ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#135433
De Tocht der tochten zit er weer op. Het was wederom een prachtig event dat ik beslist niet wilde missen. Dit jaar voor het eerst de RB gereden met de Zumo en dat was echt helemaal perfect. Hij wist vrijwel overal de weg en daar waar de GPS het niet wist, daar wist ik het wel. :-) Zo weet hij nooit dat er een lusje is om de A76 op te draaien, beetje dom.

De RubberButt is eigenlijk een bedrijfje op zich met een hele schare van vrijwilligers die allemaal hun best doen om de totale organisatie mogelijk te maken. Iedereen van harte bedankt!

Volgend jaar is er gewoon weer een nieuwe RB.

PS rijtijden zal ik me eens in verdiepen hoe dat werkt met een Zumo, daar heb ik nog nooit wat mee gedaan. Edoch we zijn rond 6.30 uur vertrokken en we waren om 20.15 uur terug. Ik denk zo rond de 1,5 uur voor tanken, koffie en eten. En we hebben de hele route gereden, slechts op een punt hebben we een stukje afgesneden maar op een paar andere punten weer wat meer gereden .... de route kwijtgeraakt omdat ik zo lekker die bochtjes aan het draaien was. Oh en ja er waren wat onverwachte wegopbrekingen maar dat is tijdens de RB normaal, toch? Het heeft ons niet veel opgehouden.

Tot volgend jaar, gewoon de 6e RB.
#135453
Ja, het was een prachtige butt! Na 2 jaar wat minder km's (vorig jaar 550, het jaar daarvoor de 750) nu weer de 1000 volbracht. Echt een prachtige route en het was weer perfect georganiseerd!  :ok:

Ik heb ook voor het eerst met de Zumo gereden, en dat was de reden dat ik toch een paar keer net verkeerd reed,nog niet voldoende aan gewend. Maar dat heeft ons niet veel tijd gekost. De lunch wel, toch een uurtje gezeten om een lekkere schnitzel naar binnen te werken, had ik effe nodig om weer scherp de rest van de butt te volbrengen. We hadden zoals ieder jaar weer een leuk groepje dat prima bij elkaar bleef. Zelfs de Mille kon het bijhouden, ondanks alle pogingen om het tempo te drukken (extra tankstops, een stuk hout in de band van Bas duwen etc.).

Volgend jaar zeker weer!

Groeten, Jarno
Door Harrie van Til
#135462
Zo, eindelijk eens een droge butt dit jaar. Heerlijk.
De route was fantastisch. Samen met Anne, Ab en Onno zijn we aan de 1000 begonnen met de gedachte : we zien wel waar het eindigt. Ik wilde in ieder geval de hele Duitslandroute doen, aangezien dat vorig jaar letterlijk in de regen was gevallen. Nu dus wel goed gegaan en het waren weer heerlijke stukken. Prima gedaan Anne en Rick. :ok:
Ik moet zeggen dat de ook de eerste rubberbutt was die haar naam eer aan deed. jezus, wat een pijn in mijn kont op mijn shiver. Das even wat anders dan de Capo.
In Dasburg (grens Luxemburg/Duitsland) had ik er echt tabak van. Hadden er toen geloof ik ruim 500km op zitten. Na veel slecht stukken weg waren mijn armen en schouders en niet te vergeten de onderrug er echt zat van. Toen besloten om de route door België aanzienlijk in te korten. Met als voordeel dat ik er op het eind nog steeds plezier in had. Een goede beslissing dus.
Ik kwam op 688km totaal. Na thuiskomst was de tellerstand 1440km totaal. Shiver staat nu op 6178km (21-3 tot 21-6).
Terugreis op zaterdag binnedoor door Duitsland gereden: prachtig. Bij Doetinchem weer Nederland in gegaan: k*t, dat had ik beter niet kunnen doen. Wat is dit kikkerlandje toch overvol op de wegen.  >:( Op een gegeven momnet maar besloten via de snelweg naar huis te gaan. Een verkeerd eind van een verder prachtig weekend. Ik vond het echt gezelig en lekker relaxt.

Harrie van Til, shiverslaafd.

PS: foto's zijn geplaatst in het fotoalbum.
#135477
Heb nog niemand gezien met het Rubberbutt shirt aan  :-\
Is ie wel een beetje goed gelukt?  :friends:
Door Robert
#135482
Dit jaar was de rb echt geweldig

Ik zat in de groep van Robz, Peter & Tom

De trip heeft 3 van mijn 9 levens gekost.
Maar dat was het zeker waard.

