ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door MadMAxRonald
#368419
Ik laat ook even wat horen. Ronald uit Dordrecht. In 2006 uit ARA gestapt wegens het verkopen van mijn geweldige Falco. Nu weer opnieuw lid geworden met mijn über geweldige Tuono uit 2010. Ik houd van doorrijden en af en toe een beetje gek doen... :yahoo:

Verder heb ik nog een Triumph Speedmaster staan maar dat is voor een ander forum :angel:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door motorgirl
#368420
Goed bezig. Aprilia is voor eens en voor altijd he? Mooie kleurstelling. Heb je je ook aangemeld voor de Facebook pagina van de Aprilia-riders. Daar wordt dagelijks vers nieuws opgezet over dit prachtige merk.
Avatar
Door ErwinRSV
#368645
Ik ben Erwin (45) woon in Rotterdam, zit in de IT en rijd op een RSV 1000R Factory uit 2004
Mijn eerste Aprilia (hiervoor Yamaha R6, daarvoor Honda CBR600F en als eerste een Yamaha RD350 YPVS (had ik nooit weg moeten doen :'( )) en ik moet zeggen dat ik met de RSV louter positieve reacties krijg en regelmatig het verzoek om even te "gassen" :ok:
Afbeelding

Naast scheuren op de RSV ben ik een caféracer aan het bouwen van een Suzuki GS650 GT uit 1983 (alles is zo goed als klaar alleen nog het blok erin hangen :yahoo: )
Afbeelding

Afbeelding

En ohja... ik ben een actief niet Facebook / Twitter / Instagram gebruiker (raad dit iedereen aan ;) )
Laatst gewijzigd door ErwinRSV op 23 jun 2017, 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Tommzz
#368649
Hallo allemaal!

Ik ben Tom, 25 jaar en woonachtig in Groningen. De RSV is mijn allereerste motor en zal dus ook nooit weggaan heb ik het vermoeden. Ik hoop over enkele weken afgestudeerd te zijn als Automotive manager (een mooi woord voor een opleiding Bedrijfsmanagement MKB met een dagje techniek erbij). Daarnaast werk ik bij AlbertHeijn als Teamleider om mijn hobby te kunnen bekostigen

Ik ben overigens de tweede eigenaar van de Mille die ik inmiddels 4 jaar in bezit heb en gevonden heb op dit forum!
Lijstje met mods:
Titanium EVO uitlaat met eprom
Carbon hooked stijl airbox
OZ velgen
Carbon voor + achterspatbord
Led knipperlichten voor + achter van barracuda
Brembo RCS 19 rempomp
Spiegler remschijven
Stompgrips
Snelsluiters onder het zitje.

Het enige wat ik op het moment nog aan de motor wil veranderen is het zadel opnieuw laten bekleden met iets van gel o.i.d. zodat het wat comfortabeler wordt.

Afbeelding
Afbeelding
Avatar
Door CapoV2
#368656
Ook hier maar even voorstellen.

Ik ben Dick uit Den Haag, 54 jaar inmiddels. Heb 2 Tuono's V twins gehad (2006 en 2010) en daar veel plezier aan gehad. Vorig jaar zelfs in een dag vanuit Misano naar huis gereden, super motoren.

Met de 2006 wel veel problemen gehad, maar toch weer een andere gekocht. Na een kort gesprek met Motorgirl in de Motorrijder pagina op Facebook enthousiast geworden op de Capo1200 maar toch (eigenwijs) een andere motor (Ducati Streetfighter) gekocht. Ook erg leuk maar geen motor voor langere afstanden en dus vorige week alsnog omgeruild voor een mooie grijze Caponord 1200 Travel Pack.
Caponord 1200_2.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door CapoV2
#368663
Nee, aan het wassen.... Gisteren in de onweersbui terecht gekomen.

Maar Hyperpro laten we even voor wat t is. Heb de Travel Pack uitvoeren met dynamische vering (ADD). Werkt echt geweldig.

Wat is de Akra mapping? Uitlaat + mapping? Hoe ziet dat er uit?
Avatar
Door motorgirl
#368665
Dat is een racemapping voor Akra's. Ik heb geen Akra's maar dan wordt hij iets smeuiiger en minder bokkig. Ook gaat de klep voor de euro3 eisen iets eerder open. Dan gaat hij gewoon mooier lopen.(nog meer als een kogel). Vraag maar bij Roke 😉 die hebben de mapping aangepast.
Avatar
Door wheelex
#368755
Alex, omgeving Rotterdam.

