ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Help de evenementencommissie , waar gaat jouw voorkeur naar uit?

Dagje eiffel is genoeg voor zo'n club event
2
7%
Twee dagjes eiffel met 1 overnachting, helemaal top
13
48%
Een driedaags arrangement a la Teutoburgerwald raid
5
19%
4 dagen schotland, zwarte woud of iets gelijks
4
15%
5 dagen! gewoon de alpen aandoen!
3
11%
Avatar
Door robz
#130545
Beste Aprilia Piloten,

Als evenementencommissie proberen we elk jaar een attractieve agenda in elkaar te zetten. Daarbij is het natuurlijk wel belangrijk dat we weten waaraan er behoefte bestaat binnen de club.

Ben je wel te porren voor een dagje eiffel of vind je dat het club weekend dit voldoende afdekt? Vind je een meerdaagse reis leuk of doe je dat al met niet-aprilia maten en hebben we voldoende aan het vaste hemelvaartweekend?

We hebben dit jaar een tussenvorm buitenlandrit opgenomen die slechts 1 snipperdag kost, de Teutoburgerwald Raid. Hier is weinig animo voor. Ligt dit aan de bestemming, het concept of de datum (tussen rubberbutt en jubileumfeest...). Moeten we de rit schrappen of verplaatsen naar oktober? Welke ritten lijken jullie leuk te maken met de club?

Help ons met organiseren door hier te stemmen EN even in het tipic te vertellen wat je ervan vind!   BVD :)
Laatst gewijzigd door robz op 26 mei 2008, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Blijhoofd
#130557
gewelidge evenementen worden er georganiseerd waar ik vaak met pijn in mijn hart niet aan mee kan doen. Reden: dit kost mij snipperdagen en die heb ik helaas niet zoveel. Ik verbaas me hoeveel mensen er toch soms aan mee kunnen doen. Heeft iemand hier een tip voor mij hoe ik aan die snipperdagen kan komen of kunnen er eventueel dingen georganiseerd worden in een weekend??

Groeten Blijhoofd/ Remco
Avatar
Door Sjaakie
#130561
[quote="Blijhoofd"]
gewelidge evenementen worden er georganiseerd waar ik vaak met pijn in mijn hart niet aan mee kan doen. Reden: dit kost mij snipperdagen en die heb ik helaas niet zoveel. Ik verbaas me hoeveel mensen er toch soms aan mee kunnen doen. Heeft iemand hier een tip voor mij hoe ik aan die snipperdagen kan komen of kunnen er eventueel dingen georganiseerd worden in een weekend??

Groeten Blijhoofd/ Remco
[/quote]

Eigen ondernemer worden. Als je dan genoeg omzet maakt kun je weer een dag vrij nemen  :yes: :yes:
Door Renébagpipe
#130567
[quote="Blijhoofd"]
gewelidge evenementen worden er georganiseerd waar ik vaak met pijn in mijn hart niet aan mee kan doen. Reden: dit kost mij snipperdagen en die heb ik helaas niet zoveel. Ik verbaas me hoeveel mensen er toch soms aan mee kunnen doen. Heeft iemand hier een tip voor mij hoe ik aan die snipperdagen kan komen of kunnen er eventueel dingen georganiseerd worden in een weekend??

Groeten Blijhoofd/ Remco
[/quote]

Hoi,

Er wordt toch getracht om een mix van doordeweekse en weekend zaken te plannen. Als je echter iets wilt gaan doen wat meerdere dagen in beslag neemt, kom je nooit om een doordeweekse dag heen.

Vaak ook hebben mensen met gezin+kinderen in de weekenden veelal andere dingen te doen c.q. verplichtingen.

Er wordt getracht te plannen (organiseren) met een goede 'mix'. Maar dit komt bij sommigen soms net niet goed uit.
#130654
Ik zie in de loop der jaren de agenda stevig vullen met allemaal prachtige evenementen. Vaak is er zoveel te doen binnen 'ons' eigen ARA-clubje dat je moet gaan kiezen. Het kan dus goed zijn dat leden zich sprijden over de evenementen.
Er is in het verleden als een over gedacht om puur 'echte' ARA evenementen op de kalender te zetten terwijl de persoonlijke initiatieven 'last minute' worden gepost.
Avatar
Door Deefski
#130710
Eens met Mille Merckel  :yes: En net als Blijhoofd zijn de vrije dagen te schaars om kwistig mee rond te strooien.
Als een vader en motorliefhebber, zie ik wel mogelijkheden voor een zaterdagochtend - zondagavond ding.  :victory:
Door Renébagpipe
#130762
Rob,op voorhand sorry, misschien hen ik het topic een beetje de verkeerde 'kant' op gepushed.
Hierover, wat mij betreft een laatste opmerking. Bij een landelijke club is het moeilijk om alle regio's en mensen gelijkelijk te bedienen. Vaak is dit dan afhankelijk van persoonlijke initiatieven (wat zeeer welkom is) en wordt dan, als blijkt dat er in die periode nog genoeg ruimte op de Agenda is, in overleg met deze daarop geplaatst.

