ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door rs 250
#130649
Hee hallo

Ik zag dat ze bij de lidl vanaf 2-6 weer wat motorspullen hadden, zoals schijfslotjes en kettingen en dat soort spul.

Ook onderstaande advertentie kwam ik tegen.
Alsik het goed begrijp is het een soort portofoon of walkie-talkie kit voor onderweg, en dan wel voor twee losse motoren.

Zijn er aprilia rijders die al ervaringen hebben met dit ding ?
Werkt het een beetje, is het te verstaan, en hoelang ken je lullen op de baterijen ??
Dit omdat ik hem ook op 6-volt machientjes zal gebruiken .

graag jullie reactie

niels


------------Advertentie Lidl--------
PMR Twintalker (draadloos)

8 kanalen en 5 beltonen
Met 38 CTCSS-tonen
Functies: monitor en scan
Incl. koptelefoon, microfoon, laadapparaten en gordelclip
Spraakgestuurd, direct vanaf het stuur te bedienen
Bereik: 5 km (bij ideale omstandigheden)
Spatwaterdicht

  34.99* 
Attentie - Het kan zijn dat dit artikel, ondanks zorgvuldige bevoorrading, snel uitverkocht is. Wijzigingen en (druk-)fouten voorbehouden
#130656
Leuk kinderspeelgoed. Wat denk je voor dat geld te kopen. GEEN kwaliteit in ieder geval. Een goeie intercom betaal je al snel min. 6 á 700 eurie voor
#130662
[quote="RS 250"]
Hee hallo

Ik zag dat ze bij de lidl vanaf 2-6 weer wat motorspullen hadden, zoals schijfslotjes en kettingen en dat soort spul.

Ook onderstaande advertentie kwam ik tegen.
Alsik het goed begrijp is het een soort portofoon of walkie-talkie kit voor onderweg, en dan wel voor twee losse motoren.

Zijn er aprilia rijders die al ervaringen hebben met dit ding ?
Werkt het een beetje, is het te verstaan, en hoelang ken je lullen op de baterijen ??
Dit omdat ik hem ook op 6-volt machientjes zal gebruiken .

graag jullie reactie

niels


------------Advertentie Lidl--------
PMR Twintalker (draadloos)

8 kanalen en 5 beltonen
Met 38 CTCSS-tonen
Functies: monitor en scan
Incl. koptelefoon, microfoon, laadapparaten en gordelclip
Spraakgestuurd, direct vanaf het stuur te bedienen
Bereik: 5 km (bij ideale omstandigheden)
Spatwaterdicht

  34.99* 
Attentie - Het kan zijn dat dit artikel, ondanks zorgvuldige bevoorrading, snel uitverkocht is. Wijzigingen en (druk-)fouten voorbehouden
[/quote]

Heb bij de vorige maal dat deze actie is geweest dat het maar om 1 apparaat gaat dus om twin te kunnen babbelen heb je 2 sets nodig
Door Huertecilla
#130669
Het is maar wat voor eisen je stelt.
Ik heb er geen doch een kennis van mij wel en het is een stap vooruit op schreeuwen of gebarentaal op een rijdende motor.
Het eerste woord komt niet door, dus eerst ´iets´ zeggen, het liefst twéé woorden opdat de ontvanger ook oplet.
Daarna kort en bondig.
Dat werkt.

Met een goede stille helm en het respecteren van de max.snelheden op een standaard motorfiets prima voor comuncatie met een ander op korte afstand. Theoretisch is zichtafstand het bereik maar DAAR moet je niet teveel illusies over hebben.
Voor gesprekken is het niet geschikt. Dat kan je als een voordeel zien  :angel:

Ik WL een dergelijk ding niet. Noch bij paardrijden, noch op de motorfiets, maar anders kocht ik een vergelijkbaar ding, want het werkte boven míjn verwachting op basis van de prijs.

peter
Door Timfiz
#130670
Kortom leuk ding voor weinig. Ik heb er zondag 1 gebruik toen ik achterrijder was in een groepje van 6 met de voorrijder communiceerde. Je kan iig belangerijke dingen doorgeven die je normaal niet kan, waardoor een rit veel plezieriger is.

