ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#364787
Even een kort verslagje .

Wat een dag...ik heb nog nooit zo vaak wielen gewisseld als gisteren op Assen.

Vrije training was even wennen in de regen Heuvel de snelste tijd getraind en ikzelf een p3 ,tot mijn verbazing.
Kwalificatie ging ook prima, maar wederom een natte baan met heuvel op de rsv4 een p3 en ik een p4 wat een mooie startplek is , helemaal aan de linkerkant.
Toen race1 ,keuzes maken slick of regen, na het raadplegen van de diverse sites gegokt op slicks,FOUT.
Het begon al te spetteren bij het opstellen en 2 bochten na de start barste het los, stopte kortstondig met regenen, dus ik dacht nog hé toch goed gegokt, maar helaas enkele tijd later begon het te hagelen en werd er ,gelukkig voor ons, afgevlagt.

Race 2 was het weer gokken ,dit keer maar de regenbanden eronder.
Dat pakte in eerste instantie goed uit,ik had een prima start en ging als eerste de haarbocht in en probeerde direct aan te zetten om evt een gaatje te slaan omdat ik wel wist dat ik een p1 in de sportklasse nooit de hele race vol zou houden.
Toch nog een rondje of 5 op kop gelegen waarna ik de hete adem van Rini op zijn vederlichte Duucje in mijn nek voelde en hij mij na een klein foutje mijnzijds passeerde en daarna langzaam maar gestaag op me uitliep.
Inmiddels was het flink droog overal en dat vonden de regenbandjes niet fijn ,overal glijen en hard op het gas gaan was er niet meer bij.
Op p2 liggend kwam op de veenslang,in de éénnalaatste ronde, een rsv4 voorbij blazen alsof ik stil stond, wat een power hebben die duuzends toch .. ::)
Race 1 werd dus een p3 warmee ik toch wel heel tevreden was eigenlijk.

Herstart race1, werd nu dus race 2 , was een drama voor het ARA-Aprilia kamp, allebei, Frank en Frank, kwamen we juist te laat aan kennelijk, volgens ons niet maar goed het zal wel.
Dat betekende starten uit de pitstraat en eigenlijk bij voorbaat kansloos voor een podium.
Samen met nog twee anderen dus wachten tot de hele meute gestart was en toen erachteraan.
Frank was vlot langs een wat langzamere groep waarbij ik een tijdje in het groepje bleef hangen wat veel tijd koste.
Laatste paar ronden nog een hele leuke Battle gehad met iemand op een blauwe Suus, denk een 750 gezien zijn top, waarbij we leuk aan elkaar gewaagd waren met de GT als scherprechter.
Een keer of twee kon ik hem uitremmen voor de GT en als eerste die weer uitkomen ,waarna op het rechte stuk ik toch weer voorbij gevlogen werd,waarbij een keer zelfs bijna de kuipen tegen elkaar kwamen op stuk start finish nadat de suuz uit mijn slipstream kwam, ook op de veenslang zag ik hem op vermogen weglopen.
De laatste ronde zat ik weer achter de Suuz en positioneerde me achter hem om hoge snelheid mee te nemen in de ramshoek en mijn uitremactie voor de gt in te zetten.
Het ging er best scherp aan toe maar het lukte dus dat was op zich een leuke afsluiter van een slechte race.
Achteraf bleek het slechts om p22 te gaan ;D ;D
Helaas geen bekers in het ARA kamp deze keer maar wel een gezellige ,wat hectische dag gehad .
Heuveltje kan zijn eigen verhaal doen maar die is nu,maandag nog even een paar sessies vrij rijden aan het doen , om de rsv4 wat te finetunen :ok:
#364798
Ook nog een kort verslagje vanuit mij.
Zoals frank al zei was het nogal een dag met buien.
De eerste kwam net voor de vrije training en volgens buienradar de enige van de dag, dus besloten binnen te blijven.
Echter voor de kwali bleef het nat, dus regenbanden gestoken en gaan.
Hier was 70% van de tijd code 60 door verschillende incidenten bleek mijn tijd uit de 2e ronde mijn "" snelste"tijd die goed was voor p19.
Voor race 1 werd er wel regen verwacht dus de gok genomen om de regenbanden te laten zitten, en die bleek goed.
Op het moment dat de lichten op groen gingen kwam het regenwater met bakken naar beneden maar helaas voor mij ook gelijk de rode vlag.

