motorgirl schreef: ↑4 jul 2017, 18:10
Wat een combi. BMW en Aprilia. Qua design twee tegenpolen. Maar het gaat om de fun van het rijden.
Niet alleen wat design 2 tegen polen, ook wat betreft wat beleving een heel andere motor.
BMW zeer veilig en gezapig, Aprilia vol met passie.
Heb ooit een 1e van de eerst generatie RSV mogen rijden, was toen erg onder de indruk, maar de Aprilia was totaal niet praktisch als dagelijkse motor. BMW met zijn cardan was dat wel.
De R1100S was de eerste BMW die mij aansprak wat betreft design. Heb hem gekocht uit de folder, nog voordat het 1e exemplaar bij de dealer te zien was. Nooit spijt van gehad. Een paar jaar terug had ik financieel ruimte om naar de BMW nog een motor aan te schaffen die naast de BMW mocht staan, speciaal voor de Fun ritjes. Dat is toen dus een RSV geworden, die recent vervangen is door de Tuono V4.
Een vriend van mij reed al jaren met zijn Laverda's allerlei klasieker evenementen, toen ik 3 jaar terug op Spa was met de
Bikers Classics was ik verkocht, dat wou ik ook, rijden met zo een klassieke motor op het circuit, toen is de R100RS er gekomen.
En echt het is supper, je hebt geen 100 pk of meer nodig om fun te hebben
Moet zeggen, hou van dikke vette klappen, beide BMW's zijn echt niet meer zoals ze de fabriek verlaten hebben, beide zijn voorzien van een meer open in- en uitlaat syteeem en allerlei andere aanpassingen wat ze wat meer laten leven.
Hoop dat de Tuono binnenkort weer bij de dealer vandaan mag, staat met panne bij de dealer.
nokkenaslager uitgelopen, moet een nieuwe kop en nokkenas komen, zal wel het Italiaanse bloed zijn, met de BMW's niet vaak dit soort problemen gehad, hoop dat dit bij de Tuono een uitzondering zal zijn.