[quote="Huertecilla"]
[quote="robz"]
Ik hoop er maandag a.s. een proefritje op te kunnen maken
[/quote]
en?
peter
[/quote]
We (daniel aka kanonskop en ik) hebben in de middag onder leiding van een freebike instructeur een rondje spa gedaan. Zijn strenge blik en vermanende woorden vooraf
"geen gekke dingen heh!? geen wheelies, stoppies etc" maakte me blij, immers het was dus wel mogelijk om uberhaupt gek te doen.....
Na een korte uitleg gingen we van start. Ik ben begonnen in volautomaat stand touring. Mijn angst om regelmatig mis te grijpen bij de koppeling viel mee. De motor voelde wat zwaar aan maar er viel goed mee te sturen. Al snel was ik op zoek naar de stand "sport gear" want daar reed de voorrijder duidelijk ook in en dan is de volautomaat wat sloom.
In deze stand kun je zelf op- en terugschakelen. Of via 2 knopjes op je stuur of traditioneel met pedaal. Ik heb voornamelijk de knopjes gebruikt. Ging wel eens een tandje terug terwijl ik vooruit wilde en vice versa maar dat zijn gewenningsproblemen. Voordat we het wisten waren we weer terug. En wat ik ervan vond? Hmm mixed feelings. De mana is duidelijk een prima motor waar je alles op kan doen wat je op een motor zou willen doen. Woon- werk in standje touring en zondagochtend even vlammen in standje sportgear. De suggestie alsof het alleen een motor voor dames zou zijn ben ik het helemaal niet mee eens.
Ben denk ik alleen een beetje verwend op het gebied van PK's en looks want beiden mis ik een beetje. Die twee zorgen bij mij toch wel in belangrijke mate voor de pret die ik van een motor heb. De mana vind ik meer een vervoersmiddel. Maar dat vind ik van een honda deauville of een CBF900 ook.
In dat licht bezien denk ik dat het voor veel motorrijders een echt alternatief is, je moet ze alleen zover krijgen dat ze het eens proberen. Zet een stoer mannelijk persoon op deze fiets voor een uitdagend ritje en je creeert al een beetje meer balls voor de bike. Oftewel.... Peter, Rubberbutt 2008, iets voor jou?