ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door FerBa
#361516
Bij mij werkt alles op dit moment prima en begin ook steeds meer te wennen aan de nieuwe site.

Zat net ff te snuffelen in mijn account en kwam bij de tijdsaanduiding terecht en daar heb ik hem handmatig op wintertijd moeten zetten, dit naar aanleiding dat de reacties die ik vandeweek geplaatst heb niet de juiste tijdstip aangaven.

Is soms mogelijk om dit automatisch te laten gebeuren/in te stellen bij de omschakeling van beide tijden?
Avatar
Door Sjoerd
#361521
Dag!
Wat mij niet lukt, en het zal ongetwijfeld met mijzelf te maken hebben, maar ik weet niet hoe je bij het gebruikerspaneel komt... Hoe, ik herhaal, hoe doe ik dat?

Grt, Sjoerd.
Avatar
Door Heuveltje
#361522
Ik gebruik de site enkel nog maar op de laptop en daarbij switch deze soms naar mobile style. Op mijn Iphone/Ipad is het niet te doen. Aangezien er vele leden enkel met een tablet werken zijn deze afgehaakt.
Avatar
Door Han
#361523
Sjoerd schreef:Dag!
Wat mij niet lukt, en het zal ongetwijfeld met mijzelf te maken hebben, maar ik weet niet hoe je bij het gebruikerspaneel komt... Hoe, ik herhaal, hoe doe ik dat?

Grt, Sjoerd.
Inloggen, klik op het poppetje rechtsboven, vervolgens op mijn gegevens. Check de verschillende tabs voor je instellingen.
Succes, Han
Avatar
Door Han
#361524
Heuveltje schreef:Ik gebruik de site enkel nog maar op de laptop en daarbij switch deze soms naar mobile style. Op mijn Iphone/Ipad is het niet te doen. Aangezien er vele leden enkel met een tablet werken zijn deze afgehaakt.
Frank, mobile style is (helaas) nog steeds niet handig in gebruik. We zijn daar nog steeds mee bezig met de website bouwer.
Op mijn Ipad gebruik ik normal style en dat is (voorlopig) goed te doen !

Mvg, Han
Avatar
Door Sjoerd
#361533
Han schreef:
Sjoerd schreef:Dag!
Wat mij niet lukt, en het zal ongetwijfeld met mijzelf te maken hebben, maar ik weet niet hoe je bij het gebruikerspaneel komt... Hoe, ik herhaal, hoe doe ik dat?

Grt, Sjoerd.
Inloggen, klik op het poppetje rechtsboven, vervolgens op mijn gegevens. Check de verschillende tabs voor je instellingen.
Succes, Han
Inloggen hoeft niet want dat doet ie automatisch (dwz op de smartphone). Ik zie ook nergens een poppetje staan. Op de mobiele alsook de volledige versie niet. Zal s een keet via de pc inloggen. Mss dat t daar anders zal zijn... Ik hou je op de hoogte. :yes:
Avatar
Door Sjoerd
#361537
Han schreef:Op m'n android , switch to full style. In portret mode zou je bovenaan het poppie moeten zien. Geef toe, is niet jofel.
Portret mode? :stupid:
Op de pc heb ik dat poppetje dus wel maar op mun android, full style niet...
Avatar
Door klaaz
#362035
Hier ook nog steeds problemen met ingelogd blijven. Voor mij is de nieuwe software ook een reden dat ik hier nog maar zelden ben te vinden. Afgezien van het opnieuw moeten inloggen land ik na het inloggen ook steeds in mijn profiel pagina. Kan het niet zodanig worden ingesteld dat ik in het forum terecht kom na het inloggen? Moet toch kunnen lijkt me? Ik vind het forum ook niet echt vlot eerlijk gezegd. Wordt er geen gebruik gemaakt van caching?

Mijn favoriete link toon actieve onderwerpen werkt ook niet overigens:

Toon actieve onderwerpen
{ MARK_POSTS_READ } • Er voldeden 0 resultaten aan de zoekterm • Pagina 1 van 1

Zoals je ziet staat daar ook een kale template variabele in. Die kom ik hier en daar wel meer tegen. Ook in mijn profiel volgens mij.
Avatar
Door Heuveltje
#362047
klaaz schreef:Hier ook nog steeds problemen met ingelogd blijven. Voor mij is de nieuwe software ook een reden dat ik hier nog maar zelden ben te vinden. Afgezien van het opnieuw moeten inloggen land ik na het inloggen ook steeds in mijn profiel pagina. Kan het niet zodanig worden ingesteld dat ik in het forum terecht kom na het inloggen? Moet toch kunnen lijkt me? Ik vind het forum ook niet echt vlot eerlijk gezegd. Wordt er geen gebruik gemaakt van caching?

