ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Chloé
#129424
Ben al stilletjes bezig met uit te kijken naar een andere outfit.
Weet er iemand of er apriliapakken voor dames beschikbaar zijn ? Heb er hier nog geen gezien, en ad voor mijn ongeval een goed pak , dus niet echt vandoen.

Maar nu lles toch naar de vuilnishoop is verwezen, is de moment aangebroken om al eens uit te kijken of er nog wat moois te vinden is.

Ben niet vn de  dikste, maar een mannenpak past niet echt mooi, zou dus toch iets aangepast willen  :yes:
Avatar
Door bmack
#129426
kijk eens op de site van dainese die hebben hele mooie vrouwe pakken
Door Chloé
#129432
Vraag me toch af of ze niet eens een vrouwenpak kunnen ineen steken, er zijn al een aantal aprilia rijdende dames, en nog worden die over het hoofd gezien  :sorry:

Maar al eens een kijkje nemen, passen kan nog niet, wat met die pinnen is het niet mogelijk.

en als ze in Reims niks hebben naar mijn zin , gaan we wel naar het parijse arrondissement, daar zijn meerdere winkels
bedankt in elk geval
Door Huertecilla
#129435
[quote="Chloé"]
.....een goed pak ...., ....wat moois
[/quote]

Dat is beiden hoogst subjectief en gezien de diametraal uiteenlopende prioriteiten van verschillende rijders niet voor de hand liggend om in te vullen wat jij daar onder verstaat.

Er zijn legio fabrikanten waarvan de producten meer dan voldoen aan de specificatie = prima kwaliteit.
Er is een wereld van verschil tussen duurzame pakken voor kilometervreters welk vooral comfortabel en weerbestendig moeten zijn en de snelle ´kwasimodo´racemodellen die volgestampt zitten met harde beschermers. Sommigen willen GP-modieus ´geventileerd´leer en dat is net zo weersbestendig als een visnet  ;D  en is voor DIE rijders ´goed´als het inderdaad ventileert en niet snel inscheurt.
Tja, en dan ken ik ook iemand die een pak zonder speciaal zakje voor een mobiel niet ´goed´vindt.
Schoonheid is in het oog van de kijker en over diens smaak valt niet te twisten.

Dus: wat zijn jouw musts en wants?
Door Vincent
#129446
[quote="rsv mille evo"]
Heb nog wel een aprilia pak in de aanbieding, lichte gebruikssporen  :angel: :angel:, altijd rustig mee gereden  :crazy:
[/quote]Er liggen nog wat stukjes leer op de afrit van de N33 naar Appingedam maar ja dat mag de pret niet drukken.
;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Vincent
Door Miccie
#129450
[quote="Huertecilla"]
[quote="Chloé"]
.....een goed pak ...., ....wat moois
[/quote]

Dat is beiden hoogst subjectief en gezien de diametraal uiteenlopende prioriteiten van verschillende rijders niet voor de hand liggend om in te vullen wat jij daar onder verstaat.

Er zijn legio fabrikanten waarvan de producten meer dan voldoen aan de specificatie = prima kwaliteit.
Er is een wereld van verschil tussen duurzame pakken voor kilometervreters welk vooral comfortabel en weerbestendig moeten zijn en de snelle ´kwasimodo´racemodellen die volgestampt zitten met harde beschermers. Sommigen willen GP-modieus ´geventileerd´leer en dat is net zo weersbestendig als een visnet  ;D  en is voor DIE rijders ´goed´als het inderdaad ventileert en niet snel inscheurt.
Tja, en dan ken ik ook iemand die een pak zonder speciaal zakje voor een mobiel niet ´goed´vindt.
Schoonheid is in het oog van de kijker en over diens smaak valt niet te twisten.

Dus: wat zijn jouw musts en wants?
[/quote]

:lazy:

ik denk een Aprilia pak ( je kent het merk met de leeuw ?  :P ) met een vrouwelijke snit.........wat kan het leven soms toch mooi simpel zijn he
Laatst gewijzigd door Miccie op 20 mei 2008, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Huertecilla
#129453
[quote="Miccie"]wat kan het leven soms toch mooi simpel zijn he
[/quote]
Welk materiaal, of is dat op zich onbelangrijk?
Waterdicht?
Hoe warm?
Wat voor bescherming?
Hoe ´modieus´?
Dus eigenlijk ook hoe duurzaam?

Kijk Miccie, Aprillia heeft fors verschillende modellen in de catalogus. De motorhandel heeft niet voor niets ´BMW´-toerpakken (voor de CapoNord-rider?) en gaatjesleer voor race-wannabees (RS?).
Horses for courses heet dat. Zowel de fiets als het pak. Kan beiden Aprillia op staan en beiden net zo goed voor een meiske zijn.
Als de dame er mee door europa wil kunnen rijden is dat heel wat anders dan op een mooie dag een stukkie flitsend doen en weer wat anders dan een strakke tijd zetten op een sterrendag. Misschien wil ze alle drie.

peter
Door Miccie
#129454
peter, echt ik begrijp het ! je hebt tig verschillende pakken. Chloé  vraagt zich enkel en alleen af: of ze er in vrouwelijke variant zijn en waar je die krengen met de leeuw erop kunt kopen. Vooralsnog hebben we daar geen antwoord op gekregen (ik weet het namelijk ook niet.....)!
Misschien zou je het eens via Motostrada kunnen proberen Chloé !?
Laatst gewijzigd door Miccie op 20 mei 2008, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chloé
#129459
euh, dinges, wat ik daaronder versta, degelijk, niet te schreeuwerig, maar wel aangepast aan de meer vrouwelijke vormen  ;D

Ben ongeveer 1,75 m en heb maatje 36, dus een mannenpak gaat algauw "slobberen".

