ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#365542
Een dag vol drama en vreugde .

Met maar liefst drie teams aan de start in de 4 uurs endurance van Assen op een totaal van 37 teams.

Dat werd dus druk op het circuit.
De trainingen gingen lekker bij team Thunderbikes al ging er direct was mis bij het management waardoor Rob lekker bij de vrije trainingen aan het rondtuffen was ,kon ie mooi weer even aan de logge mille wennen. ;D
Ik had zelf nieuwe Bridgestone slicks eronder op aanraden van Heuveltje en moest daar wel flink aan wennen, meer grip maar vooral het snellere insturen zorgde ervoor dat ik niet lekker in mijn ritme kwam.
Uiteindelijk bleek dat gastrijder Peter Merckelbach de snelste kwalificatietijd van ons team te hebben, dus hij moest de lemans start doen....kwam ik daar even mooi weg 8)
Peter was redelijk goed weg en kon gaande de stint wat plaatsen goedmaken.
Helaas kreeg Sjoerd last van een slippende koppeling dus die kon niet echt even op stoom komen en kwam vroegtijdig naar binnen.
Rob moest dus wat sneller klaar staan dus de nodige paniek diende zich aan, maar alles ging uiteindelijk gesmeerd .

Ik was de volgende rijder en had tot taak wat plekjes proberen goed te maken dat lukt aardig en we reden inmiddels rond tussen p5 en p3.
Je denkt ,hee ik heb heel wat lui ingehaald ,maar pitstops vertekenen de boel aardig en op het circuit is het dus moeilijk je positie te bepalen, gewoon maar doorknallen dus.
Op het stuk meeuwenmeer richting ramshoek voluit had ik iedere keer last van heel veel trillingen in de motor later bleek ook waarom.
Flink moe aan het worden werd gelukkig het pitbord voor binnenkomst getoond, 30 minuten is wel aardig aanpoten hoor..
De remklauw achter was zo heet geworden dat de verf eraf gebladderd was en tevens remschijf helemaal vervormd was , de cups zelfs gesmolten en van de pads nooit meer iets vernomen, gelukkig ging de boel niet in de brand maar zorgde wel voor een sleutelmoment.
Gelukkig mocht ik van Joris zijn gecrashte motor de remklauw lenen , de schijf van mijn regenwiel erop en net op tijd klaar voor de volgende stint ,pff wat een stress.
Peter ging zijn 2e stint in en was lekker dreef met zijn ehh Blade...
Mijn 2e stint was er ook een met drama .
Bij uitkomen gt zat ik in de slipstream bij iemand, je moet wat als je geen overschot aan pk's hebt, en kwam hier uit vandaan om op het rechte stuk ,naast de andere coureur een flinke slide te krijgen waarbij ik ,voor mijn gevoel zowat dwars stond met 220 op de teller.
Oepsmomentje, oorzaak bleek in de haarbocht toen daar een geplofte bmw stond te roken welke een oliespoor over het gehele stuk startfinish had gemaakt.
Code 60 vlaggen, dus 60km p/u en de afstand op de voorganger gelijk zien te houden.
Aan het eind van deze ronde werden we de pitstraat ingedirigeerd door de wedstrijdleiders om het stuk start/finish te omzeilen .
Zie ik ene onze teammanger wild gebaren, ik denk , ik moet zeker naar binnen ofzo en rij richting pits.
Daar aangekomen nog meer hektiek en chaos , denk dat Peter weer op zijn gemak naar binnen loopt, en om geen tijd te verliezen besluit ik maar weer door te rijden dit tot grote consternatie bij team Thunderbikes daar ik er 30 minuten op had zitten en een tijdstraf op de loer lag ;D ;D
Volgend ronde maar naar binnen , met nog steeds een code 60 vlag maar wel nog steeds op p3.
Aan Peter de eer om team thunderbikes naar de finish te rijden, onder luid applaus en gejuich van alle aanwezigen die als een erehaag in de pitstraat stonden.

Ik denk dat wij met team Thunderbikes een mooie prestatie met onze derde plaats neer hebben gezet, maar bovenal was het een supergezellige dag.

Team quattro stagionne heeft het helemaal super gedaan die mogen hun verhaal hier zelf neerpennen.

Helaas nog een flinke crash voor Joris, gelukkig zonder verdere blessures maar wel beste schade aan de motorfiets, jammer voor team "not fast but furious" want Joris was weer als vanouds aan het knallen en zonder deze pech had er ongetwijfeld een (nog) hogere klassering ingezeten.