Heb al een aardig lijstje motoren gehad (CBR 600F2, CBR954RR Fireblade, Tuono 2003, Kawa Z1000 2004, RSV Mille 2002) en nu dus mijn derde appie: RSV1000R 2004.

Origineel is het een standaard RSV1000, maar bijna alle factory spulletjes zitten erop (op voorvork en stuurdemper na). O0

Afbeelding

Afbeelding
Avatar
Door Tommzz
#368759
wheelex schreef:
30 jun 2017, 10:18
Alex, omgeving Rotterdam.

Heb al een aardig lijstje motoren gehad (CBR 600F2, CBR954RR Fireblade, Tuono 2003, Kawa Z1000 2004, RSV Mille 2002) en nu dus mijn derde appie: RSV1000R 2004.

Origineel is het een standaard RSV1000, maar bijna alle factory spulletjes zitten erop (op voorvork en stuurdemper na). O0
Mooi RSV, de velgen staan hem erg goed! :ok:
Mag ik vragen hoe je het voorwiel gemonteerd hebt? Ik dacht dat de gouden OZ velgen alleen in RSV's met radiale remmen geleverd waren en dus eigenlijk te breed zijn voor axiale remmen zoals jij hebt.
Avatar
Door wheelex
#368760
Tommzz schreef:
30 jun 2017, 14:13

Mooi RSV, de velgen staan hem erg goed! :ok:
Mag ik vragen hoe je het voorwiel gemonteerd hebt? Ik dacht dat de gouden OZ velgen alleen in RSV's met radiale remmen geleverd waren en dus eigenlijk te breed zijn voor axiale remmen zoals jij hebt.
Thanks! De motor is hiervoor van mijn pa geweest, die heeft de velgen gemonteerd.
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zijn de pasvlakken van de remklauwen iets afgedraaid/gevlakt. Ik ben zelf in ieder geval wel blij met deze gouden forged OZ's.

Vergelijken met de 2002 Mille voelt deze heel licht.
Door ElSjiepo
#368781
wheelex schreef:
30 jun 2017, 14:42
Tommzz schreef:
30 jun 2017, 14:13

Mooi RSV, de velgen staan hem erg goed! :ok:
Mag ik vragen hoe je het voorwiel gemonteerd hebt? Ik dacht dat de gouden OZ velgen alleen in RSV's met radiale remmen geleverd waren en dus eigenlijk te breed zijn voor axiale remmen zoals jij hebt.
Thanks! De motor is hiervoor van mijn pa geweest, die heeft de velgen gemonteerd.
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zijn de pasvlakken van de remklauwen iets afgedraaid/gevlakt. Ik ben zelf in ieder geval wel blij met deze gouden forged OZ's.

Vergelijken met de 2002 Mille voelt deze heel licht.
Kan ook een voorwiel uit een '03 of eerder Mille R zijn. Zo heb ik het in ieder geval opgelost (eerst mooi rood laten poedercoaten :kwijl: ).
Avatar
Door wheelex
#368795
ElSjiepo schreef:
2 jul 2017, 10:14
Kan ook een voorwiel uit een '03 of eerder Mille R zijn. Zo heb ik het in ieder geval opgelost (eerst mooi rood laten poedercoaten :kwijl: ).
In dit geval niet, deze velgen komen uit een '06 Factory (die met gouden frame ook).
Avatar
Door Yathunder
#368800
Ook maar eens reageren,
Ik ben Dominique, 33 en kom uit zuid limburg. Ik heb een Falco streetfighter.
Ik vertelde laatst tegen mijn dochter dat ik hem misschien verkocht, toen werd ze boos...
DSC_1093.JPG
DSC_0392.JPG
mijn vrouw wil haar motorrijbewijs ook halen maar durft niet, over twee weken krijgt ze een proefles cadeau van me. Ben benieuwd...
DSC_1404.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door Madman59
#368801
De naam is Mathijs, uit t midden van t land. Rijd sinds kort een matte white Tuono v4 omdat de vorige Tuono uit 2006 tl werd verklaard. Lid vanaf 2010.
Avatar
Door Bor_S
#368815
Hallo Allemaal, leuk topic, zal ook eens iets vertellen over mezelf.
Ben Rob uit Oosthuizen, sinds mijn 18 en de motor mijn hoofd vervoermiddel, rij in weer en windt en een winterstop ken ik niet. Er moet echt ijzel liggen op 10cm sneeuw, dan zoek ik pas een alternatief.
Zal jullie niet vervelen met een lijst van motoren die ik allemaal gehad heb de afgelopen 35 jaar, bijna alle merken zijn wel in mijn bezit geweest.
Maar van de Japanse merken ben ik vooral gecharmeerd van Yamaha, waar ik in de Supermono klasse een aantal jaren geraced heb met een Harris Yamaha SRX 660. Basis was het motorblok is een XT600, welke waar mogelijk was opgevoerd, er kwamen echt dikke klappen uit.
Verder noem ik even bij de laatste Aprilia’s mijn huidige motoren. Mijn eerste Aprilia was een RSV1000 Factory, waar ik vorig jaar afscheid van heb genomen omdat ik iets meer recht op wou zitten. Er is hiervoor in de plaats een V4 Tuono gekomen.
Voor het dagelijkse verkeer gebruikt ik een BMW, lang leve de cardan, zeker in de winter, en om specifiek te zijn een R1100S.
Ook heb ik er nog een klassieke BMW bij die ik zo af en toe ook op het circuit gebruik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door motorgirl
#368822
Yathunder schreef:
3 jul 2017, 11:53
Ook maar eens reageren,
Ik ben Dominique, 33 en kom uit zuid limburg. Ik heb een Falco streetfighter.
Ik vertelde laatst tegen mijn dochter dat ik hem misschien verkocht, toen werd ze boos...
DSC_1093.JPG