Mijn favoriete link toon actieve onderwerpen werkt ook niet overigens:

Toon actieve onderwerpen
{ MARK_POSTS_READ } • Er voldeden 0 resultaten aan de zoekterm • Pagina 1 van 1

Zoals je ziet staat daar ook een kale template variabele in. Die kom ik hier en daar wel meer tegen. Ook in mijn profiel volgens mij.
Ik merk dat veel "oudgedienden" weg blijven, met name de circuitmannen, wellicht zijn deze te ongeduldig >:D
Op mijn laptop is het te doen maar mobiel/ tablet is ruk en volgens mij was het de bedoeling om juist deze ervaring beter te maken
Avatar
Door robz
#362079
Heuveltje schreef:
klaaz schreef:Hier ook nog steeds problemen met ingelogd blijven. Voor mij is de nieuwe software ook een reden dat ik hier nog maar zelden ben te vinden. Afgezien van het opnieuw moeten inloggen land ik na het inloggen ook steeds in mijn profiel pagina. Kan het niet zodanig worden ingesteld dat ik in het forum terecht kom na het inloggen? Moet toch kunnen lijkt me? Ik vind het forum ook niet echt vlot eerlijk gezegd. Wordt er geen gebruik gemaakt van caching?

Mijn favoriete link toon actieve onderwerpen werkt ook niet overigens:

Toon actieve onderwerpen
{ MARK_POSTS_READ } • Er voldeden 0 resultaten aan de zoekterm • Pagina 1 van 1

Zoals je ziet staat daar ook een kale template variabele in. Die kom ik hier en daar wel meer tegen. Ook in mijn profiel volgens mij.
Ik merk dat veel "oudgedienden" weg blijven, met name de circuitmannen, wellicht zijn deze te ongeduldig >:D
Op mijn laptop is het te doen maar mobiel/ tablet is ruk en volgens mij was het de bedoeling om juist deze ervaring beter te maken

idd... site is erg traag, routing is niet helemaal logisch je moet veel klikken en dat is in combinatie met de gebrekkige snelheid dus gewoon niet leuk. moet bekennen dat er weken zijn dat ik niet hier kijk..... :sorry:
Avatar
Door robz
#362080
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben zijn de gebruikersstatistieken na omzetten naar nieuwe site. Natuurlijk hebben we veel waardering voor alle vrijwilligers en alle goede bedoelingen maar als uit de gebruikersstatistieken bijvoorbeeld blijkt dat het bezoek gehalveerd is ( wat gevoelsmatig zomaar zou kunnen) is het wellicht toch tijd om actie te nemen. beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!

Uiteindelijk zijn we een landelijke club en is dit forum HET podium waar we elkaar spreken.

Ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben als het forum uit de vrijwilligerssfeer wordt gehaald en een klein budget krijgt per jaar. :)

Zijn deze gegevens beschikbaar?
Avatar
Door Han
#362085
TuonoPeet schreef:Ik moet telkens opnieuw inloggen, ondanks dat ik een vinkje zet bij altijd automatisch inloggen......
ligt het aan een instelling???
Peet : Waarschijnlijk aan de cookie instelling, Cookies voor deze site moeten geaccepteerd worden.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... ow-cookies

Ik werk met Firefox en die logt nooit uit, m.a.w ik heb dat uitlog probleem niet met deze site.

Mvg, Han
Door admin
#362106
Beste Aprilianen,

Afgelopen vrijdag heb ik samen met een aantal bestuursleden nogmaals gekeken naar de issues die worden aangegeven in dit topic. Wij zijn uiteraard continue bezig om de site en het forum te verbeteren zodat iedereen er met plezier gebruik van kan maken.

Onderstaand onze bevindingen:

- de problemen met de snelheid ervaren wij niet. Ik heb de performance de laatste maanden nauwlettend in de gaten gehouden. Zowel op het vaste netwerk als op het mobiele netwerk worden alle pagina's snel geladen. De enige pagina die traag laadt is de voorpagina, maar dat komt door de grote beelden die in de beeldcarousel staan. Dus zouden de mensen die hier nog steeds last van hebben mij (admin) een pb kunnen sturen met hun besturingssysteem en browser(versie).