Nu weer terug naar het onderwerp, gezien de poll, zien verreweg de meeste stemmers (tot op heden) toch het meest in 3, 4, zelfs 5-daagse uitstapjes.

:friends:
Avatar
Door Gerrit
#130960
Ik vind de buitenland tripjes altijd erg leuk om te doen. Ik probeer ieder jaar mee te doen met minstens 1 tripje. Maar helaas dit jaar komt het gewoon qua agenda en prive verplichtingen niet uit. Ik baal er zelf ook enorm van. Volgend jaar gewoon weer opnieuw Rob.
Avatar
Door FerBa
#131034
De alpen staan hoog op mijn verlanglijst. :yes:
Vooral omdat ik elk jaar op wintersport ga en de alpen alleen in het wit ken wil ik ze ook wel eens 's zomers beleven en dan uiteraardhet liefst op de brommer.
Maar omdat ik nul komma nul ervaring heb met zulke grote afstanden  :-[en op een Mille rijdt zie ik er eigenlijk tegenop. :secret: om dat soort reizen te ondernemen.
Laatst gewijzigd door FerBa op 28 mei 2008, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gummy
#131049
Er is een alpenrally elk jaar die de Zaanse Motorclub organiseert. Als je je inschrijft, ben je (om procedurele redenen) meteen lid van die club voor een jaar. Die heet de "supertoer" en dit jaar de 13e geloof ik. Er doen ongeveer 400 man (waaronder vrouw) aan mee verspreid over 5 vertrekdagen. Hotels, eten, volgauto en de meest prachtige routes (door betaalde prof. uitgezet) via routerolletje of gps. Ik ga dit jaar met mijn vaste clubje op half juni.
Misschien soms makkelijker met een aantal Aprilia-leden te gaan in plaats van alles zelf te organiseren.
Maar FerBa: ik ga al erg lang naar de Dolomieten. De reis ernaar toe binnendoor is al leuk, maar rijden in de Alpen is voor mij het summum. Ga niet in augustus want dan gaat iedereen en het wordt er wel steeds linker door al die dwazen die geen bochten kunnen rijden. Als je weinig tijd hebt doen wij meestal knallen naar Basel en daarna pas binnendoor. Maar tegenwoordig vind ik alle hotels al geregeld en alleen een prachtige route rijden en pechhulp onderweg wel erg luxe. Tenminste, als je even een weekje wilt rijden en niet als je hoofdvakantie ziet, want de supertoer is alleen rijden en niet onderweg stadjes bezoeken.
Nu ben ik voor het eerst meegeweest met vriend achterop naar het Hemelvaartweekeinde en ik vond dit ook wel erg gezellig. Misschien doe ik ook wel mee met het Teutenburgerwaldritje. Want die korte ritjes maken dat je door het jaar heen toch nog regelmatig echt aan het rijden bent. In Nederland vind ik eerlijk gezegd er onderhand geen bal meer aan. door het soort wegen is er weinig uitdaging.
dus: nog even voor FerBa: ik heb altijd op een Cuzzi le Mans I gereden naar de Dolomieten en het is even afzien om er naartoe te gaan, maar je wordt ruimschoots beloond als je met een giga grijns tussen de bergen slingert. Wel even van te voren oefenen en nooit naar de Dolomieten of zo gaan als je dat jaar nog geen meter hebt gereden.
Door gummy
#131071
Nog even als commentaar op "dagje eifel" etc.
Als je naar de Eifel gaat of de Taunus of zo, is de eerste dag ernaartoe rijden en de laatste dag terugrijden altijd inclusief files, drukte in Nederland, stukken snelweg als je het allemaal wilt vermijden, of een heleboel B-wegen door onzinnige dorpjes (ruhrgebied of onder Limburg errug druk rond Aken etc). Dan is de dag dat je vanuit het ontbijt in het hotel de hele dag rondtoert in dat gebied eigenlijk waar je het voor doet. En dan 's-avonds weer lekker aan het diner in het Hotel zonder de hele dag met bagage rond te zeulen.

