ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot circuit en race gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#358806
Tot mijn grote blijdschap :yahoo: lees ik op het forum dat er behoorlijk wat interesse is om de rijvaardigheid te vergroten of om eens wat sportiever op een circuit te rijden. Maar ook lees ik dat de stap naar een 'echte circuitdag' misschien wat te groot lijkt. Binnenkort (iets eerder dan de Ital Trackday in september) is er volgens mij een prima oplossing die beide combineert.

Op 6 juli 2015 organiseert '2The Experience' een circuittraining op het TT-circuit van Assen. 2The Experience geeft circuittrainingen voor IEDER niveau. Op hun website lees ik een goed verhaal over hoe zij deze dag organiseren, en hoe zij jou kunnen helpen, zoals jij dat wilt:

http://www.2theexperience.nl/inschrijve ... ining.html

Hun facebookpagina geeft ook een goede indruk:
https://www.facebook.com/2theexperience

Het leuke vind ik dat deze training op dezelfde dag plaatsvindt als de ZAC-race en het ZAC-vrijrijden, waar altijd wel een clubje ARA-leden aan meedoet. Zo zie je van elkaar hoe je zo'n dag aanpakt en beleeft. En het is natuurlijk supergezellig :friends:

Afbeelding

En zeg nou zelf, wie wil er nou niet één week na Valentino Rossi en Marco Melandri, proeven aan zo'n werelds circuit?

Groet, Tombaaa
#358825
Leek me leuk om mee te doen, maar gezien het (ontzettend strenge?) reglement haak ik af (ik wil met m'n circuitfiets rijden en dat mag niet, want hij heeft geen kenteken (en ik heb geen eigendomsbewijs erbij gekregen).. voor de mensen die met hun straatfiets willen rijden: check even of je aan alle eisen voldoet, mijn straatmotor namelijk niet...).
#358857
black bee schreef:bij vrij rijden dient hij alleen technisch in orde te zijn .
er hoeft niks geborgt te zijn je moet zorgen dat de db killer erin zit en dat de remmen goed zijn en alles vast zit !

papieren vragen ze niet naar :no:


Als je een knappe circuitfiets hebt ,zonder speling ,lekkages afgebroken delen en met een paar nette banden erom kun je gerust naar assen komen de 6e :ok:
Bij een wegfiets al dan niet terplekke (als je op de motor komt) spiegels verwijderen, koplamp afplakken en nummerbord verwijderen/
#358888
Dat klinkt dan weer prima do-able. Fiets is goed in orde (vorige eigenaar heeft er ONK mee gereden in 2013 geloof ik en sindsdien is er niks aan de technische staat veranderd (behalve oliewissel en banden + remblokken vervangen)), dus dat zal wel loslopen... :ok:

Wat ik me dan afvraag: er staat dat het voorste kettingwiel volledig afgeschermd moet zijn. Dat is bij mij niet (en het zou natuurlijk superk*t zijn als je op zoiets stoms naar huis word gestuurd, dus ik wil best zo'n kapje gaan fixen indien echt noodzakelijk :yes: ), maar wat is daar de gedachte achter? :sorry:
#358889
ElSjiepo schreef:Dat klinkt dan weer prima do-able. Fiets is goed in orde (vorige eigenaar heeft er ONK mee gereden in 2013 geloof ik en sindsdien is er niks aan de technische staat veranderd (behalve oliewissel en banden + remblokken vervangen)), dus dat zal wel loslopen... :ok:

Wat ik me dan afvraag: er staat dat het voorste kettingwiel volledig afgeschermd moet zijn. Dat is bij mij niet (en het zou natuurlijk superk*t zijn als je op zoiets stoms naar huis word gestuurd, dus ik wil best zo'n kapje gaan fixen indien echt noodzakelijk :yes: ), maar wat is daar de gedachte achter? :sorry:
Dat je je tenen behoudt ..
#358900
ElSjiepo schreef:Dat klinkt dan weer prima do-able. Fiets is goed in orde (vorige eigenaar heeft er ONK mee gereden in 2013 geloof ik en sindsdien is er niks aan de technische staat veranderd (behalve oliewissel en banden + remblokken vervangen)), dus dat zal wel loslopen... :ok:

Wat ik me dan afvraag: er staat dat het voorste kettingwiel volledig afgeschermd moet zijn. Dat is bij mij niet (en het zou natuurlijk superk*t zijn als je op zoiets stoms naar huis word gestuurd, dus ik wil best zo'n kapje gaan fixen indien echt noodzakelijk :yes: ), maar wat is daar de gedachte achter? :sorry:
plaats anders even een fotootje hoe het momenteel bij jou zit 8)
#359177
Gaan er nog mensen proeven aan het rijden op een circuit met 2theexperience?

Aardig druk dagje vanuit de ARA zo. Wie gaan?

- Tomba la Bomba (vrij rijden ZAC)
- Ernest (vrij rijden ZAC)
- Sjoerd (vrij rijden ZAC)
- Frank K. (RSVFrank) (competitie ZAC)
- Frank (Heuveltje) (competitie ZAC)
- Joris (Zwijntje) (competitie ZAC)
- Stefan (Black Bee) (competitie ZAC)
-...................?? (2theexperience)

Wie sluit aan?

Tombaaa
#359462
mona-toetje schreef:Ja ik heb 3 keer gereden op assen met de landelijke motordagen. Zat dit jaar op 2.06.
Nooit een echte circuit dag gedaan, dus moest er nu maar is van komen. Weet iemand hoe die groep indelingen zijn?
Niet verkeerd. Soms vragen organisaties bij inschrijving al een rondetijd of voorkeursgroep (beginner, ervaren, racer oid). Ik weet niet hoe 2theexperience het georganiseerd heeft.

Nog een weekje. En 't wordt warmmmmm :)

Tombaaa
#359479
Sjoerd schreef:Ik ben benieuwd want dat wordt voor mij ook de eerste keer met de snelle versie! Maar ik heb zaterdag goed gekeken en het zag er kei makkelijk uit dus dat zal wel appeltje eitje worden... :bad: Hoe dan ook, ik heb er zin an! :yahoo:
Hij is ook makkelijk als je hem door hebt, hier vanaf mijn oude Mille tijdens Ducati Clubrace 2014 met een hoofdrol van ROBZ

https://www.youtube.com/watch?v=kgEukxWw7RI
#359524
Heuveltje schreef:
Sjoerd schreef:Ik ben benieuwd want dat wordt voor mij ook de eerste keer met de snelle versie! Maar ik heb zaterdag goed gekeken en het zag er kei makkelijk uit dus dat zal wel appeltje eitje worden... :bad: Hoe dan ook, ik heb er zin an! :yahoo:
Hij is ook makkelijk als je hem door hebt, hier vanaf mijn oude Mille tijdens Ducati Clubrace 2014 met een hoofdrol van ROBZ

https://www.youtube.com/watch?v=kgEukxWw7RI
Hij doet t niet Frank! :no: Maar ik denk dak de eerste 2 rondjes gewoon achter Tomba blijf hangen om te kijken hoe t moet... ;)

Word ook betalend lid van de ARA!