- 6 dec 2008, 18:39
#161661
Dames, heren, jongens en meisjes,
Hierbij even wat op- en aanmerkingen van mij m.b.t. het circuitrijden wat jullie in 2009 uiteraard weer met veel plezier gaan doen.
Wat mij opvalt in diverse topics is dat er weinig of geen rijders(ters) schrijven over een checklist “wat mee te nemen” naar het circuit.
En wat nog belangrijker is “wat te controleren” voor we gaan rijden cq racen.
In het ONK is het heel gebruikelijk om na iedere training cq voor de eerste training een checklist af te werken. En dat moet een checklist zijn die ook de onderdelen achter het kuipwerk controleert.
Een piloot werkt tenslotte ook voor iedere vlucht een checklist af.
Duikers controleren over en weer ook de uitrusting van hun buddie voor iedere duik.
Motorracers doen veel dingen zelf terwijl ze daar, ook vaak, niet zo heel goed in zijn. (Geef eventueel ook je buurman tips of aanmerkingen op het circuit of op dit forum, word altijd wel gewaardeerd).
Werk zoveel mogelijk met onderdelen die zeker geschikt zijn om te racen cq mee op het circuit te rijden. Vergis je niet wat er tijdens het rijden van het materiaal gevraagd word.
En, wat natuurlijk ook belangrijk kan zijn, hoop dat het nooit nodig is. Ga nooit alleen naar het circuit, zorg dat je met zijn tweeën bent. Zorg altijd dat er een briefje in de auto aanwezig is met gegevens wie te waarschuwen bij een ongeval en je eventuele medicijngebruik kan ook belangrijk zijn.
Als er eentje een ongeval overkomt, kan de ander nog naar huis rijden.
Ben helaas een aantal jaren geleden naar Assen moeten rijden met mijn zoon om iemand op te halen in het ziekenhuis en zijn auto en aanhanger met daarop het wrak terug naar huis te rijden. Overigens graag gedaan.
P.S. Zal eens in de andere computer kijken of ik nog checklijsten kan vinden
Doe wat met bovenstaand adviezen.
Suggesties m.b.t. checklijsten mogen gepost worden, iedereen word er weer wijzer van
Groetsels van Henkje en veel plezier in 2009
Hierbij even wat op- en aanmerkingen van mij m.b.t. het circuitrijden wat jullie in 2009 uiteraard weer met veel plezier gaan doen.
Wat mij opvalt in diverse topics is dat er weinig of geen rijders(ters) schrijven over een checklist “wat mee te nemen” naar het circuit.
En wat nog belangrijker is “wat te controleren” voor we gaan rijden cq racen.
In het ONK is het heel gebruikelijk om na iedere training cq voor de eerste training een checklist af te werken. En dat moet een checklist zijn die ook de onderdelen achter het kuipwerk controleert.
Een piloot werkt tenslotte ook voor iedere vlucht een checklist af.
Duikers controleren over en weer ook de uitrusting van hun buddie voor iedere duik.
Motorracers doen veel dingen zelf terwijl ze daar, ook vaak, niet zo heel goed in zijn. (Geef eventueel ook je buurman tips of aanmerkingen op het circuit of op dit forum, word altijd wel gewaardeerd).
Werk zoveel mogelijk met onderdelen die zeker geschikt zijn om te racen cq mee op het circuit te rijden. Vergis je niet wat er tijdens het rijden van het materiaal gevraagd word.
En, wat natuurlijk ook belangrijk kan zijn, hoop dat het nooit nodig is. Ga nooit alleen naar het circuit, zorg dat je met zijn tweeën bent. Zorg altijd dat er een briefje in de auto aanwezig is met gegevens wie te waarschuwen bij een ongeval en je eventuele medicijngebruik kan ook belangrijk zijn.
Als er eentje een ongeval overkomt, kan de ander nog naar huis rijden.
Ben helaas een aantal jaren geleden naar Assen moeten rijden met mijn zoon om iemand op te halen in het ziekenhuis en zijn auto en aanhanger met daarop het wrak terug naar huis te rijden. Overigens graag gedaan.
P.S. Zal eens in de andere computer kijken of ik nog checklijsten kan vinden
Doe wat met bovenstaand adviezen.
Suggesties m.b.t. checklijsten mogen gepost worden, iedereen word er weer wijzer van
Groetsels van Henkje en veel plezier in 2009
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.