Wat mij betreft een 7 voor prijs kwaliteitverhouding.  :ok:

BTW dit setje had hij 2 jaar geleden gekocht  :worship: :worship: :worship:
Door rs 250
#130739
Hallo

Dat ik voor dit geld geen top-of-the-range product mag verwachten, snap ik ook wel.
Maar ik rijd nog wel eens brommertoertochtjes, en dan is het makkelijk dat je kan wijzen naar iets, en ook nog zeggen wat er te zien is.
Of dat je kan overleggen welke kant op te gaan.

En ook met een duo-rijder lijkt het me ook best makkelijk.

Maar wat ik me nog wel afvraag:
Heb ik aan 1 set genoeg, voor met zijn 2en te rijden, of moet ik 2 sets kopen ???

mvgrt niels
Door Huertecilla
#130767
Ieder zijn meug Niels, maar ik moet er toch niet aan denken dat de duo-passagier ongehinderd door wind of helm in mijn oor kan praten terwijl ik lekker wil rijden. Voor overleg stop ik wel  ;D

Het voorbeeld van mógelijk kontakt tussen voorrijder en hekkesluiter bij een groep is veiligheidsverhogend, maar voor de rest is het potentieel als met een walkman op rijden.
Voor MIJ is motor- (en paardrijden ook trouwens) een hoogst individuele ervaring en daar heb ik geen praatgroep bij nodig.

Maar goed, het prodúct van de LIDL is een prima werkend communicatiemiddel voor verrassend weinig. Wat je ermee DOET staat daar gewoon apart van  ;)
Door Renébagpipe
#130770
Bij veel van dit soort "praat-artikelen" is het zo dat je de spreeksleutel moet indrukken....... even wachten..... (contact moet worden gelegd) en dan pas spreken. Is zelfs bij de hele dure digitale exemplaren het geval, of het nu over kleine of grotere afstanden is.

Bij de hele goedkope exemplaren is het simpelweg alleen een contact onderling, zonder steunzender of relais-station. Maar ook dat kan goed werken en verstaanbaar zijn. Desnoods met een stroomdraadje naar accu met eventueel klein omvormertje.
Door Huertecilla
#130794
[quote="Renébagpipe"]

Bij veel van dit soort "praat-artikelen" is het zo dat je de spreeksleutel moet indrukken....... even wachten..... [/quote]

´Spraakgestuurd´ = spreken is de sleutel. Zeg een woord, wacht even voor contact, zeg dan nog wat opdat de ontvanger luístert en .....

Werkt zonder meer. Of je het wíl??? Ík wil het niet, maar ik wil ook geen routemiep die me vertelt dat ik rechtsaf moet terwijl linksaf een prachtig oud kasteeltje op een berg staat. Door het steeds indringender ´herberekenen´ ben ik erg snel overtuigd dat´fout´rijden  :ok: is.

Nogmaals, voor onderling kontakt tussen voorrijder en hekkesluiter  :ok:  Een tomtom voor die voorrijder als het om een uitgezette route gaat ook  :worship:
Voor mijn eigen rijplezier  :wobblesign:

peter
Door rs 250
#130822
oke

Conclusie: het werkt best goed, zeker voor het geld, maar of je continu je vriendin in je oor wil hebben is een tweede.... ;D ;D ;D

Ik zal het ook alleen maar voor route aanwijzingen e.d. gebruiken.
Mijn fietsje loopt ruim 70 (80), ook in de bochten, en de andere 50 (in de bochten 25) dus ik ben de ander wel eens kwijt......

Maar heb ik nu 1 of twee van deze setjes nodig ??
Ik neem aan dat het een complete set is, lijkt me wel het meest logies.
En met compleet bedoel ik dus draadloos bruikbaar voor twee personen.

Maar ik begreep uit een reactie, sjaakie geloof ik, dat je twee van dit soort setjes nodig hebt.?
Is dat zo, lijkt me namelijk erg onlogies.
Wie ken daar nog ff uitsluitsel over geven.

Geweldig trouwens al die vlotte reacties, en ook zo positief over de mensen met wie ze rijden...

Grtn Niels
Door Huertecilla
#131000
[quote="sterrie"]
Wat ik al schreef het gaat om 1 set, dus wil je comuniceren met een ander heb je dus 2 sets nodig.
Dus 2 kopen a 34,99 eurie
[/quote]
Je kan er ook vier kopen en dan met zijn vieren overleggen of zes en aangezien de spraakverwarring exponentieel toeneemt .... ;)
Door drie verschillende kanalen af te spreken kan een instructeur ook drie leerlingen afzonderlijk bereiken.

peter

Word ook betalend lid van de ARA!