ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door The kapitein
#367531
Al een tijdje verbaas ik mij over het gebrek aan nieuwe demo fietsen van ons merk Aprilia. Bijna nergens zijn nieuwe Aprilia live te bewonderen bij dealers, laat staan om er een proefrit me te rijden. Ik zeg uit het oog uit het hart. Nieuw publiek trek je zo niet aan.
Het modellen gamma van Aprilia is ook zeer beperkt.

Daarbij is onderdelen levering ook slecht. Duurt vaak erg lang.
Is Piaggio bezig om Aprilia langzaam te laten uitsterven?

Na nu mijn vierde Aprilia te hebben is een overstap niet ondenkbaar. Dit verklaart ook de stilte op dit forum.

Wat is jullie visie hier over?

Is Aprilia er nog over 5 jaar?
Avatar
Door Okkie26
#367533
Ik snap wat je bedoelt, en verbaas me ook al een poosje aan het gebrek aan promotie.

Zet de motoren desnoods gratis bij de dealers neer, dan worden ze iig geshowed.

Ik hoop echt dat je ongelijk hebt.
Avatar
Door malle eppie
#367538
Of ze de straatfietsen laten uitsterven, ik hoop het niet. Maar het neemt wel trieste vormen aan inmiddels.

Tijdje terug bijvoorbeeld geïnformeerd naar de Capo 1200 in Rally uitvoering, nergens in Nederland een demo te vinden, de dealer had niet eens folder materiaal en wat er van andere motoren lag was zwaar verouderd. In de showroom alleen wat scooters en een 2e hands Mana en dan ben je dealer hé.

Nog zo'n voorbeeld; al meerdere vergelijkingstesten tegen gekomen tussen naked bikes waarbij de Tuono de grote afwezige was vanwege geen demo in de Benelux beschikbaar. En dat dit dan ook duidelijk vermeld wordt in een aparte kolom binnen de test. Geen reclame toch?

Ze lijken alles op de motorsport te gooien en straatfietsen geen prioriteit, erg jammer voor de liefhebbers.
Avatar
Door The kapitein
#367539
Precies wat ik bedoel. Bakken met geld uitgeven aan de motorsport. Maar waarom? Het is niet dat wij nu gelijk naar een dealer kunnen om eens te gaan proefrijden.

Ik kom regelmatig bij Roke in Mijdrecht. Daar een grote showroom met Truimph. Maar geen enkele nieuwe Aprilia. Ook de site. Zwaar verouderd. Kijk bv eens naar de site van Ducati.

Ik snap niet dat het zo loopt. Ook het V4 had al in een touring versie kunnen zitten.

Sorry ik klaag veel. Maar ze rijden gelukkig nog wel goed.
Avatar
Door Okkie26
#367541
Zou het helpen als we met alle Europese Aprilia clubs een petitie aanbieden in Noale dat ze een keer iets aan promotie moeten doen?

Anders ga ik toch maar een een 'groene' motor denken als vervanger voor mijn Shiver.
Avatar
Door mjvanderlaan
#367566
Op de beurs in Utrecht schrok ik dit jaar ook een beetje. Wat een magere vertoning... dat zette mij aan het denken! Ik ben wel aan het oriënteren v.w.b. een RSV4 maar dit soort zaken helpen niet mee.
Avatar
Door Tuono GR66
#367573
Voor mij wel. Ik vond de nieuwe Tuono te extreem ( geld en "tour" mogelijkheden). Door gebrek aan modellen en concurerend prijs + het feit dat er geen aktieve importeur is ben ik afgehaakt.

Ik heb alle vertrouwen in Roke maar niet in de italianen met hun service gerichtheid en aftersales.

