ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Sjefke!!!
#128265
Hallo allen!!

Ik ga in juni naar Italie en wel naar Bardolino (gardameer). Helaas moet ik mijn trouwe tweewieler thuis laten, maar mijn vriendin en ik (misschien ik iets meer dan zij :crazy:)zouden graag de Apriliafabriek bezoeken. Nu weet ik dat deze in Noale is gevestigd (niet ver van Bardolino :yahoo:), maar ik weet eigenlijk niet of je zo maar langs kunt gaan om eens een kijkje te nemen.

Ik ben ook nog benieuwd of iemand er al eens geweest is en of je onderdelen bij de fabriek kan kopen.
Avatar
Door rolf
#128267
onderdelen kopen kan alleen bij de dealers, de fabriek is een volledig bedrijf met lopende banden dus een onderdeel gaat daar niet vanaf.

Je kan langs gaan bij de fabriek maar ook zij kennen bouwvakantie en gaan dus 3 weken dicht.

Dan langs gaan op de gok, dan mag je eventueel het museum bekijken maar de rest niet. Wij zijn geweest op uitnodiging van de PR afdeling en dan mag je een gedeelte zien.

De fabriek waar alle motoren gemaakt worden ligt 15km voorbij Noale, in Noale zelf gebeurd het uitdenken, het testen, ontwikkelen, race afdeling etc.

succes

rolf
Door TuonoBen
#128307
Hey,

ben er zo 2 jaar geleden,toen we ook aan het Gardameer zaten met de Tuono naartoe gereden op een zaterdag met 36 graden.
In Noale en Scorze was er enkel een portier die me vertelde Aperto Lunedi en toen wist ik het wel.
De plaatselijke Aprilia Dealer in Noale is niet specialer dan een Roke of M2000 en voor de rest was er in die twee dorpen weinig te zien.
Dus....ga zeker niet op een zaterdag zoals ik ( op aanraden van Rolf.. :rtfm:)
Maar toch blij dat ik de trip gemaakt heb met zo'n prachtige machine.

TuonoBen
Door Fido
#128313
Wow jongens mijn man en ik gaan binnenkort naar het Gardameer met de motoren voor 2 weken. :kwijl: :yahoo:
Wij zitten in Pacengo.
Ik ga eens kijken waar die fabriek zit dan. Ga ik zeker langs rijden met mijn Tuono. Gelijk een foto idee!!

leuk man
Trouwens van de laatste keer kan ik mij herinneren dat de kleding enzo in italie goedkoper is dan in nederland.
Zou dat ook voor de banden gelden.? Ik heb eigenlijk een nieuwe achterband nodig zat er aan te denken om deze in italie eronder te laten leggen...

Ciao
Jolanda,.
Laatst gewijzigd door Fido op 15 mei 2008, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door rsvfrank
#128323
Gaaf, staat nog steeds op m'n "verlanglijstje .
Prachtige omgeving daar, zeker om met de motor te gaan.

Ik zou wel een nieuwe band(en) monteren vóórdat je op vakantie gaat, de vlakke kant rijdt je daar wel weer rond :ok:
Avatar
Door rolf
#128325
[quote="TuonoBen"]
Dus....ga zeker niet op een zaterdag zoals ik ( op aanraden van Rolf.. :rtfm:)
Maar toch blij dat ik de trip gemaakt heb met zo'n prachtige machine.

TuonoBen
[/quote]

sorry ben,

maar ooit was het winkeltje op zaterdag open met de aprilia kleding en deze is volgens zegge na de verbouwing van het museum niet meer open gegaan.
Toen wij er waren was het winkeltje juist alleen op zaterdag open en wij waren door de weeks :-\

Inderdaad de dealer in de straat(300 meter voor de fabriek) is net zo iets als meesten aprilia dealers bij ons.

