ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#362619
mccoyman schreef:Ik heb de zac al 2 keer gemaild of ik in aanmerking kan komen voor een dag licentie in de rookies cup op basis van mijn verleden en rondetijden.
Helaas na 2 weken nog steeds geen antwoord. :(

Als je recent een TOMS cursus gedaan hebt of een (knmv of MON) race-licentie hebt gehad zal het geen probleem zijn om in te schrijven.
Mailen is niet het sterkste punt beter even bellen . :ok:
#363711
Heuveltje schreef:
rsvfrank schreef:Wie komen er allemaal rijden zaterdag?
Jij, ik en Marc Hol met de wedstrijden en ik geloof dat er nog 2 vrij rijders bij ons aansluiten

En natuurlijk een hele kudde toeschouwers :friends:
Een beetje mentale steun kan ik wel gebruiken , 8 maanden geleden dat ik op een motor heb gezeten en dan ook nog in de sportklasse moeten starten ::) ::)

Marc zjn fiets weer OK begrijp ik :ok:
#363783
Was een mooie dag, beetje koud 's ochtends maar regelmatig zon zorgde voor een aangename temperatuur in de middag 8)

We hadden een pitbox met 3 ARA mannen (RSVFrank, Freaco en mijzelf) en 3 MF mannen erg gezellig :friends: was ook regelmatig bezoek wat erg leuk is voor de rijders :ok:

De vrije training was met name koud en erg wennen aan de langzame Ruskenhoek, snelste tijd 2.00. Snelste mannen in de Sportcup 1000 klasse reden 57érs dus doel voor kwalificatie was 1.57 >:D
De temperatuur en de grip was een stukken beter in de kwalificatie ondanks dat ik redelijk last had van verkeer toch nog 2 '57 ers kunnen rijden :victory: -> P4 op de grid van zo'n 40 rijders

De start van de 1e race was niet goed, op een of andere manier heb ik moeite met weg komen met de rsv4 :sorry: gedurende race had ik niet het juiste gevoel en had ik last van een glijdende achterband. Met een aantal mensen nog wel kunnen battlen maar was ik niet snel genoeg om voor te blijven uiteindelijk P9 :-[ . 2 Mensen werden overgeplaatst naar de race klasse dus P7.
Voor de 2e race de bandendruk wat hoger gezet om meer stabiliteit te krijgen.

Net voor race 2 kwam ik erachter dat mijn bandenwarmer achter stuk was :( dus met een koude achterband de race begonnen. Met het uitrijden van de pitsstraat had ik al een flinke slide, lang leve Traction Control :yes:
Bij de start gebruik gemaakt van de launchcontrol en dat dit ging erg goed :yahoo: alleen de 1e bochten rustig aan gedaan met de koude achterband waardoor ik plotseling in de meute terecht kwam en met een man of 20 richting strubben gingen :gaga: De 1e 2-3 ronden veel plekken verloren maar daarna was het juiste gevoel weer terug en kon ik langzaam weer plekken goed maken. Ondanks dat ik sneller was had ik moeite om mensen voorbij te komen, met name door het extreem late remmen van mensen (doodremmen) en een relatief lage bochtensnelheid, uiteindelijk 11e geworden. Volgende keer beter (Maandag 23 mei Zandvoort)

Al met al een prima dag gehad met lekker weer en leuk bezoek :friends:
#363789
Zo, de kop is er weer af.

Met een daglicentie ingeschreven voor de sportcup aangezien mijn snelste tijd van vorig jaar net wat te snel was voor de rookiecup.