Dan zijn de dagen vrij te nemen eigenlijk ondergeschikt aan de kwaliteit. Dagje Eifel in twee dagen lijkt leuk, maar je bent meer heen en weer aan het gaan dan dat er een vakantiegevoel ontstaat en het idee dat je er even helemaal uit bent. Ik heb het wel eens gedaan hoor, die twee dagen, maar het is helemaal niet zo voldoening gevend als een hele dag daar zijn tot en met de avond.
Nu is de meerderheid voor twee dagen. Waarschijnlijk omdat iedereen denkt vanuit vrije dagen?

Ik ging vroeger vaak naar Schönberg in België vlak bij St.vith. Daar kun je op vrijdagavond naar toe omdat het zo dichtbij is. Dan eet je daar 's-avonds een biefstuk en heb je de hele zaterdag om te toeren (of blèren) door Duitsland onder Prum etc.- erg mooi daar - en dan zondag terug. Heb je toch nog een hele dag daar. Bovendien zit in Schönberg een erg leuk hotelletje (als tenminste niet de hele club in één keer mee wil goed te doen..) en er is ook een Camping.
Dus misschien is dan de formule twee dagen en een avondje ook een optie om even te overdenken? :gaga:
Avatar
Door Gerrit
#131074
[quote="robz"]
oh ik snap het wel hoor gerrit, zo werkt het hier ook. zal ik teutoburgerwaldrally doorschuiven naar oktober?
[/quote]

Best een idee maar begin October is Corine naar de USA voor ruim een week en dan ben ik dus al aan het oppassen. En nog later in het jaar is qua weer wellicht niet handig.
Avatar
Door robz
#131091
[quote="FerBa"]
Maar omdat ik nul komma nul ervaring heb met zulke grote afstanden  :-[en op een Mille rijdt zie ik er eigenlijk tegenop. :secret: om dat soort reizen te ondernemen.
[/quote]

begin eens met deelname aan de rubberbutt  ;)  heb je gelijk wat meer rijervaring!! :)
Avatar
Door robz
#131092
[quote="gummy"]

Dus misschien is dan de formule twee dagen en een avondje ook een optie om even te overdenken? :gaga:
[/quote]

De avond ervoor afreizen verdient ook mijn voorkeur vandaar dat ik het in de teutoburgerwaldrit ook zo heb gepland. Sávonds is het rustiger op de weg en kun je er makkelijker heen rijden. De dag erop kun je de hele dag knallen!
Avatar
Door robz
#131093
[quote="Gerrit"]
[quote="robz"]
oh ik snap het wel hoor gerrit, zo werkt het hier ook. zal ik teutoburgerwaldrally doorschuiven naar oktober?
[/quote]

Best een idee maar begin October is Corine naar de USA voor ruim een week en dan ben ik dus al aan het oppassen. En nog later in het jaar is qua weer wellicht niet handig.
[/quote]

De rit zit gewoon wat moeilijk gepland tussen het clubfeest en de rubberbutt in. Ik denk dat we hem toch moeten verschuiven ik overleg wel even met de evenementencommissaris!! :)
Door Renébagpipe
#131143
Dit is het automatische "post-apparaat" van het Hoofd van de Evenementen-commissie. Ik kan helaas op dit moment niet reageren.

Indien u een specifieke vraag hebt, stuur deze dan middels ander medium naar mij.

Het meest voorkomende antwoord zal luiden: "Graag handelen naar bevind van zaken, op basis van ervaring en gezond verstand."

Tot zover deze mededeling, prettige dag verder gewenst en mogelijk tot ziens.

En dan nu over tot de orde van de dag: "Pipes and Drums, by the Rolls..... quick..... march ".