Weet dat er merken legio zijn, kan natuurlijk ook voor maatwerk kiezen, maar dat is toch mijn laatste optie.

Gebruik voor circuit en vor de baan. Het moet er niet te extreem uitzien, no nonsens graag  :ok:

Voor de reizen die ik met mijn vriend onderneem hebben wij meestal een degelijk gore tex pak met de nodige verluchting.

Neen, moet geen zakken voor gsm, of make up, gewoon degelijk, praktisch en toch niet te oubollig  :man_in_love:

Ben en blijf toch nog een vrouw weet je  :yahoo:
Door Huertecilla
#129463
[quote="Chloé"]een mannenpak gaat algauw "slobberen".
[/quote]
Het equivalent van vouwenmaat 36 is er ook in mannenmaat, zeker hier en in Italië.
Het vervelende van leer is dat het altijd enigzins gaat ´slobberen´ en aangezien jij een pak voor uitsluitend sportief gebruik zoekt kan je heel gericht in die niche-markt kijken en grote, enigzins elastische, kunststof inzetdelen zijn daarbij heel gebruikelijk.
Ik zie hier trouwens regelmatig spaanse meiskes in strakke pakje. Ergens aprilia of een leeuw op laten stikken is geen punt op zo´n pak omdat er geen texen beschadigd worden.
Trouwens, er is hier al jaar en dag een aprilia-cup voor mini-mennekes op RS125; de GP-kweekvijver van europa. Die pakken komen ook gewoon ergens uit een rek.
Ik zal eens kijken of ik daar wat van kan vinden....

peter
Door Huertecilla
#129465
´Desde estos instantes todos los pilotos inscritos en la Aprilia Supermoto Cup pueden descargar en los links que se adjuntan los diferentes formularios de medidas del mono de piel, casco, guantes y botas.

http://www.cesmotard.com
http://www.torponmedia.com
http://www.cowardmotos.com
http://www.supermotardclub.com  ´


De bovenstaande links zijn de sites waar je een maatformulier voor de pakken van de supermoto cup kan vinden.

[img width=615 height=600]http://www.dailymotos.com/media/news/20 ... 674233.jpg[/img]

Het is gewoon omzet voor die lui dus als jij daar als niet-cuprijder wat wil bestellen is dat geen enkel punt. Van damesmaten kijken ze ook niet echt op want er rijden hier ook meiskes in elke tak van motorsport.
Als je niet uit het spaans komt, stuur je ze via de contactpagina een mail in het engels.

Succes,

peter

p.s. is zo´n cup er in NL ook niet eigenlijk?! Die pakken komen uit Italie overigens.
Kijk ook eens hier ;-)
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?page=23
Laatst gewijzigd door Huertecilla op 20 mei 2008, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Sjaakie
#129615
[quote="Chloé"]
euh, dinges, wat ik daaronder versta, degelijk, niet te schreeuwerig, maar wel aangepast aan de meer vrouwelijke vormen  ;D

Ben ongeveer 1,75 m en heb maatje 36, dus een mannenpak gaat algauw "slobberen".

Weet dat er merken legio zijn, kan natuurlijk ook voor maatwerk kiezen, maar dat is toch mijn laatste optie.

Gebruik voor circuit en vor de baan. Het moet er niet te extreem uitzien, no nonsens graag  :ok:

Voor de reizen die ik met mijn vriend onderneem hebben wij meestal een degelijk gore tex pak met de nodige verluchting.

Neen, moet geen zakken voor gsm, of make up, gewoon degelijk, praktisch en toch niet te oubollig  :man_in_love:

Ben en blijf toch nog een vrouw weet je  :yahoo:
[/quote]

Een mannenpak hoeft ook niet te slobberen mits je een pak koopt (alle waar naar zijn geld) van een gerenomeerd merk. Anders zou ik een pak kopen van kangeroeleder. Mijn vrouw en met haar op dit forum draagt al twee jaar een spidi pak in een damesmaat die nog steeds goed strak zit
Door Chloé
#129695
Had een pak vn Alpinestars, dus zo slecht was dat niet en was er eigenlijk best tevreden over. Dat zat strak genoeg en was toch zeer comfortabel

Wil gewoon een aprilia pak, maar ga eens kijken bij de links die de spaanse meneer heeft opgegeven en anders zou het best wel eens maatwerk kunnen worden  8)
Door Huertecilla
#129698
[quote="Chloé"]Wil gewoon een aprilia pak, [/quote]

De gedoodverfde wax-pakken fabrikant van weleer, Barbour, heeft een heel elegante zomerlijn voor dames, eigenlijk hun hele programma is VOORAL elegant voor dames, ook in Aprillia-rood. Badge achterop en ARA-badge op de borst = klaar voor het concours d´elegance. Kun je voor circuit een dertien in het dozijn maar veilig stuiterpak kopen  :victory:

peter

Word ook betalend lid van de ARA!