- het ingelogd blijven werkt zoals verwacht bij ons. Ook het overgrote deel van de ruim 1250 leden blijft ingelogd, dit blijkt uit de (sessie)statistieken. Mocht iemand hier nog problemen mee hebben, stuur mij even wat details op van je besturingssysteem en browser.

- de mobiele versie is een zorgenkindje geweest, maar ook dit lijkt bij ons correct te werken. Wat nog niet helemaal feilloos werkt is de mobile detection, waardoor de responsve/mobile versie niet op alle toestellen correct wordt getoond. Daarnaast wordt de mobiele versie ook niet correct geladen als je vanuit een mail of externe link een pagina in het forum opent. Dit zijn we aan het onderzoeken en oplossen. Voor de mensen die het idee hebben dat ze het forum niet goed kunnen bekijken op hun mobiel: gooi even je caches/browsegeschiedenis leeg, ga opnieuw naar het forum via het hoofdmenu op www.aprilia-riders.nl en log in. Mocht iemand hier nog problemen mee hebben, stuur mij even wat details op van je besturingssysteem en browser.

- ik zal nog een query draaien om de post- en bezoekersstatistieken inzichtelijk te maken. De laatste keer dat ik dit heb gedaan, afgelopen september, was er wel een toename zichtbaar in het gemiddelde aantal posts per dag t.o.v. het oude forum. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de verdubbeling van het aantal geregistreerde leden sinds april 2015. Maar ik begrijp heel goed dat dit anders ervaren kan worden door oudgedienden die nog niet hebben kunnen wennen aan de overgang.
Avatar
Door klaaz
#362112
Bedankt voor je inzet en je bericht :ok: Ik ben zelf websitebouwer en bugs zijn mij niet onbekend ;)

Wat het steeds opnieuw inloggen betreft: Ik heb een week geleden de tijdzone goed gezet, die bleek vreemd genoeg volledig verkeerd te staan (Mijn Account/Mijn gegevens/Forum instellingen). Die tijdzone heb ik nu op GMT+1 staan en na een week ben ik nog steeds ingelogd nadat ik de website open.

Dit zou best wel eens het probleem bij de anderen kunnen zijn. Niemand verwacht dat deze instelling bij een upgrade van de software opnieuw moet worden ingesteld omdat dit van invloed zou kunnen zijn op de geplaatste cookies.Het was misschien verstandig geweest deze bij de migratie voor iedereen op GMT+1 te zetten omdat de meeste gebruikers in deze tijdzone zitten.

Snelheid website / forum

Wat de snelheid van de site betreft, dit zal natuurlijk beïnvloed worden door de performance van de server waarop de website staat. Dat is in dit geval een shared hosting server waarvan de processortijd, database server, geheugen enz gedeeld wordt door alle op de server aanwezige websites. En zoals bij alles geldt, 'when you pay peanuts you will get monkeys'.

Ik heb geen idee welk abonnement door Aprilia Riders wordt gebruikt maar het duurste abonnement bij Neostrada is 4 euro in de maand, dat is 48 euro per jaar. Een website hoster moet dan heel veel websites op één fysieke of virtuele server plaatsen om nog een beetje rendement te maken. Dat dat op gezette tijden ten koste kan gaan van beschikbare performance is evident.

Volgens mij is hier nog wel een mooi stukje winst te behalen door gebruik te maken van een goede hoster met 'gegarandeerde' performance of misschien zelfs een eigen server of virtueel platform waarvan de afgesproken capaciteit altijd gegarandeerd beschikbaar is. Ik heb voor mijn eigen werk een aantal eigen servers in gebruik en kan dus eenvoudig greep houden op de capaciteitsvraag omdat ik geen hostingproducten aanbied aan derden die allerlei vage scripts installeren. Een eigen server vereist echter onderhoud die je kunt afkopen (SLA) of zelf kunt uitvoeren.
Avatar
Door FerBa
#362119
Dank voor de update!
Wat Klaaz aangeeft, zou zomaar kunnen dat iets onschuldigs als een foutieve tijdsinstelling het inlogprobleem veroorzaakt.
Aangezien ik het geen probleem vind om elke keer opnieuw in te loggen, heb ik dat probleem nooit. ;)
Door admin
#362127
klaaz schreef:
Snelheid website / forum

Wat de snelheid van de site betreft, dit zal natuurlijk beïnvloed worden door de performance van de server waarop de website staat. Dat is in dit geval een shared hosting server waarvan de processortijd, database server, geheugen enz gedeeld wordt door alle op de server aanwezige websites. En zoals bij alles geldt, 'when you pay peanuts you will get monkeys'.

