Een dag vol drama en vreugde .
Met maar liefst drie teams aan de start in de 4 uurs endurance van Assen op een totaal van 37 teams.
Dat werd dus druk op het circuit.
De trainingen gingen lekker bij team Thunderbikes al ging er direct was mis bij het management waardoor Rob lekker bij de vrije trainingen aan het rondtuffen was ,kon ie mooi weer even aan de logge mille wennen.
Ik had zelf nieuwe Bridgestone slicks eronder op aanraden van Heuveltje en moest daar wel flink aan wennen, meer grip maar vooral het snellere insturen zorgde ervoor dat ik niet lekker in mijn ritme kwam.
Uiteindelijk bleek dat gastrijder Peter Merckelbach de snelste kwalificatietijd van ons team te hebben, dus hij moest de lemans start doen....kwam ik daar even mooi weg
Peter was redelijk goed weg en kon gaande de stint wat plaatsen goedmaken.
Helaas kreeg Sjoerd last van een slippende koppeling dus die kon niet echt even op stoom komen en kwam vroegtijdig naar binnen.
Rob moest dus wat sneller klaar staan dus de nodige paniek diende zich aan, maar alles ging uiteindelijk gesmeerd .
Ik was de volgende rijder en had tot taak wat plekjes proberen goed te maken dat lukt aardig en we reden inmiddels rond tussen p5 en p3.
Je denkt ,hee ik heb heel wat lui ingehaald ,maar pitstops vertekenen de boel aardig en op het circuit is het dus moeilijk je positie te bepalen, gewoon maar doorknallen dus.
Op het stuk meeuwenmeer richting ramshoek voluit had ik iedere keer last van heel veel trillingen in de motor later bleek ook waarom.
Flink moe aan het worden werd gelukkig het pitbord voor binnenkomst getoond, 30 minuten is wel aardig aanpoten hoor..
De remklauw achter was zo heet geworden dat de verf eraf gebladderd was en tevens remschijf helemaal vervormd was , de cups zelfs gesmolten en van de pads nooit meer iets vernomen, gelukkig ging de boel niet in de brand maar zorgde wel voor een sleutelmoment.
Gelukkig mocht ik van Joris zijn gecrashte motor de remklauw lenen , de schijf van mijn regenwiel erop en net op tijd klaar voor de volgende stint ,pff wat een stress.
Peter ging zijn 2e stint in en was lekker dreef met zijn ehh Blade...
Mijn 2e stint was er ook een met drama .
Bij uitkomen gt zat ik in de slipstream bij iemand, je moet wat als je geen overschot aan pk's hebt, en kwam hier uit vandaan om op het rechte stuk ,naast de andere coureur een flinke slide te krijgen waarbij ik ,voor mijn gevoel zowat dwars stond met 220 op de teller.
Oepsmomentje, oorzaak bleek in de haarbocht toen daar een geplofte bmw stond te roken welke een oliespoor over het gehele stuk startfinish had gemaakt.
Code 60 vlaggen, dus 60km p/u en de afstand op de voorganger gelijk zien te houden.
Aan het eind van deze ronde werden we de pitstraat ingedirigeerd door de wedstrijdleiders om het stuk start/finish te omzeilen .
Zie ik ene onze teammanger wild gebaren, ik denk , ik moet zeker naar binnen ofzo en rij richting pits.
Daar aangekomen nog meer hektiek en chaos , denk dat Peter weer op zijn gemak naar binnen loopt, en om geen tijd te verliezen besluit ik maar weer door te rijden dit tot grote consternatie bij team Thunderbikes daar ik er 30 minuten op had zitten en een tijdstraf op de loer lag
Volgend ronde maar naar binnen , met nog steeds een code 60 vlag maar wel nog steeds op p3.
Aan Peter de eer om team thunderbikes naar de finish te rijden, onder luid applaus en gejuich van alle aanwezigen die als een erehaag in de pitstraat stonden.
Ik denk dat wij met team Thunderbikes een mooie prestatie met onze derde plaats neer hebben gezet, maar bovenal was het een supergezellige dag.
Team quattro stagionne heeft het helemaal super gedaan die mogen hun verhaal hier zelf neerpennen.
Helaas nog een flinke crash voor Joris, gelukkig zonder verdere blessures maar wel beste schade aan de motorfiets, jammer voor team "not fast but furious" want Joris was weer als vanouds aan het knallen en zonder deze pech had er ongetwijfeld een (nog) hogere klassering ingezeten.
Tot volgend jaar maar weer