ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door futuristie rosso
#368601
Gezien de inspanningen die we hebben gedaan blijft het forum slecht bezocht. Ik heb geen idee waar dat door komt. Is een forum geen medium meer om berichten te delen...?.
Wij weten het niet. Weet jij het wel laat ons dan eens weten hoe jij denkt dat er weer een levendige communicatie ontstaat tussen de ARA leden. Denk hard op met ons mee om deze club weer op een hoger niveau te tillen . Face book, twitter..?? zeggen jullie het maar. :worship: :worship: :worship:
Avatar
Door kakketoe
#368602
Ik denk dat Facebook inderdaad tegenwoordig "Het Medium" is en dat steeds minder mensen op Fora zitten.
Komt nog is bij dat volgens mij de groep Aprilia rijders steeds kleiner is geworden t.o.v eind jaren 90/begin 2000.
Daar kunnen de mensen van dit forum niets aan doen,maar dat is het gevolg van het achterlijke beleid van Aprilia.
Denk gewoon dat je tevreden moet zijn met het aantal bezoekers wat je nu hebt,want ik denk dat het er echt nooit zoveel meer gaan worden als er niets in Italie veranderd ?
Avatar
Door GERBEN
#368604
Ik ben persoonlijk meer een lezer als een reageerder. Ben inmiddels al wel een jaar of 14 lid en lees hier ook graag de diverse onderwerpen mee.
Met feestboek of flipper heb ik helemaal niks en ik denk dat ik daar niet de enige in ben.

Wat de reden is dat het zo rustig is weet ik zo 1 2 3 niet misschien heeft het te maken met het feit dat er voor een aantal onderdelen van de site eerst een lidmaatschap nodig is.

Voor wat betreft het meegaan met georganiseerde uitjes heb ik niet altijd tijd en ben ik ook nog eens een echte mooi weer rijder. Ik probeer wel 1 activiteit per jaar mee te pikken maar dit lukt niet altijd.
Avatar
Door robz
#368605
Hoi Ron,

Facebook is ook een soort board... alleen alles geconcentreerd en met prettige mogelijkheid makkelijk films en andere zaken te delen. Maar wel "vluchtiger" en altijd en groupe. Soms wil je een toerrit / evenement met een doelgroep bespreken, soms wil je kunnen zoeken in techniektopics, soms wil je reageren op iets van al een paar weken terug... etc etc zie motorforum

Denk dat je een paar dingen moet doen:

1. aantal boards beperken zodat de levendigheid beter geconcentreerd is.
- cafe, ( zin en onzin,nieuws,polls, opinie)
- evenementen (circuit of toer, dagritten of meerdaagse events)
- techniek ( topic per type a la motorforum)
- markt (vraag en aanbod gewoon door elkaar want actueel)
2. op elk board stel je 2 moderators aan die ervoor zorgen dat op hun boards "actie" is door het plaatsen van posts, polls, foto's etc etc.

Als moderators stel je mensen aan die toch al veel posten danwel vanuit hun functie het board kunnen gebruiken.

Just my 2 cents........
Avatar
Door robz
#368606
oja.... member section afschaffen (altijd al tegen geweest ja..) want zinloos

dus max. 4 boards over-all!! en niet weer net als de vorige keer uitbreiden van 4 naar 16 als het wat drukker wordt... dat leverde heel wat bijna dode fora op!
Avatar
Door Bor_S
#368614
Tjaa, dood, niet super actie, ik check het regelmatig, maar ik moet echt iets te melden hebben voordat ik post.
Antwoorden op vragen die ik heb probeer ik eerst ergens anders te vinden en als ik er niet uitkom post ik dit wel.
Hoe actief moet een forum zijn?
Avatar
Door Tuono GR66
#368615
Ik volg de ARA al 10 jaar. Inderdaad is de forum activiteit sterk verminderd.

Er waren de laatste jaren een paar leden erg actief op het forum. Hiermee trokken zij ook lezers aan.
Er werden ook veel vragen gesteld en beantwoord. Nu ook niet meer . Weten we alles ? gaat er niets meer stuk ?

