ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

#386022
Hi,

Ik las dit topic vandaag pas, ik sta al ingeschreven op deze dag. Ik rij uiteraard op mn Mille, misschien is er iets mogelijk dat ik kan aanhaken bij jullie o.i.d.? Dat lijkt me leuker dan met "vreemdelingen" alhoewel ik van jullie eigenlijk ook amper mensen ken ;)

ben benieuwd! gr Mike
#386023
Hoi Mike,

Ik stel voor dat je Pels Motoren hierover belt. Wij als ARA kunnen hierin niks betekenen, omdat wij organisatorisch niet zijn betrokken als club.
Succes Mike :ok:
MtheVinkster88 schreef:
23 mar 2023, 15:57
Hi,

Ik las dit topic vandaag pas, ik sta al ingeschreven op deze dag. Ik rij uiteraard op mn Mille, misschien is er iets mogelijk dat ik kan aanhaken bij jullie o.i.d.? Dat lijkt me leuker dan met "vreemdelingen" alhoewel ik van jullie eigenlijk ook amper mensen ken ;)

ben benieuwd! gr Mike
#386025
MtheVinkster88 schreef:
23 mar 2023, 15:57
Hi,

Ik las dit topic vandaag pas, ik sta al ingeschreven op deze dag. Ik rij uiteraard op mn Mille, misschien is er iets mogelijk dat ik kan aanhaken bij jullie o.i.d.? Dat lijkt me leuker dan met "vreemdelingen" alhoewel ik van jullie eigenlijk ook amper mensen ken ;)

ben benieuwd! gr Mike
Je ziet vanzelf een groep RSV's bij elkaar staan ;)
#386268
Hoi,
Vorige week donderdag heb ik bij Niwa mijn nieuwe Tuono opgehaald.
Toevallig nog even met Rian staan praten.
Ik heb via Bart daar nog een link gekregen voor inschrijving voor deze dag.
Ik heb daar gebruik van gemaakt en heb me ingeschreven in de ervaren groep.
Nu twijfel ik een beetje of dat niet boven mijn kunnen is. Ik een beetje huiverig dat ik ineens tussen mannen met bandenwarmers enzo sta haha, ik wil niemand in de weg rijden.
Weten jullie iets over het niveau op zon dag?
Ben net pas na 3 jaar weer opgestapt na een slepende ziekte en een hele gecompliceerde polsbreuk.
Weet niet zo goed in te schatten of ik in de groep pas.

Iemand wat meer info?
Groet en tot 9 juni?
Jakko
#386269
jakko schreef:
8 mei 2023, 09:57
Hoi,
Vorige week donderdag heb ik bij Niwa mijn nieuwe Tuono opgehaald.
Toevallig nog even met Rian staan praten.
Ik heb via Bart daar nog een link gekregen voor inschrijving voor deze dag.
Ik heb daar gebruik van gemaakt en heb me ingeschreven in de ervaren groep.
Nu twijfel ik een beetje of dat niet boven mijn kunnen is. Ik een beetje huiverig dat ik ineens tussen mannen met bandenwarmers enzo sta haha, ik wil niemand in de weg rijden.
Weten jullie iets over het niveau op zon dag?
Ben net pas na 3 jaar weer opgestapt na een slepende ziekte en een hele gecompliceerde polsbreuk.
Weet niet zo goed in te schatten of ik in de groep pas.

Iemand wat meer info?
Groet en tot 9 juni?
Jakko
Hallo Jakko, welke rondetijd heb je gereden op Assen dan kunnen we wat beter inschatten.

Gr Frank
#386274
ERVAREN GROEP

rondetijden ervaren groep bij crt is rond de 2.20.

In de ervaren groep worden de deelnemers in al hun 5 praktijksessies begeleid door CRT instructeurs en zij rijden de 1e en 2e sessie achter hun groepsinstructeur. Na de eerste 2 ronden in de 3e, 4e en 5e sessie is het voor de deelnemers in de ervaren groep vrij rijden.. Aansluitend aan iedere praktijksessie volgt er een korte evaluatie in het parc-fermé door de groepsinstructeur.

