- 17 apr 2015, 22:04
#357699
Omdat in het andere bandentopic hoofdzakelijk over banden voor de openbare weg wordt gesproken nu een topic enkel over circuitbanden.
Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!
Moderator: Moderators
Dan klopt het Frank! Een zachte compound wordt gemaakt om veul, heul veul grip te hebben. Volgens opgave van Pirelli bijvoorbeeld is de levensduur van een SC1 100 km.... En dan zijn ze na een wedstrijd en dan een paar sessies van jou op.Heuveltje schreef:Ik heb op mijn RSV4 een tal handgemaakte Dunlops gereden (gebruikt) en ik ben niet echt tevreden aangezien ik de achterband binnen 2 a 3 sessies stuk rijdt (te zachte compound).
Nu wil ik overstappen naar nieuwe banden en heb ik 2 leuke aanbiedingen liggen voor slicks:
- Metzeler k2 in de maten 120/70 en 190/60
- Bridgestone V2 in de maten 120/600 soft en 200/655 medium
Iemand ervaring?
is een alternatief, denk dat ik vandaag ff bij jou voorbij rij, heb de nieuwe zaak nog niet gezienrsvfrank schreef:Waarom niet de conties, ik heb weer een setje via Janvan Dam besteld.
goede levensduur , prima grip en niet duur., De enige band die ik niet opvreet, van alles gereden ;dunlops michelin pirelli metzeler.
Heuveltje schreef:is een alternatief, denk dat ik vandaag ff bij jou voorbij rij, heb de nieuwe zaak nog niet gezienrsvfrank schreef:Waarom niet de conties, ik heb weer een setje via Janvan Dam besteld.
goede levensduur , prima grip en niet duur., De enige band die ik niet opvreet, van alles gereden ;dunlops michelin pirelli metzeler.
Er wordt heel positief over de nieuwe Bridgestones geschreven en de Metzelers zijn altijd goed! Ook ik ga over na nieuwe banden en 1 merk zodat ik me daarna kan concentreren op het rijden met de RSV4, zag wat foto's van me zelf en de houding kan wel wat beter
ik zag gisteren slicks liggen, zijn die voor jou frankrsvfrank schreef:Heuveltje schreef:is een alternatief, denk dat ik vandaag ff bij jou voorbij rij, heb de nieuwe zaak nog niet gezienrsvfrank schreef:Waarom niet de conties, ik heb weer een setje via Janvan Dam besteld.
goede levensduur , prima grip en niet duur., De enige band die ik niet opvreet, van alles gereden ;dunlops michelin pirelli metzeler.
Er wordt heel positief over de nieuwe Bridgestones geschreven en de Metzelers zijn altijd goed! Ook ik ga over na nieuwe banden en 1 merk zodat ik me daarna kan concentreren op het rijden met de RSV4, zag wat foto's van me zelf en de houding kan wel wat beter
Als je bij mij voorbij rijd ben je te ver gereden
Niet stiekum mijn banden meenemen bij jan vandaan he
Met de mille heb je toch ook met de conti's gereden?
Hallo Theo, tegenwoordig zijn de bandenmaten een beetje divers maar standaard zit er een 180 op een Mille dus 200 lijkt me teveel van het goede.TTM schreef:Hallo jongens enmeiden,
Ik gebruik sinds kort een superbike pro slick voor mijn mille omdat de dragon corsa's niet meer geleverd worden en d epro nog ene beetje betaalbaar. Ik ben bijna toe aan een nieuwe achterband en wil oook daar de superbike pro gebruiken alleen lees ik op het net dat er alleen een 180 en een 200 wordt geleverd en geen 190. kan iemand mij vertellen of zo'n 200/55 uberhaupt past op de mille? de 190 loopt al rakelings langs de ketting en voor het ovreige zie ik ook nietveel ruimte meer.Gisteren op Assen kreeg ik van de bandenman terplaatse niet echt een overtuigend antwoord. Hebben jullie ervaring?
Met vriendelijk egroet
Theo
de 190 loopt al vlak langs de kettting , denk dat de 200 echt te groot is.TTM schreef:hallo heuveltje,
Ik heb een 180 geprobeerd maar heb toch de voorkeur voor een 190 misschien zit het tussen de oren maar ik rijd er beter mee. En d evervanger van de 190 is de 200 zodoende. Ik rijd zeker nog gene top tijden maar kijk ook en beetje naar de centjes en dat verschilt enorm met de corsa's. Dus hoor graag nog of iemand ervaring heeft met de 200.
Moet je me toch eens uitleggen wat de breedte van de band met de lengte van de ketting te maken heeftrsvfrank schreef:ik rij nu met een 190/60 conti race-attack ,heb daarvoor wel een langere ketting moeten steken omdat deze anders tegen de achterbrug aan komt.
Dat klopt 60 is de hoogte van de band in % van de breedte.Bor_S schreef:Volgens mij is de 60, een percentage van de breedte en niet een maat, maar ik begrijp het idee.
De achterbrug van de aprilia is dus zo krap (vooraan bij de schokbreker) dat de band gaat aanlopen en je de achterwiel naar achter moet en dus een langer ketting, ok, duidelijk.
black bee schreef:bij een maat van 190/60 geeft de eerste de breedte aan en de tweede de hoogte tov de velg
oftewel een 60 steekt 10 mm meer de lucht in dan een 50 met als effect dat je de velg verder naar
achteren moet plaatsen in je achterbrug om niet aan te lopen en ja dan heb je dus ook meer ketting nodig
Nieuw seizoen is weer op komst en dus ook een speur tocht naar banden.rsvfrank schreef:Een 200 gaat niet passen ,weet ik uit ervaring .
ik rij nu met een 190/60 conti race-attack ,heb daarvoor wel een langere ketting moeten steken omdat deze anders tegen de achterbrug aan komt.
geometrie iets aangepast door hem wat meer op z'n kop te zetten.
Lekker bandjes die net zo lang of langer meegaan dan superbike pro's en veel meer grip bieden.
als je tijden rond de 2.00 of sneller op Assen liggen zou ik die pro's er niet op gooien, daarboven prima bandje.
Word ook betalend lid van de ARA!