Onvoorstelbaar dat zo'n prachtig merk het zo aan het versloffen is . Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan Ducatie. Die begrijpt het beter.
Een motor verkoop je niet via internet. Ook moet je ten alle tijden ervoor zorgen dat de klant het gevoel heeft dat die een goede service krijgt. Het 2 maanden wachten op een dynamo (gen 2) is meerdere aprilianen overkomen. Zeker in de zomer wil je niet lang wachten op "slijtage" (zoals een dynamo !!) onderdelen. Jammer genoeg zijn er ook al een aantal vakanties onderbroken door een defecte dynamo. Om maar een voorbeeld te noemen. Dit zou gewoon via een terugroep aktie afgehandeld moeten zijn , indertijd. Niet wachten dat de klant er mee onderweg staat.
Avatar
Door robz
#367606
Aprilia Liefhebbers

Het is treurig...... Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat het dat al 15 jaar is.... Vroeger nog wel eens gered door en goede dealer (roke) die bereid was onderdelen van een showroomfiets af te halen om mij rijdende te houden... tegenwoordig gaat het niet meer alleen om onderdelen maar kunnen we hele motorfietsen niet meer vinden....
Toevallig even op zoek geweest naar info over de nieuwe shiver 900 en dorsoduro. Zou hij een grotere tank hebben gekregen? Zou hij ergens staan? Helaas... Bij Roke vind je helemaal geen nieuwe Aprilia's op de site... en kun je het ze kwalijk nemen? Een dealer heeft handel nodig om te overleven... dan wijk je uit naar andere merken.
Een brandbrief / petitie via de club vind ik op zich wel een goed idee. Niet veel van verwachten maar dan hebje in ieder geval wat gedaan.... een enquete op het forum is ook een optie, en dan de uitslag opsturen.

Voorlopig ga ik eind april maar weer eens een paar dagen rijden........ op mn triumph... :secret:
Avatar
Door Okkie26
#367621
Hoe moet zo'n enquete eruit gaan zien?

Voorzetje...

- Naam
- Huidige motor?
- Hoe lang rijd je Aprilia?
- Aantal Aprilia's gehad?
- Overweeg je nieuwe motor?
- Overweeg je overstap naar ander merk?
- Zo ja, waarom?
- Wat moet Aprilia doen ter promotie?


Ik zou zeggen, vul maar aan...
Avatar
Door robz
#367627
Ik bedoel meer een poll
de BB software heeft deze functie maar ik denk dat hij voorbehouden is aan moderators..
Als ik fabrikant was zou ik van mijn klanten o.a. willen weten: (is dit in een poll te doen?)

Hoe lang rijd je al Aprilia ? Welk model rijd je nu?
Wat vind je van het huidige modellengamma?
Is er een type Aprilia dat je mist?
Zou je volgende motor weer een Aprilia zijn?
Zonee waarom niet?
Wat was de reden ooit je eerste Aprilia aan te schaffen?
Wat bevalt je het meeste en wat het minste

etc etc
Avatar
Door robz
#367628
De motor die ik mis is een nieuwe Pegaso, bijv op basis van het 750 blok. Tweecylinder, makkelijk, simpel, koppel. En daar dan een goed sturende niet te zware fiets bij.

Yamaha heeft hem gemaakt.... hij heet Tracer 700. Betaalbare kwaliteit , goed doordacht concept, aansluiting met de beginnende en jongere motorrijder etc etc etc.. kunnen je klanten doorgroeien naar een caponord later

Idem mis ik bij de sportbikes....
Avatar
Door Okkie26
#367635
sportbike?

De RSV-4 en de Tuono zijn er als bromfiets en als A1 model.

Misser is dan dat die er niet in 25 KW (A2) versie zijn.

Maar goed. er is ook positiefs nieuws.

Ik was vandaag even bij Goedhart in Bodegraven.
Daar staan nu zowel de RSV-4 als de Tuono 2017 in de showroom.

En, ze hebben de Dorsoduro en de Shiver in twee kleuren besteld, en ze zijn er enthousiast over, want de prijs is goed.

