ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Dikke Miel
#104178
Zaterdag 16 februari 2008 GPS middag in Mijdrecht :yes:

Hoe laat?    14:00
Waar?        Feka & Libra
                Rendementsweg 29
                3641 SK Mijdrecht

Voor iedereen die met Garmin routes bezig is of gaat en met vragen zit.

We hebben het idee dat hier en daar over wel wat onduidelijkheid bestaat.

Ons doel is dan ook om een beetje de neuzen dezelfde kant op te krijgen als het gaat om het maken, delen, verspreiden en herberekenen van routes.

We hebben voor de gelegenheid een heus cursus lokaal kunnen regelen met beamer en evt. internet.

Diegenen die Mapsource op de laptop gebruiken kunnen deze ook meenemen.

Wij hopen op een goede opkomst!

Anne en Rick.

Ok, tot nu toe:

Anne
Rick
Henk
Jarno
Frank
Maat Frank
Ab (mits tijd)
Rolf (mits tijd)
Gert-Jan Tuono (mits)
Twan
Gerrit
Chris
John

Gps bestand met waypoint zit er bij als het goed is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Dikke Miel op 13 feb 2008, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Sjaakie
#104179
Staat in de agenda, als ik tijd heb kom ik zeker. Maar ik denk dat het 16-2 moet zijn
Door FastJ
#104182
Ga morgen op pad om me een Garmin aan te laten smeren. DUs zet mij maar op de lijst.

Groeten, Jarno
Avatar
Door Heuveltje
#104306
Schrijf mij ook maar in, leer ik tenminste wat meer mogelijkheden van mijn Garmin.
Worden ook de apparaten zelf wat meer uitgelegd?

Gr Frank
Avatar
Door Dikke Miel
#104310
[quote="Heuveltje"]

Schrijf mij ook maar in, leer ik tenminste wat meer mogelijkheden van mijn Garmin.
Worden ook de apparaten zelf wat meer uitgelegd?

Gr Frank
[/quote]

Leuk Frank,

Apparaten zelf verschillen nogal, dus we gaan ons vooral bezig houden met mapsource aangezien dit wel bij iedereen gelijk is.
Er is wel een Zumo workshop bij Motorzoom zaterdag a.s. om 14:00.

Groetjes, Rick.
Avatar
Door robz
#104323
leuk initiatief mannen!  iets voor de agenda of houden jullie het in kleine kring??  wellicht een alternatiefje voor een technische avond?


p.s.  zijn jullie allemaal goed voorbereid voor een week later........  ::) 8)
Avatar
Door Dikke Miel
#104324
[quote="robz"]
leuk initiatief mannen!  iets voor de agenda of houden jullie het in kleine kring??  wellicht een alternatiefje voor een technische avond?


p.s.  zijn jullie allemaal goed voorbereid voor een week later........  ::) 8)
[/quote]

Rob, we willen eerst effe de animo onder de leden checken.
Het hoeft niet echt klein schalig maar we hebben wel onze beperkingen.

Rick.
Avatar
Door Bikeman
#104331
Vind het een prima plan :ok:
Probeer er dan ook wel te zijn, maar het werk kan een probleem opleveren :-[

Groet Ab
Avatar
Door robz
#104332
[quote="Dikke Miel"]
[quote="robz"]
leuk initiatief mannen!  iets voor de agenda of houden jullie het in kleine kring??  wellicht een alternatiefje voor een technische avond?


p.s.  zijn jullie allemaal goed voorbereid voor een week later........  ::) 8)
[/quote]

Rob, we willen eerst effe de animo onder de leden checken.
Het hoeft niet echt klein schalig maar we hebben wel onze beperkingen.

Rick.
[/quote]

tuurlijk, we mogen best wat meer leden only activiteiten hebben vind ik
Door Gert-Jan Tuono
#104420
Ik wil ook wel graag komen, ik heb al een paar jaar GPS maar hoop er altijd weer wat bij te leren..  :ok: :ok:

De planning is voor mij nu nog niet helemaal te overzien, maar ik ga m'n best doen  :yes:

Groeten,  :bye:
Gert-Jan Tuono
Avatar
Door motorbeer
#104471
[quote="Heuveltje"]

Schrijf mij ook maar in, leer ik tenminste wat meer mogelijkheden van mijn Garmin.
Worden ook de apparaten zelf wat meer uitgelegd?

Gr Frank
[/quote]
Welk 'geval' heb je eigenlijk. Hoofdzaak is op de PC werken met / aan routes maar wellicht is er tijd om onderling ervaringen uit tw wiselllen.

Anne
Door Twan
#104546
Het heeft er denk ik niets mee te maken. Maar ik ben voornemens om een Navigatiesysteem te gaan kopen. Als ik dit hier lees kan ik beter voor de garmin gaan dan voor de tomtom rider of niet?


Als het de Garmin wordt welke raden jullie mij dan aan? Ik zou hem dan ook voor in de auto willen gebruiken.

bedankt al voor het antwoord.
Avatar
Door Bikeman
#104551
Hoi Twan,

Het gaat een beetje OffTopic, maar je zult eerst moeten weten WAT wil ik met de GPS !
En dan bedoel ik alleen maar van A naar B of wil ik ook zelf routes maken enz.