Als je twijfeld of geen circuitervaring hebt dan beter inschrijven in de minder ervaren groep .
#386275
Hoi Heuveltje en Frank!
Dank voor de snelle reacties.
Ik heb helemaal nog nooit op Assen gereden.
Dus heb ook nog geen rondetijd.
Er was alleen nog plek in de ervaren groep, dus daar heb ik (eigenlijk mijn vrouw als verassing) op ingeschreven.
Dacht zelf dat het een rijvaardigheidstraining was voor mensen die lekker doorrijden.
Ben bang dat ik na 1 rondje van het circuit wordt verbannen haha.
Hoe zou ik dan ervaring op kunnen doen?
Rij al 20 jaar superbikes, maar heb geen illusie dat ik perse snel ben. Ook weet ik helemaal niet hoe snel je als beginner in de buurt van 2min 20 komt. Dacht dat je gewoon achter de instructeur aan moest.

Wat is wijsheid....ik ben misschien te enthousiast geweest over de haalbaarheid van dit avontuur.
#386276
Ik ga maar bescheiden blijven en vragen na de eerste sessie aan de instructeur of hij vind dat het gaat of niet.
En misschien kan ik ter plekke nog ruilen met iemand in minder ervaren groep.

Heb er wel de motor voor en zon 20 jaar ervaring en zeker een half miljoen kilometers achter mijn kiezen op de motor.
Misschien kan ik mezelf verbazen.

Vind het in ieder geval leuk om de Aprilia familie te leren kennen.

Dus tot dan
#386282
jakko schreef:
8 mei 2023, 19:45
Ik ga maar bescheiden blijven en vragen na de eerste sessie aan de instructeur of hij vind dat het gaat of niet.
En misschien kan ik ter plekke nog ruilen met iemand in minder ervaren groep.

Heb er wel de motor voor en zon 20 jaar ervaring en zeker een half miljoen kilometers achter mijn kiezen op de motor.
Misschien kan ik mezelf verbazen.

Vind het in ieder geval leuk om de Aprilia familie te leren kennen.

Dus tot dan
Met rondetijden rond de 2.20 komt het wel goed, gewoon ontspannen rijden en niet forceren.
Beter terug gezet worden dan crashen.

We gaan je zien, gr Frank
#386286
Hoi Frank,
Dat stemt me al wat rustiger.
En ja, natuurlijk blijf ik mijn verstand gebruiken. Heb er voornamelijk heel erg veel zin in.
Even nog practisch en dan zal ik dit draadje niet meer spammen :-).
Ik heb onder mijn motor de straatlegale sc project uitlaat. Wel zonder de servoklep? aangesloten.
Moet ik de originele uitlaat eronder zetten?
Dat zou een hoop gedoe geven met alles terugbouwen qua servokabels enz.
Wat doen jullie qua verzekering als jullie circuitrijden? Is er een aparte verzekering voor af te sluiten of moet ik mijn verzekering bellen en vragen naar de polis en evt aanpassing daarvan?
#386296
jakko schreef:
9 mei 2023, 11:31
Hoi Frank,
Dat stemt me al wat rustiger.
En ja, natuurlijk blijf ik mijn verstand gebruiken. Heb er voornamelijk heel erg veel zin in.
Even nog practisch en dan zal ik dit draadje niet meer spammen :-).
Ik heb onder mijn motor de straatlegale sc project uitlaat. Wel zonder de servoklep? aangesloten.
Moet ik de originele uitlaat eronder zetten?
Dat zou een hoop gedoe geven met alles terugbouwen qua servokabels enz.
Wat doen jullie qua verzekering als jullie circuitrijden? Is er een aparte verzekering voor af te sluiten of moet ik mijn verzekering bellen en vragen naar de polis en evt aanpassing daarvan?
DB killer moet erin zitten en onder de geluidspaal constant gas of 100 meter voordien shortshiften.

Je bent niet verzekerd op het circuit, natuurlijk is je zorgverzekering wel geldig.
#386302
Haha, bedankt voor de info mannen! :ok:
Zorgverzekering heb ik de afgelopen jaren helemaal leeggetrokken haha, dus hoop die even niet nodig te hebben.
Verzekering (tussenpersoon)gebeld met lulverhaal over rijvaardigheidstraining, waardoor ik beter kan rijden en minder snel de polis nodig heb.
En of ik daarna ook korting krijg wegens behaald certificaat haha.
Ze gaan kijken wat kan.

We gaan het zien....pijp is straatlegaal en goedgekeurd dus we gaan het zien. Neem voor de zekerheid de originele wel mee.

ZIN IN !
Tot dan iedereen!

Word ook betalend lid van de ARA!