Er is denk ik ook meer concurentie van het motor forum , topic Tuono bastards ..
Zelf heb ik inmiddels de Tuono verkocht en heb een Triumph Speed triple :worship: :worship: :worship: :worship:
Het Speedtriple deel van het motor furom is veel actiever dat dat de Apprilia topic. Het zal dus ook te maken hebben met het teruglopend aantal Aprilia bezitters. Hoeveel nieuwe appies zijn er dit jaar over de toonbank gegaan?
Hoeveel 2e hands Appies staan er te koop ? Een handvol bij de motorzaken zoals Goedhart / Motorport en Roke ...

PS Ik denk dat Robz ook een punt heeft met de beperking van Members topics. Als een nieuwe forummer de site verkent wordt hij beloont met de mededeling "only members" . Hierna zal hij/zij het forum verlaten en niet meer terugkeren. Dit wordt een lezer van het "motor-forum" .
Avatar
Door FerBa
#368617
De activiteit op het forum is inderdaad flink teruggelopen de afgelopen paar jaar en denk dat het hele gedoe met de website en forum daar de grootste boosdoener van is.
Veel actieve leden zijn daardoor weggegaan volgens mij.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat veel leden andere dingen in hun privéleven aan de hand hebben waardoor het forum en motorrijden op een lager pitje staat en er als gevolg ook minder met ritten en evenementen wordt meegedaan.

Ook denk ik dat ons eigen merk daar schuldige in is met o.a. slechte after-sales/leveringen en het uitblijven van "modellen voor de massa", zoals bijv. een Caponord 800 of Tuono 800 of meer toergerichte modellen, waardoor mensen toch bij ander merk gaan shoppen en ze automatisch hier dus niet meer komen voor info enz.

Zou nu direct geen oplossing weten maar probeer mee te denken.
Avatar
Door malle eppie
#368623
Allereerst vind ik de topic titel zeer negatief!

Als ik nu als nieuwe bezoeker hier kom en lees dit topic zou ik al afhaken. Wellicht een iets minder harde topic titel....

Verder worden er hierboven al de meeste redenen genoemd, geen noodzaak die te herhalen.

Ik ben zelf ca.10 jaar actief op het forum en in mijn beleving valt het teruglopen van de forum activiteit wel mee. Persoonlijk valt het mij niet echt op. Maar ben al nooit een poster geweest in topics zoals Het aankopen topic of Gespot. Kijk eigenlijk elke dag wel even wat er gepost wordt en lees graag mee in diverse topics.

Ik zou in ieder geval wat gaan doen met de suggesties van Robz, ik denk dat hij de pijnpunten aardig aangeeft!
Avatar
Door Big Chris
#368625
Even een beter topictitel introduceren. Het forum kent ups en downs. Als je langer actief bent herken je dat vast wel. Niet erg. Komt vast wel weer goed. En dat Aprilia niet aan marketing doet (= luisteren naar de klant en daarop je product aanpassen) weten we al langer. Blijft een mooi merk en moet misschien juist niet teveel aan marketing doen (Honda etc). Juist my 2ct ;D
Avatar
Door kakketoe
#368626
Big Chris schreef:
21 jun 2017, 15:36
Even een beter topictitel introduceren. Het forum kent ups en downs. Als je langer actief bent herken je dat vast wel. Niet erg. Komt vast wel weer goed. En dat Aprilia niet aan marketing doet (= luisteren naar de klant en daarop je product aanpassen) weten we al langer. Blijft een mooi merk en moet misschien juist niet teveel aan marketing doen (Honda etc). Juist my 2ct ;D
Nou het mooie merk is het allang niet meer !
Dat is uit de tijd van de mooie "Rotax Twins" , er gaat teveel stuk terwijl er steeds minder motoren verkocht worden en idd een aftersales waar je niet vrolijk van word....
Begrijp me niet verkeerd want mij Tuono is de fijnste motor die ik ooit gehad hebt maar mocht ik voor iets anders gaan kijken ben ik er wel uit dat het zeker geen Aprilia meer word.Nooooit !
Avatar
Door Heuveltje
#368628
Ben het met Anton eens svp Titel meteen veranderen in wat positiever bv "hoe kunnen we meer activiteit aantrekken op ons forum?"