Dan over de banden, deze zijn echt niet goedkoop in Italie, dan kan je beter vlak voor de grens in Duitsland(zwarte woud) je bandje wisselen. Goedkoper en goed.

grtjs rolf
Door jimi
#128328
[quote="Fido"]
Wow jongens mijn man en ik gan de 28e naar het Gardameer met de motoren voor 2 weken. :kwijl: :yahoo:
Wij zitten in Pacengo.
Ik ga eens kijken waar die fabriek zit dan. Ga ik zeker langs rijden met mijn Tuono. Gelijk een foto idee!!

leuk man
Trouwens van de laatste keer kan ik mij herinneren dat de kleding enzo in italie goedkoper is dan in nederland.
Zou dat ook voor de banden gelden.? Ik heb eigenlijk een nieuwe achterband nodig zat er aan te denken om deze in italie eronder te laten leggen...

Ciao
Jolanda,.
[/quote]

Banden en kleding en onderdelen zijn zeker niet goedkoper. Wat Rolf zegt; evt banden in duitsland vervangen, maar voor de rest moet je van prijsverschillen niet veel voorstellen. Spullen zijn eerder duurder :yes:

En stel je bij de dealers ook niet al te veel voor; de gemiddelde motorzaak in nederland is groter dan de "grotere"dealers in italie.(uitzonderingen daargelaten)
En nog iets; in Italie is het vaak zo dat motorzaken voornamelijk motoren verkopen en bijna geen kleding, helmen en acc. zoals dat in nederland wel het geval is.
Door Gert-Jan Tuono
#128351
De vakanties in Italië worden traditioneel in Augustus gehouden. In Juni/Juli kom je normaal gesproken niet voor een gesloten deur, maar dat wil niet zeggen dat ook voor je open gehouden wordt.  ::) ::)

Groeten,  :bye:
Gert-Jan Tuono
Door Sjefke!!!
#128354
Ik ga het gewoon proberen en zal in ieder geval even verslag uitbrengen ;)

Mijn rsv'tje gaat niet mee, maar wij willen daar wel een motor huren... Eens kijken of er een mille '08 beschikbaar is voor ons Sjefke!!! :man_in_love:

p.s.

Dit is dus geen uitnodiging voor de eigenaren van een nieuwe RSV op dit forum, om het er nog even lekker in te wijven dat zij er zelf één thuis hebben staan >:(
Door Fido
#128357
Kijk eens aan!
Nou Sjefke wij gaan ook proberen langs te gaan bij de fabriek.
Ben benieuwd.. lijkt me erg gaaf in ieder geval.
Ik heb op mijn achterband (pirelli super corsa pro) nog ik denk 1 a 2 mm boven de indicator...

Twijfel nog of het voldoende is voor de vakantie.. (lees zo'n 4000km)...
Met mijn bridgestone banden onder mijn Fazer had ik het nog wel gehaald.. met deze weet ik niet zo goed hoe hard ze slijten,..
Wat zouden jullie doen>?
greetz
Jolanda.
Laatst gewijzigd door Fido op 15 mei 2008, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sjefke!!!
#128363
[quote="Fido"]
Kijk eens aan!
Nou Sjefke wij gaan ook proberen langs te gaan bij de fabriek.
Ben benieuwd.. lijkt me erg gaaf in ieder geval.
Ik heb op mijn achterband (pirellie super corsa pro) nog ik denk 1 a 2 mm boven de indicator...

Twijfel nog of het voldoende is voor de vakantie.. (lees zo'n 4000km)...
Met mijn bridgestone banden onder mijn Fazer had ik het nog wel gehaald.. met deze weet ik niet zo goed hoe hard ze slijten,..
Wat zouden jullie doen>?
greetz
Jolanda.
[/quote]

pfoe... Als je ze na die vakantie toch moet vervangen is het misschien een idee om de raad van Rolf op te volgen en de banden in Duitsland te vervangen als dat nodig is? Heb je in ieder geval een geweldige rit en (mogelijk) goedkopere banden :ok:

Ik heb zelf geen ervaring met Pirelli's heb alleen maar Michelin Pilot Power (fantastische ligging, maar snel slijten) en Metzelers (erg goed, maar deze heb ik alleen op mijn japanner gehad).
Door wolly
#128511
Waarschijnlijk kun je beter van tevoren proberen te regelen of je de fabriek in kunt.
Zo'n 7 jaar geleden op excursie geweest bij Ducati in Bologna. Daar kon je toen alleen naar binnen indien je je vooraf had aangemeld via e-mail. Is trouwens ook niet al te ver vanaf het Gardameer. Eventueel een alternatief als Aprilia niet mogelijk is.