De race volgende race 1 was op een opdrogende baan en weer op regenrubber.
Ik had een goede start en kon gelijk een paar plekken pakken, en tempo lekker opvoeren.
Uiteindelijk meer dan tevreden met een p11 voor de eerste keer in de sportcup. :ok:

De laatste race was dan eindelijk op een echte droge baan, en kon nu echt gaan meten hoe mijn 750 het zou redden tussen het grote geweld.
De start was ondanks een beste wheelie goed, maar verloor 2 plekjes in de eerste bochten.
Gelukkig kon ik snel een goed ritme pakken voor p14/15 en samen met wat ducati's en Honda's de strijd aan gaan.
Tot de laatste ronde ik op het gas ging ruskenhoek uit en hij voor geen meter meer trok, bleek mijn schakelstang geen zin meer te hebben en de motor kwam niet meer uit zijn 6.
Gelijk kwam heuveltje mij voorbij gevlogen en later nog 4 man, maar de motor wel over de streep gekregen.
Nu wel wat sleutel werk, maar ook erg blij met mijn 1,59'ers
#364802
Tja mijn relaas dan maar. Donderdag samen met Nico het nieuw opgebouwde blok erop gesleuteld, vrijdag op de testbank of alles goed was em zaterdag richting Assen gereden. Eerst nog met Frank en Remco de stad in geweest en gezellig een hapje gegeten. Aangezien beide heren een B&B hadden sliep ik alleen op de paddock, maar met enkele bekenden gebabbeld alsnog pas om 1 uur naar bed ;D

Zondagmorgen begint het pas om 11 uur op Assen dus lekker lang geslapen en rustig ontbeten. Wij waren pas om 12 uur aan de beurt en ruim een half uur van te voren kregen we een enorme regenbui juist nadat Remco binnenkwam van zijn 1e droge sessie, Frank en ik besloten om dan toch maar te wisselen. De 1e sessie was het lekker rustig op de baan en hebben Frank en ik lekker kunnen rijden in de regen met een 2.13 voor mij en 2.14 voor Frank, goed voor plaats 1 en 3 op de ranking. Het bleef een hele tijd droog en net toen we weer terug wilde wisselen weer een regenbui toen Remco binnenkwam na alweer een droge sessie :o . Door diverse code 60 situaties en een beetje pech maar 1 volle ronde op snelheid kunnen rijden, toch nog een 2.12 en een 2.13 (Frank) kunnen rijden, goed voor plaats 3 en 4.

Aangezien het droog was voor de race en er geen regen verwacht werd op slicks gestart, ik had een redelijk start maar kon in de 1e paar bochten weer een aantal plekken goed maken waardoor ik op P1 de veenslang opging :victory: helaas kwam er op dat ogenblik een enorme plensbui (en dat is best spannend op slicks) maar was het meteen droog erna waardoor ik goede hoop had. Inmiddels waren de mannen met regenbanden voorbij gevlogen en lag ik ergens rond P10 toen het zelfs begon te hagelen :gaga: . Gelukkig werd de race afgelast :yes:

Bij de 2e start van race 1 had ik gekozen voor slicks en Frank voor regenbanden. Het rechte stuk was nog volledig nat en overal lagen nog natte plekken, toch besloten om ervoor te gaan :tease: . De start was redelijk (mede door launchcontrol) maar moest redelijk vroeg remmen om mijn slicks op een zeiknatte baan waardoor voor mij gevoel het hele veld voorbij kwam, stapvoets door de haarbocht waarna ik in Ossebroeken weer een paar plekjes kon pakken. Al met al een race om snel te vergeten aangezien ik totaal geen vertrouwen had, uiteindelijk op P20 geëindigd met een snelste ronde van 2.08 :sorry:

Race 2 was volledig droog maar was blijkbaar vervroegd waardoor we vanuit de pits moesten starten, ging wel lekker en uiteindelijk 16e geworden van de 29 deelnemers met een snelste ronde van 1.58,3

Nu zorgen dat mijn Quickshifter weer gaat werken en het blok beter afstellen zodat ik me weer kan bemoeien om de strijd aan de kop >:D
#364806
rsvfrank schreef:Netjes dat je in deze ,niet ideale omstandigheden tot een 1,59 bent gekomen,en een mooie positie!
Volgende keer als het wat minder hectisch is even langs het ARA kampje voor een bakkie een praatje en wat sterke verhalen.
:ok:
Thanks, ga ik zeker doen!
Heb nu de hele dag met buienradar in de hand en een wielenset in de andere hand gezeten :gaga:
#364807
Heuveltje schreef:Tja mijn relaas dan maar. Donderdag samen met Nico het nieuw opgebouwde blok erop gesleuteld, vrijdag op de testbank of alles goed was em zaterdag richting Assen gereden. Eerst nog met Frank en Remco de stad in geweest en gezellig een hapje gegeten. Aangezien beide heren een B&B hadden sliep ik alleen op de paddock, maar met enkele bekenden gebabbeld alsnog pas om 1 uur naar bed ;D

Zondagmorgen begint het pas om 11 uur op Assen dus lekker lang geslapen en rustig ontbeten. Wij waren pas om 12 uur aan de beurt en ruim een half uur van te voren kregen we een enorme regenbui juist nadat Remco binnenkwam van zijn 1e droge sessie, Frank en ik besloten om dan toch maar te wisselen. De 1e sessie was het lekker rustig op de baan en hebben Frank en ik lekker kunnen rijden in de regen met een 2.13 voor mij en 2.14 voor Frank, goed voor plaats 1 en 3 op de ranking. Het bleef een hele tijd droog en net toen we weer terug wilde wisselen weer een regenbui toen Remco binnenkwam na alweer een droge sessie :o . Door diverse code 60 situaties en een beetje pech maar 1 volle ronde op snelheid kunnen rijden, toch nog een 2.12 en een 2.13 (Frank) kunnen rijden, goed voor plaats 3 en 4.

Aangezien het droog was voor de race en er geen regen verwacht werd op slicks gestart, ik had een redelijk start maar kon in de 1e paar bochten weer een aantal plekken goed maken waardoor ik op P1 de veenslang opging :victory: helaas kwam er op dat ogenblik een enorme plensbui (en dat is best spannend op slicks) maar was het meteen droog erna waardoor ik goede hoop had. Inmiddels waren de mannen met regenbanden voorbij gevlogen en lag ik ergens rond P10 toen het zelfs begon te hagelen :gaga: . Gelukkig werd de race afgelast :yes:

Bij de 2e start van race 1 had ik gekozen voor slicks en Frank voor regenbanden. Het rechte stuk was nog volledig nat en overal lagen nog natte plekken, toch besloten om ervoor te gaan :tease: . De start was redelijk (mede door launchcontrol) maar moest redelijk vroeg remmen om mijn slicks op een zeiknatte baan waardoor voor mij gevoel het hele veld voorbij kwam, stapvoets door de haarbocht waarna ik in Ossebroeken weer een paar plekjes kon pakken. Al met al een race om snel te vergeten aangezien ik totaal geen vertrouwen had, uiteindelijk op P20 geëindigd met een snelste ronde van 2.08 :sorry:

Race 2 was volledig droog maar was blijkbaar vervroegd waardoor we vanuit de pits moesten starten, ging wel lekker en uiteindelijk 16e geworden van de 29 deelnemers met een snelste ronde van 1.58,3

Nu zorgen dat mijn Quickshifter weer gaat werken en het blok beter afstellen zodat ik me weer kan bemoeien om de strijd aan de kop >:D
Gaat zeker goed komen, 1.58,3 is toch een nette tijd met een dag als zondag.
#364816
rsvfrank schreef:Even een kort verslagje .