Mijn inziens meerdere redenen,
1. veel mensen van de harde kern zijn afgehaakt door de website perikelen. Let wel dit heeft bijna 2 jaar geduurd en dat heb je niet in een paar maanden terug.
2. er is niets gedaan met de nieuwe generatie Aprilia rijders namelijk de V4's (RSV en Tuono). @Kakketoe - dit zijn waanzinnige motoren, als je deze eenmaal gereden hebt ben je verkocht :yes:
3. Circuitrijders - met name hier zijn er nog maar weinig actieve forum gebruikers en eerlijk gezegd zijn dat de leuke verhalen. (krijg ik met name teruggekoppeld van de niet circuitrijders)
4. Er komen geen nieuwsbrieven/ digitaal clubblad meer
Avatar
Door kakketoe
#368643
Heuveltje schreef:
21 jun 2017, 16:04
@Kakketoe - dit zijn waanzinnige motoren, als je deze eenmaal gereden hebt ben je verkocht :yes:
Heb ik en nee het is niet mijn ding,vind een 2-cilinder gewoon leuker !
En vind 'm teklein.....
Maar goed dat is ieder zijn smaak.
Ik zeg alleen voorheen werden er meer Rsv's en Tuono's verkocht en liep er eigenlijk nooit 1 stuk,nu de minder en er gaat meer kapot.Italiaans spul he :secret:

Plus het hele gezeik als je wat met je Aprilia krijgt,daarom denk ik dat er een hele hoop de keuze maken door over testappen naar een ander merk....
Avatar
Door Tuono GR66
#368647
kakketoe schreef:
22 jun 2017, 15:57
Heuveltje schreef:
21 jun 2017, 16:04
@Kakketoe - dit zijn waanzinnige motoren, als je deze eenmaal gereden hebt ben je verkocht :yes:
Ik zeg alleen voorheen werden er meer Rsv's en Tuono's verkocht en liep er eigenlijk nooit 1 stuk,nu de minder en er gaat meer kapot.Italiaans spul he :secret:

Plus het hele gezeik als je wat met je Aprilia krijgt,daarom denk ik dat er een hele hoop de keuze maken door over testappen naar een ander merk....
Ik lees net het topic van "pipo de clown" mbt verloren kuipdeel van een 13 maanden oude Tuono. Hij kreeg een "koude douche" als antwoord van Aprilia .....
Avatar
Door Tommzz
#368648
Inmiddels ben ik 4 jaar lid en post ik nauwelijks eerlijk gezegd, ben meer een meelezer, zo af en toe probeer ik nog wat te posten in het nieuwe aankopen topic.
Het forum wordt denk ik het meest gebruikt om problemen op te lossen en ritten e.d. met elkaar te organiseren. Voor mijn gevoel rijden de meeste mensen met een V2 van Rotax en zijn alle problemen die die fietsen hebben hier al uitgebreid besproken en dus met een simpele zoekactie te vinden op dit forum of het Amerikaanse apriliaforum.

De 'nieuwere' types zoals de V4 motoren en Dorso/Shiver etc.. worden niet echt actief behandeld in mijn ogen. Mijn vermoeden is omdat er veel minder van deze motoren rondrijden dan de V2's van Rotax wat resulteert in minder leden. Daarnaast heb ik zelf het gevoel dat de oudere Mille's en Tuono's ook in aantallen af nemen.. er worden er veel gesloopt voor onderdelen en ik zie zelden een exemplaar op marktplaats staan voor een prijs waar ik zelf interesse in zou hebben als ik op zoek zou zijn.

