ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#361139
Tja waar beginnen we, Rob (Robz) kwam met idee om met 4 RSV4's mee te doen aan de Endurance race van de ZAC. De teamnaam was redelijk snel gevonden: Team "Quatro Staggioni", wegens persoonlijke omstandigheden viel er een rijder af en gingen Maurice (Millemerckel), Rob en ik op zoek naar een 4e rijder. Gelukkig vonden we deze in de ervaren schaaltjesdief :victory: Frank (RSVFrank), op zijn oude en vertrouwde Mille uit 98.
Gezien onze gemiddelde PR's werden we in de sportklasse ingedeeld dus podium moet erin zitten met dit team :yes:

Wat houdt een endurance eigenlijk in??? 4 uur lang rijden + 1 ronde met een Le Mans start waarbij de clue zit in het zo snel en constant mogelijk te rijden en geen strafseconden op te lopen; bv te snel rijden in de pitstraat, onreglementaire wissel, etc.

De training verliep voor mij prima met een nieuw PR als resultaat 1. 53,6 :yahoo: mijn teamgenootjes hadden wat meer moeite om de snelheid te vinden (trainingsdagje toch zin gehad :secret: ) dus ik moest/mocht de Le Mans start doen :sorry:. Helaas waren de andere teams in de sportklasse een stuk sneller dus het beoogde podium was iets te hoog gegrepen :-\ De tactiek was om zo lang mogelijk buiten te blijven (max. 30 minuten +1 ronde) zodat we maar 7 wissels nodig hadden.

De start was redelijk drama, iedereen begon al te rennen voordat ik vertrok :-\ gelukkig had ik gelijk de goede snelheid (1.54 ers) en kon ik de 1e rondes de verloren plekken ruimschoots goed maken. Nadat het geweld enigzins gesettled was ben ik iets eerder gaan remmen zodat ik het tempo ook kon volhouden (1.55 ers) en mijn stint uitgereden. Na de wissel lagen we P5 en mocht Rob een half uur gaan knallen, gelukkig had hij weer snelheid gevonden tov de training en kon redelijk constant rondjes 1.58 rijden. Team Fantastic Four met Bryan, Vivian, Robert en Melvin voor de kenners pikte 2 keer strafseconden op waardoor we ze makkelijk voorbij kwamen P4 en zicht op P3 :ok:
3e rijder was Frank en ook hij had er zin in en kon continu zijn rondjes rond de 1.59 - 2.00 klokken, team Pro Lease had een snellere rijder in de baan en hier verloren we wat tijd. Gelukkig had ook Maurice weer de snelheid en kon continu 1.55 rijden waardoor het gat weer kleiner werd.
Dankzij onze team captain Stefan (BLackbee) en crew Mark bleven we strak op schema en konden we onze 7 stop strategie blijven volgen :ok:
Inmiddels was ik aan mijn 2e stint toe en ik was al kapot voordat ik begon, moet toegeven dat ik niet optimaal fit was maar een half uur knallen is toch flink vermoeiend. Eenmaal op de motor nam de routine over en kon ik continu 1.54 rijden en na 17 rondes :P het stokje overdragen aan Rob en lagen we P3. Rob bleef goede tijden rijden en kon redelijk vlak 1.57 - 1.58 rijden. Met het stokje (Transponder) overdragen vielen we terug naar P4 :sorry: Frank begon lekker aan zijn stint en klokte wederom de ene na de andere 1.59 tot dat we code 60 kregen (maximale snelheid is 60 km/u) vanwege een valpartij in de Strubben (iedereen werd moe). Frank heeft gedisciplineerd zijn rondes gereden en op tijd binnen gekomen zodat Maurice het laatste half uur kon volmaken. Met alle wissels lagen we 1.45 minutt achter P3 Pro lease maar zij moesten nog een extra stop maken en ze hadden hun langzaamste rijder in de baan waardoor Maurice 12 seconde per ronde :yes: kon goed maken dus P3 zat erin. Moet zeggen dat de laatste 20 minuten erg spannend waren ;D met de laatste wissel maakte Prolease nog een fout door een rijder te lang door te laten rijden waardoor ze ook nog een extra tijdstraf kregen en we uiteindelijk 40 seconden voor hun eindigde op P3 :yahoo:

Supergave dag met veel bekijks en een top team :friends:

Nog een speciale dank aan Stefan en Mark wat zonder hun zou dit mogelijk zijn geweest :ok:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#361140
heb een leuke dag gehad, vooral toen ik net voordat ik vertrok naar assen een app kreeg met de mededeling dat ik teamcaptain was en of dat ik dit al wist ..... uuuuuuuuhhhhhh :no: :no: :no: maar goed als instructeur tactische communicatie moest dit toch wel goed komen :crazy: :help: :help:

heb een leuke dag doorgebracht aan de pit muur maar het zelf rijden bevalt me toch beter dus op naar volgend jaar want dan willen we met 2 teams mee doen :yes: :yes: . misschien toch maar opa & oma van laar vragen om dan team captain te spelen >:D >:D

keurig gereden heren en gelukkig is mijn pr nog even veilig frank :crazy:
#361141
Weinig aan Frank's verhaal toe te voegen!