Gr. Rob
Door Fido
#129251
Ik kom er even niet meer uit.  :help:
Weet één van jullie waar ik het emailadres kan vinden om een afspraak te maken?
Ben zeker van plan om er langs te gaan.
Door Fido
#129926
Ik heb contact gehad met Aprilia.
Ik kreeg onderstaand bericht terug.

Dear Mrs.

Thank you for contacting us.

Regards to the information you require, We are regret to tell
you that it is no longer possible to visit our factory, and We do
not have planned to make visits to the museum yet.

Please don't hesitate to contact us for any further information.
Best Regards.
Aprilia Customer Care on line

Helaas geen bezoeken meer aan de Aprilia fabriek    :'(
Door wolly
#130081
Dan maar naar Bologna .....
Is ook zeker de moeite waard. Hebben ook een museum.
Avatar
Door Tomba la bomba
#130085
[quote="wolly"]
Dan maar naar Bologna .....
Is ook zeker de moeite waard. Hebben ook een museum.
[/quote]

Foei!!!
Door Sjefke!!!
#130146
[quote="Fido"]
Ik heb contact gehad met Aprilia.
Ik kreeg onderstaand bericht terug.

Dear Mrs.

Thank you for contacting us.

Regards to the information you require, We are regret to tell
you that it is no longer possible to visit our factory, and We do
not have planned to make visits to the museum yet.

Please don't hesitate to contact us for any further information.
Best Regards.
Aprilia Customer Care on line

Helaas geen bezoeken meer aan de Aprilia fabriek    :'(
[/quote]

zuigt :sorry:... Dan maar naar de Ducati fabriek :crazy:
Avatar
Door FerBa
#130219
De hoop nog niet verliezen!
Als je de zin, We do
not have planned to make visits to the museum yet, leest kun je daar uit opmaken dat ze vooralsnog geen bezoeken toestaan...,maar in de toekomst mischien (weer) wel. ;)
Door wolly
#130230
[quote="Tomba la bomba"]
[quote="wolly"]
Dan maar naar Bologna .....
Is ook zeker de moeite waard. Hebben ook een museum.
[/quote]

Foei!!!
[/quote]

Is ook italiaans
heeft ook 2 cilinders (meestal)

dus beter dan een rijstraketfabriek oid
Avatar
Door rolf
#130258
precies misschien maken we wel weer een plan om de fabriek te bezoeken, hebben we in 2005 ook gedaan als club. En dat was waanzinnig, eigenlijk de fabriek zelf was leuk, maar de race afdeling, ontwikkel en test afdelingen waren helemaal super.

Toen waren we ruim 1 week voor de fabriekssluiting voor de zomervakantie en hebben van ca. 11.00u tot 18.00u genoten van de gastvrijheid.

Ik weet dat het toendertijd ook erg moeizaam ging om een bezoek te regelen, we hadden mazzel als club dat we de secretaresse van de race-afdeling kende via de mail vanwege afspraken met Jan Witteveen op Assen. Maar als het gaat dan gaat het ook, maar dan moet de deur op een kiertje staan.

grtjs rolf
Avatar
Door Tomba la bomba
#130342
[quote="rolf"]
precies misschien maken we wel weer een plan om de fabriek te bezoeken, hebben we in 2005 ook gedaan als club.

(...)

[/quote]

DOENNNNN!!!!!


Tombaaaaaaaa
Avatar
Door GERBEN
#130412
Mijn vrouw heeft een Italiaanse collega laten bellen fabriek is idd niet open voor publiek wel voor een schoolreisje oid museum zou echter wel open zijn! Toch nog maar even laten informeren van de week gaan volgende week die kant op is wel fijn om te weten of in ieder geval het museum open is!

Word ook betalend lid van de ARA!