Veel info is te vinden op de site van WayPoint www.gps.nl en het forum van WayPoint http://forum.gps.nl/

Suc6 Ab
Avatar
Door Dikke Miel
#104552
[quote="Twan"]
Het heeft er denk ik niets mee te maken. Maar ik ben voornemens om een Navigatiesysteem te gaan kopen. Als ik dit hier lees kan ik beter voor de garmin gaan dan voor de tomtom rider of niet?


Als het de Garmin wordt welke raden jullie mij dan aan? Ik zou hem dan ook voor in de auto willen gebruiken.

bedankt al voor het antwoord.
[/quote]

Hoi Twan, ik zou als ik jou was eens naar de Zumo kijken.
Heel gebruiks vriendelijk en ook zeer geschikt voor in de auto, tevens ook nog aardig geprijsd.
Het advies is in ieder geval om naar een Garmin te kijken omdat routes maken anders toch een stuk lastiger wordt.
Verder kun je i.d.d. oop de site van Waypoint een stuk wijzer worden.

Succes met kiezen,

Rick.
(Kunnen we jou op de lijst zetten?)
Avatar
Door motorbeer
#104556
Twan

Net wat Ab zegt bedenk heel goed wat je er mee wilt. OK auto en motor is wel duidelijk, maar doe je bijvoorbeeld ook aan lopen en of fietsen. Is dat tweede niet een factor dan is net wat Rick zegt de Zumo zeer het overwegen waard.
Toen ik een aantal jaren geleden een gps ging aanschaffen heb ik eerst voor mij zelf bedacht wat ik er mee wilde gaan doen en ben toen naar waypoint gegaan en heb hun hun verhaal laten doen. Uiteindelijk ging ik toen met een 276C de deur uit (tegenwoordig opgevolgt door 278) en dat is vooor mij nog steeds een juiste keuze gebleken.
Kom ook op de middag langs; krijg je alvast enig idee wat er met de Garmin software kan en ik denk ook wel dat wat 'eigenaardigheden' van de verschillende typen tersprake zullen komen.

Anne
Door Twan
#104584
Vandaag even bij Leo Teunissen geweest. moest er voor wat anders zijn namelijk. Toen ook even met enkele motorrijders gekletst en die raden mij de Zumo aan. Ik denk dat het die ook gaat worden. Aangezien ik wel eens fiest. maar dat is puur recreatief en voor de lol wat in de buurt met de kleine kids.
Ik wil hem hoofdzakelijk voor op de motor en in de auto. Tevens heb ik e.e.a. gelezen op de aangegeven sites en denk dus dat dat de beste oplossing is voor mij.

Ik ga in iedersgeval proberen om op de middag aanwezig te zijn. Beloven kan ik het niet omdat ik komend jaar verschillende keren met Arie Vos mee ga naar de races. Ik weet ook niet hoe zijn trainings programma eruit ziet.

Oh ja de reden dat ik bij Teunissen was is hier te zien: www.dtpracing.nl/nieuws.html  :ok:

Groetjes twan.

ps ik zal niet meer off toppic gaan. Mijn excusses daar voor. Maar wou gewoon advies van de rijders hier.
Laatst gewijzigd door Twan op 22 dec 2007, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Dikke Miel
#104591
[quote="Twan"]
Vandaag even bij Leo Teunissen geweest. moest er voor wat anders zijn namelijk. Toen ook even met enkele motorrijders gekletst en die raden mij de Zumo aan. Ik denk dat het die ook gaat worden. Aangezien ik wel eens fiest. maar dat is puur recreatief en voor de lol wat in de buurt met de kleine kids.
Ik wil hem hoofdzakelijk voor op de motor en in de auto. Tevens heb ik e.e.a. gelezen op de aangegeven sites en denk dus dat dat de beste oplossing is voor mij.

Ik ga in iedersgeval proberen om op de middag aanwezig te zijn. Beloven kan ik het niet omdat ik komend jaar verschillende keren met Arie Vos mee ga naar de races. Ik weet ook niet hoe zijn trainings programma eruit ziet.

Oh ja de reden dat ik bij Teunissen was is hier te zien: www.dtpracing.nl/nieuws.html  :ok:

Groetjes twan.

ps ik zal niet meer off toppic gaan. Mijn excusses daar voor. Maar wou gewoon advies van de rijders hier.
[/quote]

Houd er wel rekening mee dat er voor fietsen betere opties zijn, i.v.m. de accu actieradius (Zumo max 3 uur/ Gps-map 278 max 13 uur)
Avatar
Door Gerrit
#104628
Rick, Anne, zoals vandaag besproken kom ik ook hoor. Neem de lappetoppe mee en de Zumo natuurlijk want zonder dat ding weet ik niets meer te vinden :-). Ik heb inmiddels geen kaarten meer in de auto, lang leve de vooruitgang.

Eh, nou , eh tja, ik kan alleen als Jeroen mee mag want Corine is dat weekend niet thuis....
Laatst gewijzigd door Gerrit op 22 dec 2007, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Sjaakie
#104676
[quote="rolf"]
neem jeroen maar mee hoor, zullen we hem ook eens een echte levensles geven ;D
[/quote]

Hoezo, kom jij niet dan. :rotfl2:
Door Twan
#105182
Ik probeer te komen. Ik heb sinds vandaag de ZUMO 550 gekocht.
Ik heb hier ook een toppic in geopend bij TUONO.
wellicht dat jullie mij ook kunnen helpen?

Groetjes Twan

Word ook betalend lid van de ARA!