Ik heb geen idee welk abonnement door Aprilia Riders wordt gebruikt maar het duurste abonnement bij Neostrada is 4 euro in de maand, dat is 48 euro per jaar. Een website hoster moet dan heel veel websites op één fysieke of virtuele server plaatsen om nog een beetje rendement te maken. Dat dat op gezette tijden ten koste kan gaan van beschikbare performance is evident.

Volgens mij is hier nog wel een mooi stukje winst te behalen door gebruik te maken van een goede hoster met 'gegarandeerde' performance of misschien zelfs een eigen server of virtueel platform waarvan de afgesproken capaciteit altijd gegarandeerd beschikbaar is. Ik heb voor mijn eigen werk een aantal eigen servers in gebruik en kan dus eenvoudig greep houden op de capaciteitsvraag omdat ik geen hostingproducten aanbied aan derden die allerlei vage scripts installeren. Een eigen server vereist echter onderhoud die je kunt afkopen (SLA) of zelf kunt uitvoeren.
Ah een mede webdevver ;)

De site staat inderdaad gehost bij Neostrada, een partij waar ik al bijna 8 jaar zeer goed mee samenwerk en waarbij ik nooit wat te klagen heb gehad. We maken niet gebruik van de standaard 'basic' pakketten, maar van een custom professional pakket wat wel wat meer kost dan 5 tientjes per jaar, dus ik ben er vrij zeker van dat we onze server resources niet hoeven te delen met een paar dozijn andere websites.

Als je kan aangeven waar en wanneer bij jou de traagheid voorkomt, dan zal ik dat nog even extra goed in de gaten houden. Maar zoals al eerder aangegeven is de site (en met name het forum) verre van traag.
Avatar
Door Heuveltje
#362136
admin schreef:Beste Aprilianen,

Afgelopen vrijdag heb ik samen met een aantal bestuursleden nogmaals gekeken naar de issues die worden aangegeven in dit topic. Wij zijn uiteraard continue bezig om de site en het forum te verbeteren zodat iedereen er met plezier gebruik van kan maken.

Onderstaand onze bevindingen:

- de problemen met de snelheid ervaren wij niet. Ik heb de performance de laatste maanden nauwlettend in de gaten gehouden. Zowel op het vaste netwerk als op het mobiele netwerk worden alle pagina's snel geladen. De enige pagina die traag laadt is de voorpagina, maar dat komt door de grote beelden die in de beeldcarousel staan. Dus zouden de mensen die hier nog steeds last van hebben mij (admin) een pb kunnen sturen met hun besturingssysteem en browser(versie).

Snelheid is ok

- het ingelogd blijven werkt zoals verwacht bij ons. Ook het overgrote deel van de ruim 1250 leden blijft ingelogd, dit blijkt uit de (sessie)statistieken. Mocht iemand hier nog problemen mee hebben, stuur mij even wat details op van je besturingssysteem en browser.

Op laptop werkt het prima, op mobile device niet

- de mobiele versie is een zorgenkindje geweest, maar ook dit lijkt bij ons correct te werken. Wat nog niet helemaal feilloos werkt is de mobile detection, waardoor de responsve/mobile versie niet op alle toestellen correct wordt getoond. Daarnaast wordt de mobiele versie ook niet correct geladen als je vanuit een mail of externe link een pagina in het forum opent. Dit zijn we aan het onderzoeken en oplossen. Voor de mensen die het idee hebben dat ze het forum niet goed kunnen bekijken op hun mobiel: gooi even je caches/browsegeschiedenis leeg, ga opnieuw naar het forum via het hoofdmenu op http://www.aprilia-riders.nl en log in. Mocht iemand hier nog problemen mee hebben, stuur mij even wat details op van je besturingssysteem en browser.