Leven 1:
ging verloren toen we ingehaald werden door de groep van wat ik geloof dat jarno was. op een fantastisch kronkelend weggetje waar tot iedereens ergernis een speciaal transport een Zwembad aan vervoeren was. deze lange combo kon je moeilijk langs kijken en de groep voor ons haalde in, gevolgd door rob en ik meen gezien te hebben dat iemand de groep voor een gebaar maakte van kom er maar langs. dus gooi ik het gas in de tweede versnelling vol open... om tot mijn schrik te kijken in twee ontstoken koplampen van een roze Daihatsu move, die gelukkig goed met de situatie omging.

Leven 2:
Later in de rit (900+km) als de concentratie begint af te nemen en het moeilijker word om groep bij te houden toen gebeurde het een keer dat ik te hard op een haakse bocht af ging en iets langer moest remmen om vervolgens op de verkeerde rijhelft van de weg pas te kunnen sturen.

Leven 3:
Was het weg glijden van het voorwiel over vermoedelijk slecht wegdek, echt zoon moment waarbij je hart ff een paar extra klappen slaat.

Ik ben na de rit nog naar huis gereden ivm de verjaardag van mijn vader, maar je merkt pas echt hoe erg je heb huisgehouden tijdens de RB als je je laatste afslag voor huis neemt, en dan denkt: teerring neem ik deze bocht normaal gesproken zo langzaam?

Al met al heerlijk gereden en werkelijk waar genoten, het was een dag om niet snel te vergeten.

Organisatie heel erg bedankt het was geweldig
Door Streetfighter
#135499
[quote="Harrie van Til"]
Zo, eindelijk eens een droge butt dit jaar. Heerlijk.
De route was fantastisch. Samen met Anne, Ab en Onno zijn we aan de 1000 begonnen met de gedachte : we zien wel waar het eindigt. Ik wilde in ieder geval de hele Duitslandroute doen, aangezien dat vorig jaar letterlijk in de regen was gevallen. Nu dus wel goed gegaan en het waren weer heerlijke stukken. Prima gedaan Anne en Rick. :ok:
Ik moet zeggen dat de ook de eerste rubberbutt was die haar naam eer aan deed. jezus, wat een pijn in mijn kont op mijn shiver. Das even wat anders dan de Capo.
In Dasburg (grens Luxemburg/Duitsland) had ik er echt tabak van. Hadden er toen geloof ik ruim 500km op zitten. Na veel slecht stukken weg waren mijn armen en schouders en niet te vergeten de onderrug er echt zat van. Toen besloten om de route door België aanzienlijk in te korten. Met als voordeel dat ik er op het eind nog steeds plezier in had. Een goede beslissing dus.
Ik kwam op 688km totaal. Na thuiskomst was de tellerstand 1440km totaal. Shiver staat nu op 6178km (21-3 tot 21-6).
Terugreis op zaterdag binnedoor door Duitsland gereden: prachtig. Bij Doetinchem weer Nederland in gegaan: k*t, dat had ik beter niet kunnen doen. Wat is dit kikkerlandje toch overvol op de wegen.  >:( Op een gegeven momnet maar besloten via de snelweg naar huis te gaan. Een verkeerd eind van een verder prachtig weekend. Ik vond het echt gezelig en lekker relaxt.

Harrie van Til, shiverslaafd.

PS: foto's zijn geplaatst in het fotoalbum.
[/quote]

Bij de lunch in Viande (Lux) stond de teller bij ons op 340 km, voelde aan als de helft van de 750 te gaan, maar dat viel vies tegen, hadden voor de resterende 400 km nog bijna 6 uur nodig !! De favorieten stekjes: van La Roche richting Vielsalm en de bochten boven Monschau. Die gaan we met het gezin zeker nog een keer rijden de komende weken!
#135506
Na lang nadenken heb ik dit jaar voor het eerst mee gedaan. Weliswaar deed ik de rit voor de "mietjes" (500km), maar ik vond het geweldig. de groep waar ik in reed met Eric, jack en ed was erg leuk. Ed, onze voorrijder, bedankt man, ik vond je goed. Volgend jaar weer. en geloof me, dan doe ik nog steeds de 500 km.... gewoon gezellig.
groeten Remco
#135511
[quote="Blijhoofd"]
Na lang nadenken heb ik dit jaar voor het eerst mee gedaan. Weliswaar deed ik de rit voor de "mietjes" (500km), maar ik vond het geweldig. de groep waar ik in reed met Eric, jack en ed was erg leuk. Ed, onze voorrijder, bedankt man, ik vond je goed. Volgend jaar weer. en geloof me, dan doe ik nog steeds de 500 km.... gewoon gezellig.
groeten Remco
[/quote]

Jah was zeker gezellig,
Voor de zekerheid maar de route van vorig jaar gereden, want kaartlezen gaat hem bij mij niet worden ;D
Bedankt jongens, volgend jaar doe ik zeker weer mee :yahoo:
#135533
[quote="Robert"]
Dit jaar was de rb echt geweldig

Ik zat in de groep van Robz, Peter & Tom  "Chris"  edit: robz

De trip heeft 3 van mijn 9 levens gekost.