Na het bericht dat er een teamgenoot helaas moest ontbreken kwam de vraag of ik geen zin had om mee te doen
Zin natuurlijk altijd, maar ik moest wel vrij regelen en dat was niet al te makkelijk en duurde even voordat ik een goedkeuring kreeg.
Gelukkig maar want wat is dit een geweldig leuk evenement, misschien nog wel leuker dan een gewone zac wedstrijd.

Met drie snelle rsv4 coureurs die altijd dik onder de 2 minuten , zeg altijd rond de anderhalve minuut zitten, was ik wel een beetje bang om uit de toon te vallen en spelbreker te zijn maar dat viel allersinds mee.
Mijn doel om rond en het liefst onder de 2 minuten constant te rijden lukte aardig.
Met een goede lemans start van Frank begonnen de vier lange uren.
De rijderswissels gingen eigenlijk hardstikke soepel onder de bezielende leiding van Stefan met assistentie van Menthal coach Mark.
De teamtactiek pakte goed uit en wat ook meehielp was dat de langdurige code60 in mijn stint als langzaamste rijder van de 4 viel.
De laatse 30 minuten werden erg spannend omdat er toch nog zicht op een podium was Maurice liep maarliefst 12 seconden per ronde in op de nummer 3 , maar met behulp van een tijdstraf voor dat team, tja dat hoort er ook bij, was het genoeg om de dag met een derde plek af te sluiten.

volgend jaar probeer ik er zeker bij te zijn , mischien wel met 2 Aprilia teams :ok:
Avatar
Door robz
#361151
Wat een leuke dag op Assen was dit! Voor mij de seizoensafsluiting alhoewel seizoen een groot woord is voor 2 circuitdagen op Assen.... :o en verder niks meer na de voorjaarstrainingen... afijn komt wel weer... en de snelheid hopelijk dan ook maar dat mocht de pret niet drukken want een endurance is altijd iets bijzonders.

Goede sfeer, beetje gekkigheid, respectvol koersen op de baan dat is kenmerkend voor ZAC endurance en daarom leek het me leuk mee te doen. Extra leuk is het dan als er vrijwilligers ( mark en stefan) proffesioneel ondersteuning bieden en ook verbaal het geheel naar een hoger plan tillen.... ::) :)

Bedankt mannen volgende keer wat mij betreft zeker weer
#361154
Sjieke verhalen, mannen en een super prestatie! :worship: Lijkt me wel wat om ook mee te doen maar dan moeten er nog wel ff een seconde of 6 minimaal vanaf... :sorry: We gaan er aan werken, zullen we maar zeggen...
Door FRITS
#361206
Als je me nou,vraag ik tijdens onze laatste club met endurance op 8 okt
aan JARNO of ie iemand weet om evt samen mee te racen op aprilia,zie
ik net dat jullie iemand zochten,helaas ben ik weinig actief op de site en dan
mis je al eens wat hè.Maar bij deze stel ik me graag kandidaat om volgende
gelegenheid erbij te zijn.In 2016 zou ik graag team vormen met aprilia rijders
om evt te starten bij de club met in zolder enz,, Ook ga ik wel eens naar Hockenheim,
Oschersleben,Zandvoort enz,meestal alleen en dat wil ik graag anders.Zal ondertussen t forum
wat in de gaten houden,dus wie zin heeft laat je maar horen,.
#361207
FRITS schreef:Als je me nou,vraag ik tijdens onze laatste club met endurance op 8 okt
aan JARNO of ie iemand weet om evt samen mee te racen op aprilia,zie
ik net dat jullie iemand zochten,helaas ben ik weinig actief op de site en dan
mis je al eens wat hè.Maar bij deze stel ik me graag kandidaat om volgende
gelegenheid erbij te zijn.In 2016 zou ik graag team vormen met aprilia rijders
om evt te starten bij de club met in zolder enz,, Ook ga ik wel eens naar Hockenheim,
Oschersleben,Zandvoort enz,meestal alleen en dat wil ik graag anders.Zal ondertussen t forum
wat in de gaten houden,dus wie zin heeft laat je maar horen,.
Hallo Frits, lijkt me leuk! Ik zie dat Maurice (Heerlen) en ik (Venlo) redelijk in de buurt wonen. Club Met is dit enkel op Zolder?

Gr Frank
Door FRITS
#361209
Dag Frank,de meeste wedstrijden zijn in zolder er is ook 1 race
in Oschersleben,op de nieuwe kalender is t nog even wachten.
Voor mij is 'club met' zeker geen must,t is dichtbij en betaalbaar.
Andere voorstellen zijn eveneens welkom.

Word ook betalend lid van de ARA!