Wat een dag...ik heb nog nooit zo vaak wielen gewisseld als gisteren op Assen.

Vrije training was even wennen in de regen Heuvel de snelste tijd getraind en ikzelf een p3 ,tot mijn verbazing.
Kwalificatie ging ook prima, maar wederom een natte baan met heuvel op de rsv4 een p3 en ik een p4 wat een mooie startplek is , helemaal aan de linkerkant.
Toen race1 ,keuzes maken slick of regen, na het raadplegen van de diverse sites gegokt op slicks,FOUT.
Het begon al te spetteren bij het opstellen en 2 bochten na de start barste het los, stopte kortstondig met regenen, dus ik dacht nog hé toch goed gegokt, maar helaas enkele tijd later begon het te hagelen en werd er ,gelukkig voor ons, afgevlagt.

Race 2 was het weer gokken ,dit keer maar de regenbanden eronder.
Dat pakte in eerste instantie goed uit,ik had een prima start en ging als eerste de haarbocht in en probeerde direct aan te zetten om evt een gaatje te slaan omdat ik wel wist dat ik een p1 in de sportklasse nooit de hele race vol zou houden.
Toch nog een rondje of 5 op kop gelegen waarna ik de hete adem van Rini op zijn vederlichte Duucje in mijn nek voelde en hij mij na een klein foutje mijnzijds passeerde en daarna langzaam maar gestaag op me uitliep.
Inmiddels was het flink droog overal en dat vonden de regenbandjes niet fijn ,overal glijen en hard op het gas gaan was er niet meer bij.
Op p2 liggend kwam op de veenslang,in de éénnalaatste ronde, een rsv4 voorbij blazen alsof ik stil stond, wat een power hebben die duuzends toch .. ::)
Race 1 werd dus een p3 warmee ik toch wel heel tevreden was eigenlijk.

Herstart race1, werd nu dus race 2 , was een drama voor het ARA-Aprilia kamp, allebei, Frank en Frank, kwamen we juist te laat aan kennelijk, volgens ons niet maar goed het zal wel.
Dat betekende starten uit de pitstraat en eigenlijk bij voorbaat kansloos voor een podium.
Samen met nog twee anderen dus wachten tot de hele meute gestart was en toen erachteraan.
Frank was vlot langs een wat langzamere groep waarbij ik een tijdje in het groepje bleef hangen wat veel tijd koste.
Laatste paar ronden nog een hele leuke Battle gehad met iemand op een blauwe Suus, denk een 750 gezien zijn top, waarbij we leuk aan elkaar gewaagd waren met de GT als scherprechter.
Een keer of twee kon ik hem uitremmen voor de GT en als eerste die weer uitkomen ,waarna op het rechte stuk ik toch weer voorbij gevlogen werd,waarbij een keer zelfs bijna de kuipen tegen elkaar kwamen op stuk start finish nadat de suuz uit mijn slipstream kwam, ook op de veenslang zag ik hem op vermogen weglopen.
De laatste ronde zat ik weer achter de Suuz en positioneerde me achter hem om hoge snelheid mee te nemen in de ramshoek en mijn uitremactie voor de gt in te zetten.
Het ging er best scherp aan toe maar het lukte dus dat was op zich een leuke afsluiter van een slechte race.
Achteraf bleek het slechts om p22 te gaan ;D ;D
Helaas geen bekers in het ARA kamp deze keer maar wel een gezellige ,wat hectische dag gehad .
Heuveltje kan zijn eigen verhaal doen maar die is nu,maandag nog even een paar sessies vrij rijden aan het doen , om de rsv4 wat te finetunen :ok:

leuk verslag Frank. Gefeliciteerd. Ik hoorde het maandag uit eerste hand van Frank :yes: . ik heb maandag sinds ruim 1,5 jaar weer een dagje gereden. In de Rookiecup.
Stonden met oa Dennis en Tom bij Frank zijn plek. Gezellig dag, lekker relaxed gereden. Viel me alles mee. P5 en P4 in de rookie cup gefinished.

Word ook betalend lid van de ARA!