ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Heuveltje
#365919
FF een update van de laatste ZAC wedstrijd, ik had nog kans op het titel en de nummer 3 zat op mijn hielen. Het was koud en er waren nog vochtige plekken en dus vele valpartijen dus na 3 rondjes bij code 60 direct naar binnen gegaan. De baan lag er een stuk beter tijdens de qualificatie allen kreeg ik na mijn 1e rondje een foutmelding en ging mijn motor in noodloop ;( , de motor staat inmiddels weer bij RN motoren in Friesland aangezien zij het blok opnieuw opgebouwd hebben. Ze start wel maar geeft een ratelend geluid, ff afwachten dus wat het is.

Gelukkig ware er enkele vrienden waar ik de motor mocht lenen, dus op de motor van Jarno (RSV4) gestapt en kon ik de outlap ff wennen aan de standaard schakeling. Aangezien mijn kwalificatie na 1 ronde over was moest ik vanaf P24 starten terwijl de nummers 1 en 3 in het kampioenschap op P1 en 2 stonden.
Na een goede start kon ik in de 1e paar bochten al een man of 9 inhalen 8-) , gedurende de race begon ik steeds meer vertrouwen te krijgen en ben ik uiteindelijk op P5 geëindigd. Alleen de kopgroep heb ik niet meer kunnen bijhalen, de nummer 3 in het kampioenschap was naast de baan geraakt en uiteindelijk als 13e geëindigd. Hierdoor was mijn P2 al zo goed als zeker en P1 was niet meer haalbaar.
Race 2 ging prima, ik kon goed met de kopgroep mee alleen durfde ik het gevecht niet aan op andermans motor O-) Dus net geen kampioen geworden in de Sportcup 1000 maar wel een superleuk seizoen gehad (los van de blokproblemen)
Door Mille Merckel
#365978
rsvfrank schreef:Het verschil met nr 1 is miniem dus je kunt jezelf gerust reservekampioen noemen!
dat heet 'vieze'-kampioen............proficiat Frank!

Word ook betalend lid van de ARA!