mijn eerste vrijkaartje boven de rivieren inlossen ;)
Heb er maar 2 dus zuinig zijn.
Krijg bij Roke een remupdate en wat andere kleine dingetjes
Ik zit nog te twijfelen of ik de originele mapping weer laat laden.
Vond hem voor op de openbare weg toch prettiger rijden.
Enne nee, gisteren was 1 april :rotfl2:
Avatar
Door The Marshall
#370769
Mocht jij hem willen overnemen, jij hebt wel een goede rem nodig :rotfl2: ;)
Avatar
Door pipo-de-kloun
#370894
Ennnnn, wat is er gebeurd met de mapping? En waarom zou je dat doen..?
De vorige Tuono was toch zeker luider dan de huidige en dat ging ook prima.
Avatar
Door The Marshall
#370896
Hij rijdt met de standaard mapping op straat wat fijner, en met mijn ouwe l.llenrijstijl vind ik hem soms wat agressief op het gas, beetje aan/uit.
Maaaaaaaaaaaaar, heb toch de racemapping laten zitten, zelfs een update erop.
Verder een nieuw metalen binnenwerk in de Brembopomp en nieuwe software voor mijn dashbord
Wat het effect van de racemapping is ga ik zaterdag eens in Luxemburg testen
Yoehoe, het seizoen is geopend
Avatar
Door pipo-de-kloun
#370899
Ah, dan begrijp ik de overweging inderdaad. Wat heeft de update van de mapping nog voor resultaat dan?
Het weekend van 1, 2 en 3 juni ben ik met de motor in Luxemburg.
Avatar
Door The Marshall
#370900
Geen idee eigenlijk, hoop er zaterdag iets van te merken.
Verbruik van 1 op 20 zou welkom zijn ;)
Avatar
Door Dejakes
#370918
pipo-de-kloun schreef:
19 apr 2018, 11:57
Ah, dan begrijp ik de overweging inderdaad. Wat heeft de update van de mapping nog voor resultaat dan?
Het weekend van 1, 2 en 3 juni ben ik met de motor in Luxemburg.
Toch niet toevallig met Motorrijder op het ultieme toer evenement ? Zoja zullen er zeker al 2 Tuono's V4 aanwezig zijn. Ik hoop dat er binnen een rit van 120 km een tankstation is ingepast (1 l op 10 km, sportief gereden)
Btw ik heb mijn mapping veranderd van Track naar Sport (met race Ecu), gasrespons is veel beter, geen on/off gevoel meer, veel makkelijker te berijden zowel traag als snel, uitkomen van korte bochten gaat veel intuitiever vind ik. Verbruik blijft quasi ongewijzigd, spijtig genoeg...
Avatar
Door Gerrit
#371007
Zet hem op "track", iets minder motorrem en wat minder aan/uit. Als dat nog niet helpt, ga dan voor "race", nauwelijks motorrem. Als je er dan nog last van hebt dan ben je idd een o l.

Ik kan me niet herinneren een sw update te hebben gehad. Maar hij rijdt mij best dus ik wacht wel tot een volgende keer.
Avatar
Door Gerrit
#371008
Btw 1 op 20 lukt.




Op mijn Pegaso dan. Op de Tuono zit ik zo rond de 1 op 15, 1 op 10 lukt me echt niet op de weg hoor.

Okokok, nou ben ik zeker de o l.
Avatar
Door Gerrit
#371009
Ik lees op internet dat de nieuwe mapping de gasreactie verbeterd, Klopt dat Jos?
Blijkbaar heb jij hier meer gevoel voor. Komende van een RSV 2001 vind ik de TV4 zijdezacht. :victory:

Nou ja tot je het gas goed open zet, dan wordt ie helemaal wild natuurlijk. :help:

Word ook betalend lid van de ARA!