:bye: 
Door Bertus
#131340
[quote="gummy"]
Er is een alpenrally elk jaar die de Zaanse Motorclub organiseert. Als je je inschrijft, ben je (om procedurele redenen) meteen lid van die club voor een jaar. Die heet de "supertoer" en dit jaar de 13e geloof ik. Er doen ongeveer 400 man (waaronder vrouw) aan mee verspreid over 5 vertrekdagen. Hotels, eten, volgauto en de meest prachtige routes (door betaalde prof. uitgezet) via routerolletje of gps. Ik ga dit jaar met mijn vaste clubje op half juni.
Misschien soms makkelijker met een aantal Aprilia-leden te gaan in plaats van alles zelf te organiseren.
Maar FerBa: ik ga al erg lang naar de Dolomieten. De reis ernaar toe binnendoor is al leuk, maar rijden in de Alpen is voor mij het summum. Ga niet in augustus want dan gaat iedereen en het wordt er wel steeds linker door al die dwazen die geen bochten kunnen rijden. Als je weinig tijd hebt doen wij meestal knallen naar Basel en daarna pas binnendoor. Maar tegenwoordig vind ik alle hotels al geregeld en alleen een prachtige route rijden en pechhulp onderweg wel erg luxe. Tenminste, als je even een weekje wilt rijden en niet als je hoofdvakantie ziet, want de supertoer is alleen rijden en niet onderweg stadjes bezoeken.
Nu ben ik voor het eerst meegeweest met vriend achterop naar het Hemelvaartweekeinde en ik vond dit ook wel erg gezellig. Misschien doe ik ook wel mee met het Teutenburgerwaldritje. Want die korte ritjes maken dat je door het jaar heen toch nog regelmatig echt aan het rijden bent. In Nederland vind ik eerlijk gezegd er onderhand geen bal meer aan. door het soort wegen is er weinig uitdaging.
dus: nog even voor FerBa: ik heb altijd op een Cuzzi le Mans I gereden naar de Dolomieten en het is even afzien om er naartoe te gaan, maar je wordt ruimschoots beloond als je met een giga grijns tussen de bergen slingert. Wel even van te voren oefenen en nooit naar de Dolomieten of zo gaan als je dat jaar nog geen meter hebt gereden.
[/quote]
:yahoo: :yahoo: :yahoo:
Jep ga ik dit jaar ook met mee.In groep 5
Met m'n appie alleen in de groep.
Maar die handhaaft zich wel  :tease:
En verder kun je idd 1 2 of 3 gagen gaan rijden, vind het allemaal mooi.
Ga het liefst naar Luxemburg.Richting Vianden en Wiltz.
Laatst gewijzigd door Bertus op 29 mei 2008, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door FerBa
#131787
[quote="robz"]
[quote="FerBa"]
Maar omdat ik nul komma nul ervaring heb met zulke grote afstanden  :-[en op een Mille rijdt zie ik er eigenlijk tegenop. :secret: om dat soort reizen te ondernemen.
[/quote]

begin eens met deelname aan de rubberbutt  ;)   heb je gelijk wat meer rijervaring!! :)
[/quote]

Helaas heb ik dat weekend al andere plannen, volgend jaar beter!
Uiteraard probeer ik zoveel mogelijk evenementen en/of ritten mee te doen om mijn kilometerrage op te krikken en ervaring op te doen om uiteindelijk dat soort reisjes te gaan ondernemen. :yes:
Avatar
Door FerBa
#131788
[quote="gummy"]
Er is een alpenrally elk jaar die de Zaanse Motorclub organiseert. Als je je inschrijft, ben je (om procedurele redenen) meteen lid van die club voor een jaar. Die heet de "supertoer" en dit jaar de 13e geloof ik. Er doen ongeveer 400 man (waaronder vrouw) aan mee verspreid over 5 vertrekdagen. Hotels, eten, volgauto en de meest prachtige routes (door betaalde prof. uitgezet) via routerolletje of gps. Ik ga dit jaar met mijn vaste clubje op half juni.
Misschien soms makkelijker met een aantal Aprilia-leden te gaan in plaats van alles zelf te organiseren.
Maar FerBa: ik ga al erg lang naar de Dolomieten. De reis ernaar toe binnendoor is al leuk, maar rijden in de Alpen is voor mij het summum. Ga niet in augustus want dan gaat iedereen en het wordt er wel steeds linker door al die dwazen die geen bochten kunnen rijden. Als je weinig tijd hebt doen wij meestal knallen naar Basel en daarna pas binnendoor. Maar tegenwoordig vind ik alle hotels al geregeld en alleen een prachtige route rijden en pechhulp onderweg wel erg luxe. Tenminste, als je even een weekje wilt rijden en niet als je hoofdvakantie ziet, want de supertoer is alleen rijden en niet onderweg stadjes bezoeken.
Nu ben ik voor het eerst meegeweest met vriend achterop naar het Hemelvaartweekeinde en ik vond dit ook wel erg gezellig. Misschien doe ik ook wel mee met het Teutenburgerwaldritje. Want die korte ritjes maken dat je door het jaar heen toch nog regelmatig echt aan het rijden bent. In Nederland vind ik eerlijk gezegd er onderhand geen bal meer aan. door het soort wegen is er weinig uitdaging.
dus: nog even voor FerBa: ik heb altijd op een Cuzzi le Mans I gereden naar de Dolomieten en het is even afzien om er naartoe te gaan, maar je wordt ruimschoots beloond als je met een giga grijns tussen de bergen slingert. Wel even van te voren oefenen en nooit naar de Dolomieten of zo gaan als je dat jaar nog geen meter hebt gereden.
[/quote]

Ik zie me idd met een vette grijns al rond rijden door de alpen. :yes:
Ik ga d'r aan werken. (zie antw. aan robz hieronder)

Word ook betalend lid van de ARA!