DSC_0392.JPG

mijn vrouw wil haar motorrijbewijs ook halen maar durft niet, over twee weken krijgt ze een proefles cadeau van me. Ben benieuwd...
DSC_1404.JPG
Ik ben benieuwd hoe je meisje het gaat ervaren.
Ik wilde ook met een Falco starten, maar vond de RSV1000 mooier. En 8 jaar met veel plezier gereden.
Avatar
Door Bor_S
#368824
motorgirl schreef:
4 jul 2017, 18:10
Wat een combi. BMW en Aprilia. Qua design twee tegenpolen. Maar het gaat om de fun van het rijden.
Niet alleen wat design 2 tegen polen, ook wat betreft wat beleving een heel andere motor.
BMW zeer veilig en gezapig, Aprilia vol met passie.

Heb ooit een 1e van de eerst generatie RSV mogen rijden, was toen erg onder de indruk, maar de Aprilia was totaal niet praktisch als dagelijkse motor. BMW met zijn cardan was dat wel.
De R1100S was de eerste BMW die mij aansprak wat betreft design. Heb hem gekocht uit de folder, nog voordat het 1e exemplaar bij de dealer te zien was. Nooit spijt van gehad. Een paar jaar terug had ik financieel ruimte om naar de BMW nog een motor aan te schaffen die naast de BMW mocht staan, speciaal voor de Fun ritjes. Dat is toen dus een RSV geworden, die recent vervangen is door de Tuono V4.

Een vriend van mij reed al jaren met zijn Laverda's allerlei klasieker evenementen, toen ik 3 jaar terug op Spa was met de Bikers Classics was ik verkocht, dat wou ik ook, rijden met zo een klassieke motor op het circuit, toen is de R100RS er gekomen.
En echt het is supper, je hebt geen 100 pk of meer nodig om fun te hebben :victory:

Moet zeggen, hou van dikke vette klappen, beide BMW's zijn echt niet meer zoals ze de fabriek verlaten hebben, beide zijn voorzien van een meer open in- en uitlaat syteeem en allerlei andere aanpassingen wat ze wat meer laten leven.

Hoop dat de Tuono binnenkort weer bij de dealer vandaan mag, staat met panne bij de dealer.
nokkenaslager uitgelopen, moet een nieuwe kop en nokkenas komen, zal wel het Italiaanse bloed zijn, met de BMW's niet vaak dit soort problemen gehad, hoop dat dit bij de Tuono een uitzondering zal zijn.
Avatar
Door motorgirl
#368835
Klinkt logisch. Mooi dat je deze luxe kan veroorloven. Ik rijd geen woon werk verkeer omdat ik bang ben dat de fun voor het motor rijden verloren gaat. Jammer van de Tuono. Dat is wel een dingetje van dit blok. Acht Italiaans he. Het rijden maakt een hoop goed.
Succes met je reparatie en hopen dat je snel weer kan rijden.

Word ook betalend lid van de ARA!