Mijn voornemen is om wat actiever te zijn op het forum want ik heb hier zeer veel kennis vandaan gehaald!
Avatar
Door The Marshall
#368672
Nou wordt er hier gemopperd over weinig actie.
En waar kom ik het meeste commentaar en foto's tegen van ritten en evenementen(geplaatst door leden).....
Op Facebook :(
Door Madman59
#368681
Zijn idd een paar punten om over na te denken. Zowel Facebook als het forum erop na houden lijkt versnippering tot gevolg te hebben. Voor de een of ander kiezen hoeft mss niet. Facebook kan prima voor verslaggeving, aandacht trekken, agenda e.d. Forum kan mss meer dienen voor bv de technische hoek, wat meer besloten achter login. Iig lijkt mij dat eea centraal gehouden moet. Een onderdeel dus of op ene of op andere plek. En lekker doorlinken naar elkaar waar nodig.
My 2 cents.
Door snelledre
#368685
Mijn ervaring met data bewaren op 2 plaatsen is vragen om problemen.
Facebook heeft ook geen eeuwig leven het is maar welke hype de volgende wordt.
Daar in tegen forums zullen naar mijn inziens veel langer mee gaan omdat je er veel meer mee kan en beter te onderhouden is.
Naar mijn mening kan je het beste net anders om doen alles op het forum posten ook de foto's e.d. en alle berichtgevingen! en op facebook alles naar het forum linken.
Voordeel alle data op één plaats en daarbij trek je de mensen ook meer naar het forum.
Win win situatie zou ik zeggen.

En inderdaad ik ben ook meer een lezer dan een poster haha.

André
Avatar
Door Big Chris
#368692
malle eppie schreef:
25 jun 2017, 17:39
Gaat die topic titel nou nog eens aangepast worden? Vindt dit echt helemaal niks...
Omdat je het zo vriendelijk vraagt bega ik een doodzonde en wijzig een bericht. Sorry Ron :sorry:
Avatar
Door futuristie rosso
#368694
De boel wijzigen zonder mij daar over te contacten. Levert het volgende op. In samenhang met alle zaken de laatste maanden zoals het niet nakomen van afspraken. Het voortijdig afhaken als je iets organiseert. Het langdurig moeten lopen leuren om hulp te krijgen bij het vullen van het clubblad en de Facebook pagina en nu nog de druppel van het ongevraagd aanpassen van een topic heeft mij doen besluite om per direct alle activiteiten te stoppen. Ik hou op met het trekken aan een dood paard.
Avatar
Door Bor_S
#368696
futuristie rosso schreef:
26 jun 2017, 05:46
De boel wijzigen zonder mij daar over te contacten.....
..... heeft mij doen besluite om per direct alle activiteiten te stoppen. Ik hou op met het trekken aan een dood paard.
Ron??? , ik begrijp het niet helemaal.
Ik zat eerst nog te denken dat je reactie sarcastisch was, maar denk van niet.
Je start een topic om te kijken of er weer wat activiteit op het forum kan komen, en kijk je krijgt reacties, het werkt dus. Maar leest blijkbaar niet mee en past hoewel dit door een aantal lezers vriendelijk verzocht wordt pas je de titel niet aan en je reageert daar ook geheel niet op.
Doet een moderator dit en ga je door het lint :sorry: blijkbaar zaten er een aantal dingen je al heel hoog en is dit de druppel die de emmer doet overlopen. Jammer, jammer, maar als je om daarom nu al je goede werk laat vallen en daar dan de moderator daar nu de schuld van te geven... :no:
Door Madman59
#368697
Ik ben geen moderator, maar toch een punt van orde. Topic gaat over levensvatbaarheid van het forum, dwz de vraag ernaar om discussie te openen. Nu komt er een anderebdiscussie bij die op zich prima is. Maar mij inziens niet in het topic hoort en op een andere plaats voortgezet. Daarbij opgemerkt dat die andere plaats het best een fysieke plaats kan zijn, face to face, emotioneel geladen onderwerpen laten zich slecht in tekst behandelen.
Avatar
Door kakketoe
#368699
Snap ook wel Ron z'n frustratie en zeker daar die heel veel voor de club doet.
Maar vind ook dat dit onder 2,4,6,of 8 ogen besproken moet worden en niet openbaar....
Al ga ik daar natuurlijk over,maar is dat puur mijn mening !

Word ook betalend lid van de ARA!