Tot volgend jaar maar weer :ok:
#365544
Tja team Quattro Stagioni, allemaal ervaren racers met dikke RSV4's en op papier een supersterk team. Aangezien enkele rijders de laatste jaren weinig to geen wedstrijden gereden hebben maar ingeschreven in de Sportcup 1000. Belangrijk in de kwalificatie was om gemiddeld niet sneller dan 1.55 te rijden. Ik was de 1e rijder van de 4 RSV4's tijdens de trainingen en mocht op een nog vochtige baan mijn training beginnen, tijdens mijn 2e stint was al zo goed als droog maar durfde ik niet de witte lijnen en curbstones te gebruiken ondanks dit toch nog 1.59 kunnen rijden.
UIteindelijk was Jan het snelst qua kwalificatie met een 1.55 al verdenk ik Maurice ervan niet vol doorgezet te hebben aangezien de snelste rijder moest rennen (er is beeldmateriaal ;D )
Achteraf was dit niet helemaal de beste beslissingen aangezien Jan meer dan 10 plekkenr verloor met de start :o al had hij deze binnen 2 ronden alweer terug gepakt :victory: Door een stuk miscommunicatie met de rijder stond ik veel te vroeg klaar en reed Jan uiteindelijk te lang door (max 33 minuten per stint) dus kregen we 3 minuten straftijd waarmee we terug vielen naar P21 >:(
Met het gevoel van het podium kunnen we vergeten gingen we er toch gewoon voor zitten om te kijken hoe ver we kwamen. Langzaam maar zeker klommen we steeds verder naar boven waar we na de 2e stint van Jan alweer P3 lagen in de Sportcup >:D Ik nam het stokje over van Jan waarna ik een lekker 2e stint kon rijden met continu 1.57'ers door het verkeer 8) ik moet bekennen dat ik veel nieuwe inhaalacties heb gedaan bij de langzamere rijders die ik voorheen nooit had kunnen bedenken :tease:
Op de baan had ik inmiddels de 1e positie overgenomen in de sportcup en 9e algemeen waarbij ik een ronde te vroeg binnen kwam omdat ik naar het verkeerde bord gekeken had :-[ Nu was Jarno aan de beurt en was het precies timen om een extra wissel te voorkomen. Aangezien Jarno ook weer het tempo gevonden had liepen we langzaam een klein beetje uit op de nummer 2 toen de laatste wissel gedaan werd en Maurice het mocht afmaken.
Zoals aangegeven door Frank werd door een enorme blowup van een BMW (onderdelen van het blok lagen over het hele rechte stuk :-\ ) de race uitgereden onder code 60. P1 in de sportcup en P8 algemeen van de 37 teams :yahoo:
Avatar
Door robz
#365590
Ruim van te voren had ik mn oude rsv mille uit de motteballen gehaald en weggebracht naar ROKE voor een beurt zodat hij klaar was voor deze dag. Vloeistoffen en een nieuwe accu en gaan met die banaan! Na de verkoop vorig jaar van mn RSV4 niet meer gereden dus dit zou voor zowel de motor als het baasje een hernieuwde circuitinitiatie worden. Op maandagochtend vroeg ( 0500 uur) vertrokken richting Assen waar de mannen reeds 2 pitboxen in gebruik hadden en een kampje hadden gebouwd. De twee ARA aprilia partytenten markeerde duidelijk waar het ging gebeuren.

Aangezien ik me niet meer kon herinneren wanneer ik voor het laatst nwe banden had gekocht en vermoedde dat zeker de achterband er al 5 jaar omzat mezelf maar getracteerd op een heel vers setje rubber. Kon ik gelijk andere lichtere velgen proberen die ik ooit nog eens had overgenomen van dennish.... Het was lekker weer en ik had er best wel zin in. Geen idee hoe het zou gaan maar het was al leuk. Teamwerk in de pitboxen was super en met hulp van Geert en Henk bandjes gewisseld. Dank mannen! Ondertussen kreeg ik va onze altijd koele en beheerste teamcaptain Dennis achteloos een transponder op mn fiets gemonteerd, shit ik moet dacht ik! En de sessie liep al een paar minuten. Snel in het pak en huppakee... Men liet mij op de baan maar achteraf bleek ik toch te vroeg en was ik in een vrije circuittraininggroep terechtgekomen. Erg rustig op de baan, hetgeen goed pastte bij mijn recreatietempo.. Na 3 rondjes reeds rode vlag maar deze 3 rondjes vond ik al helemaal weer leuk. De RSV pastte als een oude schoen, De lichtere velgen bevielen goed! Ik had al lol. Kwalificatie lekker rustig gereden om weer even te wennen aan de motor en het circuit, geen idee van tijd maar het was langzaam genoeg bleek later :o om ervoor te zorgen dat het groepgemiddelde omlaag ging zodat we in de ROOKIE groep terechtkwamen. Whatever!

De wedstrijd was weer dikke pret. De gebruikelijke pret en chaos van een endurance waarbij Dennis op bewonderenswaardige manier bleef uitstralen dat hij alles volledig onder controle had. Geen enkel probleem! We hadden een heus pitbord dus het nivo is wel gestegen sinds de jaren dat we een (vieze) onderbroek aan een bezemsteel knoopte als wisselsignaal..... :angel: Het half uur rijden ging wel merkte ik maar dat was qua tempo ook niet bijzonder... beetje meer snelheid moest ik nog vinden. Wel was het weer leuk wat mensen in te halen en begon ik een beetje in een ritme te komen. Nog even een paar rondjes onder paarse vlag, altijd leuk om even naar de dames op de tribune te zwaaien maar dan moet je wel opletten als de groene vlag weer komt..... :-\ afijn dat kostte een plekkie. Ondertussen draaide we als team prima, iedereen hielp elkaar en als er iemand verdrietig was gaf onze grote leider hem een knuffel en een lollie ::) . Wat kon er mis gaan? :) Ach wat mechanische pech en gedoe maar niemand ging onderuit en mn mille knorde weer als vanouds. In mn tweede sessie vond ik nog een paar secondes en dat zonder stressmomentjes. Ik vond het een topdag. En als je dan ook nog een ijskrabber uhh beker wint dan is het helemaal prima. :ok:

Samen opruimen en onderweg nog even met een deel van degroep een biefstuk eten bij Spier... hmmm misschien toch maar weer eens wat meer op het circuit gaan rijden? Iedereen bedankt voor een leuke en gezellige dag!

Word ook betalend lid van de ARA!