Bas had me tijdens de beurs al verteld dat ze Aprilia weer serieus willen oppakken, en tot nu toe houd hij zich daar aan...
Avatar
Door robz
#367643
Okkie26 schreef:
17 apr 2017, 14:31

Bas had me tijdens de beurs al verteld dat ze Aprilia weer serieus willen oppakken, en tot nu toe houd hij zich daar aan...
Bedoel je Berry?

Of Bas van Roke? Daar vind ik nl. geen aprilia's nieuw op de site...... :angel:
Op Aprilia.nl vind ik ook niet alle modellen........... van die dingen ::)
Avatar
Door Heuveltje
#367679
Aprilia is altijd een race merk geweest vandaar ook dat zij 54 keer wereldkampioen zijn geworden, daarnaast maken ze ook nog prachtige motoren :yes:
Het nadeel is dat promotie een ondergeschoven kindje is maar daarvoor doen ze het als kleine fabrikant supergoed in de hoogste klassen van de motorsport. Voordeel van Aprilia is dat je een supergave motor rijdt die je niet op iedere straathoek ziet. Sinds ik Aprilia rijdt heb ik nog nooit zoveel aandacht gekregen van voorbijgangers zowel van mijn oer Tuono Factory als mijn RSV4 op het circuit 8)

Dus niet zoveel zeuren en genieten van die mooie machines :yahoo:

PS: ik mag het eigenlijk niet hardop zeggen :-X maar ik heb nog nooit problemen met onderdelen gehad en ik rij al zo'n jaar of 8 op Aprilia :ok:
Avatar
Door The kapitein
#367706
Zelf heb ik nog even zitten denken om Aprilia Benelux of zelfs Aprilia Italie een brief/mail te sturen en ze duidelijk te maken dat ik (als Aprilia rider en klant) de huidige gang van zaken erg betreur.
Maar tot op heden is dat er nog niet van gekomen.

Misschien is het een idee om een soort standaard/voorbeeld brief op te stelen die we dan afzonderlijk van elkaar kunnen opsturen. Eventueel aangevuld met wat persoonlijke opmerkingen/ervaringen?

Iemand bereid om een voorzet te geven?

Welk adres zou het beste gebruikt kunnen worden?

Marco.
Avatar
Door kakketoe
#367709
Aprilia Roept het wel een beetje zelf over zich af,Slechte aftersales en zet nu weer een motor in de markt waar je geen moer aan hebt (Dorsoduro 900 met een 12lit.Tank ???).
Met als gevolg dat die er na een paar jaar weer uit gehaald word omdat het model niet loopt.
Ik heb zelf het idee dat Aprilia bij Piaggio maar bijzaak is en dat ze zicht veel meer richten op Vespa's.Jammer want mijn Oer Tuono vind ik nog steeds de fijnste motor ooit,maar als ik ooit voor wat nieuws zou gaan kijken denk ik niet dat het een Aprilia word !
Door Mille Merckel
#367739
ik ben het helemaal met iedereen eens...........Aprilia lijkt op een dieptepunt te zitten. Wel denk ik dat minimaal de RSV4 blijft want die hebben ze nodig voor de homolugatie WSBK ;)
in 2008 werd nog voor alle aprilia rijders een meeting op Francorchamps georganieerd.....glorie tijden!
Door FRITS
#367759
Vandaag mail gelezen van Aprilia met de melding,dat er voorlopig geen rsv4
meer de fabriek verlaat er is een update nodig blijkbaar,,,
zal voor de GP motoren ook wel nodig worden,trieste bedoening toch,,
Avatar
Door The kapitein
#367806
Zou erg jammer zijn een productie stop. Ook al is het maar tijdelijk.
Op het AF1 forum lijken er nu wel de nodige 2017 modellen aan te komen.
Waarschijnlijk is Nederland een te kleine afzet markt en richten ze zich meer op de Amerikaanse markt .

Word ook betalend lid van de ARA!