[/quote]

hey die laatste twee had je niet verteld!!!  ;D  De eerste had ik meegekregen.... :o ::)

was idd lekker daggie,                      volgend jaar 1500?  :angel:

@ Jelmer : prima T shirt ik kreeg inmiddels de eerste complimenten thuis van Djoeke: leuke kleurtjes.. (?)  aangezien ik een beetje kleurendoof ben ga ik ervan uit dat je het dus gewoon goed hebt gedaan!  :ok:
#135564
Ik heb ook heerlijk gereden, maar volgend jaar ga ik zeker proberen om voor de 1000 te gaan :angel:
Als ik er bij mag zijn tenminste (bij leven en gezondheid)
Maar ik reken er op dat ik gewoon lekker gezond blijf ;) en voor de 1000 kan gaan, ik hoop dat de route volgend jaar weer net zo mooi is als dit jaar.
Dank aan de organisatie voor de prima route, en dank aan de mede rijders Anne, Harrie en Onno

Groet Ab en tot een volgende rit :bye:
#135567
Ja, hij was weer okee dit jaar. Wel een van de langzamere, vooral door nogal wat gepruts onderweg. Leuk clubje trouwens met Rick, Reinier en Sjaak R1`. Vooral Sjaak vond dat we maar langzaam reden haha. Mooi hoor. Aan het begin een uurtje verloren door een ongelukkig glijertje van mij, verder op de dag wat spulletjes van deze en gene weggewaaid en een paar keer wel erg offroad gereden om de omleidingen heen. Op een gegeven moment reden we over bospaadjes. Maar, wat wil je met Sjaak R1 erbij.

Uiteindelijk toch nog iets van 950 km gereden volgens mij en voldaan aan de BBQ gegaan. En René zet je mn sponsors er nog bij? Tot nu toe 290,- euro.

Tombaaa
Laatst gewijzigd door Tomba la bomba op 23 jun 2008, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mieltje
#135570
Het was een memorabele Butt, deze keer...
Zoals Tom al zei,..met wat hiaatjes,hahaa

Tom je vergat het rokende en diezzzel sprayen-de vrachtwagentje nog op de snelweg. Hierdoor een extra helmreinigingsstop en gelijktijdig verorberen van een grote zak chips die R1 Sjaak nog "wel" in zijn kist had zitten :friends:

Ik heb ervan genoten ,...tnxs mates!!!

Reinier
Door Suus
#135658
ik heb me kostelijk vermaakt! Zelfs met 2 Japanners in onze groep!  :crazy:

M'n polsen voelen gelukkig ook niet meer alsof er een vrachtwagen overheen is gereden dus ik ben klaar voor nog n ritje!  :kwijl:

5000 bochten in 1 dag is idd goed voor de stuurmanskunsten want het gaat allemaal wel wat vlotter nu....  :tease:

Nu nog even alle sponsors achter hun vodden aanzitten dat ze geld gaan overmaken!  Ik heb aan al hun voorwaarden voldaan: heel thuiskomen, zuinig rijden, niet aangehouden worden en 750 km volbrengen! :yahoo:
#135712
Mijn eerste Rubberbutt bij deze club. Samen met Ab, Anne en Harrie een prachtige tocht gehad.
Het weer was schitterend en het was weer schitterend. We gingen voor de 1000 maar niet met die fanatieke blik in onze ogen van het moest en in overleg de route iets ingekort met als resultaat een kleine 700km.
Al met al een heel mooi weekend, een fantastische route en voor een KIKA doel.

Mooier kan het haast niet………………… of toch wel. Ja meer deelnemers en waar waren de dames?????
Het zwakke geslacht???

Gr.onno
Door gerritP
#135763
[quote="Klaas"]
Zo weer terug. Met de RS 250 spreekt boekdelen. :o


[/quote]

Inderdaad Klaas,

Er zaten spectaculaire stukken bij onderweg en we hebben mooi gemiddelde gescoord.
Trouwens petje af 770km op RS250 maar dat je op de extreem bochtige delen mijn RSV er niet kon uit rijden viel me een beetje tegen van jou :man_in_love:.
Maar alle gekheid op een stokkie vond het een super dag en Klaas bedankt voor het terug brengen van mijn RSV.
Achteraf gezien had ik beter niet naar Basel kunnen gaan en gezellig in Heerlen kunnen blijven.
Ok dit berichtje is namens hele team de darp-racers ut Nunspeet.

Groetjes Gerrit en tot RB2009
Door zjoepske
#135964
't was een mooi tochtje, maar zijn er niet meer foto's gemaakt dan dat er nu in het fotoalbum staan?

'k ben eigenlijk op zoek naar een actie foto van mezelf. en pak aantrekken vind ik daar niet echt onder vallen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Word ook betalend lid van de ARA!