- ik zal nog een query draaien om de post- en bezoekersstatistieken inzichtelijk te maken. De laatste keer dat ik dit heb gedaan, afgelopen september, was er wel een toename zichtbaar in het gemiddelde aantal posts per dag t.o.v. het oude forum. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de verdubbeling van het aantal geregistreerde leden sinds april 2015. Maar ik begrijp heel goed dat dit anders ervaren kan worden door oudgedienden die nog niet hebben kunnen wennen aan de overgang.
Probleem bij oud gediende is dat ze afgehaakt zijn, wellicht kan er nog eens een mailactie oid gedaan worden om hen terug te winnen.
Avatar
Door klaaz
#362188
FerBa schreef:Dank voor de update!
Wat Klaaz aangeeft, zou zomaar kunnen dat iets onschuldigs als een foutieve tijdsinstelling het inlogprobleem veroorzaakt.
Aangezien ik het geen probleem vind om elke keer opnieuw in te loggen, heb ik dat probleem nooit. ;)
Ondertussen ben ik nog steeds ingelogd :-)

Ik denk dat dat het was dus. Wellicht een tip voor de overige gebruikers.
Avatar
Door robz
#362203
admin schreef:Beste Aprilianen,

onze bevindingen:
- de problemen met de snelheid ervaren wij niet.
- het ingelogd blijven werkt zoals verwacht bij ons.
- de mobiele versie is een zorgenkindje geweest, maar ook dit lijkt bij ons correct te werken.
Dit klinkt mij een beetje in de oren van: "jullie hebben problemen, maar dat is helemaal niet waar"...... :gaga:

Maar dat zal niet de bedoeling zijn toch? Ik interpreteer het positief als dat je bedoelt dat je het hebt opgelost! 8)

Ik zal weer eens wat vaker inloggen en hoop dat het weer net zo vlot gaat als vroeguh..... :yahoo:
Door admin
#362204
robz schreef:
admin schreef:Beste Aprilianen,

onze bevindingen:
- de problemen met de snelheid ervaren wij niet.
- het ingelogd blijven werkt zoals verwacht bij ons.
- de mobiele versie is een zorgenkindje geweest, maar ook dit lijkt bij ons correct te werken.
Dit klinkt mij een beetje in de oren van: "jullie hebben problemen, maar dat is helemaal niet waar"...... :gaga:

Maar dat zal niet de bedoeling zijn toch? Ik interpreteer het positief als dat je bedoelt dat je het hebt opgelost! 8)

Ik zal weer eens wat vaker inloggen en hoop dat het weer net zo vlot gaat als vroeguh..... :yahoo:
Spijtig dat het zo bij je overkomt..

we proberen de site en het forum voor een zo breed mogelijke groep mensen geschikt te maken. Dat dit helaas niet lukt voor 100% van de gebruikersgroep is inherent aan de ontwikkeling van een nieuwe website. Zoals gezegd zijn bovenstaande punten, die overigens door een overgrote minderheid worden ervaren, bij ons niet (meer) bekend. Maar zelfs voor deze kleine groep proberen we het op te lossen.
Avatar
Door klaaz
#362205
Ik denk dat er nog wel wat snelheid te halen is uit caching en andere optimalisaties. Het valt mij op dat het antwoord van de server vrij lang op zich laat wachten. Ik tel zo'n 2-3 seconden voordat een request wordt beantwoord (500Mbit glasvezel hier). Dat kan verschillende oorzaken hebben maar het niet gebruiken van caching kan er eentje van zijn. In dat geval moeten bij elke pagina die opgevraagd wordt alle queries opnieuw worden gedraaid om de inhoud van de pagina te genereren. Wanneer wordt gecached staan er platte pagina's klaar die worden geserveerd wat enorm veel snelheid geeft.

Er kan ook nog het een en ander gewonnen worden door scripts te combineren om zo het aantal requests van de site te verminderen. Ik zie ook dat verschillende scripts niet gecomprimeerd worden wat ook gevolgen heeft voor de laadtijden. Ik meet nu ca 4-6 seconden voor een forumpagina met uitschieters naar ruim tien seconden. Dat lijkt weinig maar als je een beetje aan het rondkijken bent is dat te lang.

Ik zeg dit niet om het werk van de bouwer teniet te doen, dat waardeer en respecteer ik ten zeerste! :worship: :ok: :)

Ik wil echter best een keertje meekijken op de server en op de achtergrond als jullie dat op prijs stellen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Word ook betalend lid van de ARA!