Blijft toch gaaf rijden voor zo'n groot publiek ipv een handje vol
Mijn raceverslag van het weekend.
Helaas had ik vrijdag cursus dus geen vrije training voor mij dus zaterdag gelijk beginnen met kwalificeren, gelukkig wel 2 sessies.
Sessie 1 gestart met een oude set banden aangezien JJ een zwaardere veer achter gezet had en we twijfels hadden wat de bandenslijtage ging doen. Lekker begonnen waarbij ik al in ronde 3 een 1.57 kon klokken voordat ik in verkeer terecht kwam en dus niet meer door kon zetten. Ondanks dat ik 1.55 wilde klokken toch tevreden op de oude set (P20 van 44).
Onder het rijden geen last van de hitte gehad maar toen ik eenmaal weer in mijn stoel zat moest ik een half uur bij komen van de hitte
. Bij de gedachte dat ik zondag 3 wedstrijden over 10 ronden moest rijden kreeg ik het weer benauwd
Sessie 2 een nieuwe achterband gestoken en klaar om richting mijn PR te gaan, wat geeft dat een grip
. Mijn 1e volle ronde gelijk een 1.57,0
de volgende ronde aangezet maar wederom een 1.57 en het volgende rondje en het volgende rondje
. De hele sessie vlak kunnen rijden maar slechts een halve seconde sneller dan met mijn oude achterband
Als excuss had ik enkel dat mijn voorband ook al 6 dagen oud was en af en toe begon te glijden
uiteindelijk P21 bij de Pro Thunder all stars klasse en P13 bij Thunderbikes A. Ondanks dat het nog warmer was had ik minder last van de hitte na deze sessie, toch een beetje gewend aan de temperatuur
Raceday
Tja 3 wedstrijden over 10 ronden en dan nog een in en outlap in 1 middag
De wedstrijden waren om 12.15 / 14.30 / 16.15 dus minimaal 1,5 uur ertussen waarin de motor klaar gemaakt moest worden en de rijder bijgetankt
Race 1
Na de goede tip van Stefan (Black bee) durfde ik het aan om toch weer de launch control te gebruiken, dus vertrekken vanaf het middenveld (rij 7 van 15). Vol gas en zodra de lichten uitgingen koppeling laten vieren en een enorme wheelie, gas vieren en weer gas en weer een wheelie
inmiddels doorgeschakeld naar 2 en met nog een dikke wheelie als een van de laatste richting haarbocht
Was vergeten dat ik wheelie control uitgezet had
. Voordeel was wel dat ik veel in te halen had waarbij ik iedere ronde 1 a 2 man kon voorbijsteken waardoor ik uiteindelijk rond dezelfde positie geeindigd ben met een 1.56,0.
Race 2 Thunderbikes A klasse
Inmiddels had ik mijn wheeliecontrol aan staan dus bij het doven van de lichten weer volgas weg tot de begrenzer bij 10.000 toeren ingreep terwijl ik nog 3500 toeren extra heb
. Dus wederom weer plaatsen verloren
Na enkele inhaal acties zat ik achter mijn mede RSV4 strijder van ons teampje (Michel Krijger), enkel is hij enkel kilo's lichter (25-30 kg) en zo'n 30 cm kleiner
Ieder recht stuk liep hij weg bij waarna ik naar hem toe kon remmen, na 2 a 3 ronden achter hem gezeten te hebben toch maar een poging geforceerd
en met een blockpass in de strubben er tussen gepropt. Helaas ging hij buitenom en wilde ik geen positie forceren
. Daarna ging Michel er nog eens goed voor zitten waarbij ik geen enkel kans kreeg om hem netjes voorbij te komen, dus super gereden door hem
Laatste race, wederom bij het Duits Pro Thunder Kampioenschap.
Vanaf dezelfde positie aan de start maar dit keer gewoon met de koppeling en dus zonder launch control. Ik kwam goed van mij plek tot men vol risico de haarbocht ingingen en ben ik braaf aangesloten rond plek 25. Nadat het veld wat uit elkaar trok aan mijn inhaalacties begonnen waarbij in Mandeveen zo'n 10 meter voor mij een rijder iets te enthousiast de bocht in dook en zijn voorwiel verloor. Dus ff schrikken en weer door, ronde 2 was iemand te fanatiek en ging er met een flinke highsider vanaf in Duikesloot. Ook dit gebeurde een meter of 20 voor me waardoor ik ff van het gas ging en een plekje verloor. Gelukkig kon ik hem in de GT terugpakken waarna ik het inmiddels ontstane gat kon gaan dichtrijden. Hiervoor had ik een ronde of 2 nodig waarna ik de eerste medestrijders kon voorbij steken, enkele sputterde wel tegen maar bij de meesten was het toch erop en erover. Uiteindelijk toch nog 19e geworden met een defensieve start en enkele rondjes in de 1.55.
Helaas geen bekers, al is het thuisfront daar niet rouwig om
Volgend jaar weer en dan met support van de club?????