Na 8 maanden niet op een motor gezeten te hebben was het weer flink wennen , en dan ook nog de oude ruskenhoek tegenwoordig....valt dan toch weer tegen.
De vrije training was het vooral harken, zoeken naar de versnellingen en de ruskenhoek diverse keren totaal verkeerd aanremmen en insturen .
De kwalificatie ging al iets beter met tijden rond de 2.03 .
Er wordt in de sportcup toch weer net wat feller gereden als bij de rookies om een goede startpositie te verkrijgen.
p24 viel mij eigenlijk wat tegen , ik had een beetje middenmoot verwacht,maar goed ,met de ouwe mille met slechts zo'n 110pk aan het achterwiel is het zwaar vechten tegen de r1's gsxr's ,etc.met minimaal de helft meer aan vermogen .(PK tekort kan ik mooi als excuus gebruiken ;) )
Race 1 ging voor mijn gevoel redelijk ,vlot weg man of 6 zeven in kunnen halen bij de start, maar helaas na de strubben knalde (bijna) iedereen weer voorbij hoewel het gas vol tegen de stuit stond.
Paar momentjes met een smerende achterband gehad ,ik denk de combi koud asfalt ,bandendruk en snelheid tekort om de banden goed op temperatuur te krijgen..
Toch nog een paar plekjes gewonnen aan het eind en op p21 de finishlijn over.
De start van race 2 ging prima en ik belande in de grote groep die elkaar geen duimbreed ruimte gaf ,vanaf de Haarbocht tot na de strubben was het duwen en trekken ,ellebogen uit en kuip aan kuip een positie veroveren, wel gaaf hoor.
Ik zag dat Frank het op de rsv4 rustig aan deed want ik zat direct in zijn wiel en moest nog oppassen om hem niet aan te tikken bij aanremmen/insturen struben in de eerste ronde.
Op zich zaten we er goed bij maar ik kon het tempo niet volgen maar Frank kwam wel goed op stoom nadat zijn banden op temperatuur waren.
Ik had nog een paar leuke momentjes ,onder andere driftend ala moto2 (althans zo voelde het,jammer dat onze fotograaf Marc net niet zat op te letten :D ..)de GT in ,omdat ik , 1 keer teveel terugschakelde en het achterwiel blokkeerde, die slipperclutch maar eens goed nakijken want normaal voel ik die wel eens ingrijpen maar dat was vandaag nooit het geval, ook kreeg ik steeds meer last van koppelingsslip in de hoge toerenregionen vooral in het stuk mandeveen duikersloot en na de gt,niet bevordelijk voor de ,toch al niet hoge,topsnelheid :P
Al met al weer leuk gereden en eigenlijk best tevreden met mijn 2.01 met de oude ruskenhoek,daar ik 's ochtends nog mijn zinnen op minimaal 2.04 had gezet.

Leuk ook om weer wat nieuwe gezichten te hebben gezien waaronder Freaco ,wiens dag minder fraai verliep en Henkrs250 die, gezellig ,bijna de gehele dag aanwezig was.

Het is altijd weer een heel gedoe ,dat racen, met je spullen in en uit laden, je overnachting regelen, maar iedere keer is het dit gedoe meer dan waard.

Toch maar beginnen met sparen voor een rsv4 denk ik... >:D
#363983
Leuke verslagen mannen :ok: . Ik was ook van plan te komen maar een weekje vakantie kwam er tussen.

Na een jaartje geen zac gereden te hebben moet ik ff wennen aan rookie / sport / race cup. Wat is de indeling dan? Gaat dat op ronde tijden?
#363989
breed schreef:Leuke verslagen mannen :ok: . Ik was ook van plan te komen maar een weekje vakantie kwam er tussen.

Na een jaartje geen zac gereden te hebben moet ik ff wennen aan rookie / sport / race cup. Wat is de indeling dan? Gaat dat op ronde tijden?
Ha Jack, zou leuk zijn. Gaat inderdaad op rondetijd en cilinder inhoud waarbij de 600 en 1000 bij elkaar rijdt in de Rookiecup. Oh ja, we rijden weer de langzame ruskenhoek :(
Gezien dat je er een tijdje niet gereden hebt denk ik dat je in Rookie kunt starten >2.02, Sport 1000 is > 1.55
#364003
Heuveltje schreef:
breed schreef:Leuke verslagen mannen :ok: . Ik was ook van plan te komen maar een weekje vakantie kwam er tussen.

Na een jaartje geen zac gereden te hebben moet ik ff wennen aan rookie / sport / race cup. Wat is de indeling dan? Gaat dat op ronde tijden?
Ha Jack, zou leuk zijn. Gaat inderdaad op rondetijd en cilinder inhoud waarbij de 600 en 1000 bij elkaar rijdt in de Rookiecup. Oh ja, we rijden weer de langzame ruskenhoek :(
Gezien dat je er een tijdje niet gereden hebt denk ik dat je in Rookie kunt starten >2.02, Sport 1000 is > 1.55
thnx Frank
En heb je nog een goed adres voor bandjes?
#364023
rsvfrank schreef:Ik heb de Conti's bij JanvanDam vandaan tegen een nette prijs, maar voor het gemak zou je de bekende duitse leveranciers eens kunnen proberen .
Nieuwste raceband van Conti is de contitrack ,wel iets duurder dan het oude type (uiteraard).

http://firetires.de/34-race-attack-comp-profil

https://www.mopedreifen.de/shop/show_re ... 65938ba863
dank je frank!

Word ook betalend lid van de ARA!