ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Chriz86
#385201
Met mijn Pegaso rijd ik regelmatig over onverharde paden, veelal over zand- en grindpaden op de Veluwe. Dit vind ik erg leuk om te doen en je leert er ook best veel van denk ik.

Nu wil ik graag eens een dagje off-road training doen.
Zijn er misschien mensen die ook graag zoiets willen doen?
Misschien kunnen we iets vanuit ARA organiseren dan.

Edit 19/4/2023 - Aanbod Motorcrosstraining Eindhoven op 8/9 juli: De eeekenden zijn erg lastig blijkt... Daar bovenop komt nog het tot nu toe erg natte weer waardoor er best veel dagen afgelast zijn die ingehaald moeten worden. Weinig plek dus voor een ARA groepje.

Maar.... het aanbod van Motor Academy staat om speciaal voor de ARA op 8 of 9 juli een ARA-Cross-Sessie op crossbaan "De Landsard" in Eindhoven te organiseren.
Omdat het aantal deelnemers kleiner is dan op de open inschrijfdagen kunnen we dan de baantijd optimaal benutten en doen we een ochtendsessie.
De gebruikelijke open dagen zijn van 10.00 - 16.00. Wij beginnen iets eerder dan gebruikelijk, aanvang 8.30, maar zijn dan al rond 13.00 uur klaar op de baan, waarna er nog iets gedronken kan worden. Volgens de instructeur die ik net sprak zijn we om 13.00 uur ook wel helemaal gesloopt.

Het tarief wordt hier ook op aangepast en zal incl. instructeur, huur van de baan, motoren, brandstof en kleding op circa €250,- pp uitkomen ipv de reguliere €350.

Dus start om 8.30, einde rond 13.00. Kosten p.p. circa €250,-

We moeten kiezen voor Òf 8 juli, òf 9 juli.

Graag in dit topic uiterlijk zondagochtend aangeven welke dagen je kunt, dan kiezen we de datum die de meesten passen en mail ik dit zondagmiddag naar de organisatie.

Naam: Kan Zaterdag 8 juli? / Kan Zondag 9 juli?
Capo dei Capi nee / ja
Robz nee / nee
Eppie nee/nee
Pipo de Kloun - ntb
Shiver750 - ?
Heuveltje ja / ja
FerBa nee / nee
DvY ja (voorkeur) / ja
rsvFrank Nee/Nee
Chriz86 Ja/Ja
Bitaktus_Snellus ?
Arie-mille ?


Het gaat overigens om deze sessie: https://motoracademy.nl/product/motorcr ... -landsard/
Avatar
Door robz
#385205
Nou daar ben ik op zich wel voor te porren.... als de agenda te syncen is...

Kan geen kwaad wat meer off road skills te verwerven... voel me nooit helemaal op mn gemak in het zand... :wobblesign:
Avatar
Door Capo dei Capi
#385207
Zeker leuk initiatief :ok:
Alleen niet op mijn Caponord. Iets met zwaar en erg zuinig op.. Wellicht is een lichte off the road bij een training te huren.
Avatar
Door Chriz86
#385208
Hier in de buurt zit Arjan Brouwer, voormalig Dakar rijder. zijn bedrijf verzorgt 1-daagse trainingen waarbij je voor 150 euro per dag een motor van hen kunt huren.

Misschien is dit een optie?
Avatar
Door Capo dei Capi
#385212
Zeker een optie :ok:
Chriz86 schreef:
15 nov 2022, 07:26
Hier in de buurt zit Arjan Brouwer, voormalig Dakar rijder. zijn bedrijf verzorgt 1-daagse trainingen waarbij je voor 150 euro per dag een motor van hen kunt huren.

Misschien is dit een optie?
Avatar
Door FerBa
#385217
Lijkt mij ook leuk! :yes:
Maar wel graag bij een organisatie die ook motoren beschikbaar stellen. Ik heb zelf geen Off-road motor en met de Tuono ga ik zeer zeker niet Off-road rijden. :no:
Avatar
Door DvY
#385223
FerBa schreef:
15 nov 2022, 22:18
Lijkt mij ook leuk! :yes:
Maar wel graag bij een organisatie die ook motoren beschikbaar stellen. Ik heb zelf geen Off-road motor en met de Tuono ga ik zeer zeker niet Off-road rijden. :no:
Gang is alles Fer.............
Avatar
Door Chriz86
#385225
rsvfrank schreef:
16 nov 2022, 12:04
https://www.alexvandenbroekevents.nl/ev ... d-brabant/

Dit zou ook een optie kunnen zijn .
Is ook een goede optie inderdaad, zat ik ook te bekijken. Voor mij wat verder weg maar verder niks mis mee. Ik sta overal voor open. Het ligt ook beetje aan wanneer we zouden willen gaan en wat er past.

Ik had zelf ook Brouwer bekeken maar vooral omdat dit praktisch in mijn achtertuin is en hij veel op zaterdagen aanbiedt: https://www.arjanbrouwer.nl/evenement/z ... ic-putten/

Maar ik sta overal voor open, ik zal nog eens wat googlen en vergelijken maar alvast mooi dat er interesse is. Lijkt me een leuk ARA-dagje :)
Avatar
Door FerBa
#385238
DvY schreef:
16 nov 2022, 09:02
FerBa schreef:
15 nov 2022, 22:18
Lijkt mij ook leuk! :yes:
Maar wel graag bij een organisatie die ook motoren beschikbaar stellen. Ik heb zelf geen Off-road motor en met de Tuono ga ik zeer zeker niet Off-road rijden. :no:
Gang is alles Fer.............
:yes: :ok: :wobblesign:

Maar grip en een geschikte motor ook! ;) ;D
Avatar
Door Chriz86
#385294
Een belangrijke keuzes, naast de aanbieder, zijn of het gaat om een 'off-road/enduro' of 'all-road training'.

1) All-Road (vanaf 600cc) wordt vaak met eigen motor gereden. Huurmotoren is bij sommige aanbieders mogelijk.

2) Off-Road is met lichtere motoren waarbij verhuur eigenlijk altijd mogelijk is.

Ik denk dat voor veel leden hier de off-road misschien wel interessanter is icm een huur motor als ik zo de reacties lees.
Het gaat om een activiteit voor 2023 wat mij betreft, en de kalenders zijn nog niet bekend bij alle aanbieders dus nog wat lastig om concreet te maken, maar ik zal ze binnenkort eens bellen om te horen wat er kan.
Avatar
Door DvY
#385302
Chriz86 schreef:
4 dec 2022, 19:31
Een belangrijke keuzes, naast de aanbieder, zijn of het gaat om een 'off-road/enduro' of 'all-road training'.

1) All-Road (vanaf 600cc) wordt vaak met eigen motor gereden. Huurmotoren is bij sommige aanbieders mogelijk.

2) Off-Road is met lichtere motoren waarbij verhuur eigenlijk altijd mogelijk is.

Ik denk dat voor veel leden hier de off-road misschien wel interessanter is icm een huur motor als ik zo de reacties lees.
Het gaat om een activiteit voor 2023 wat mij betreft, en de kalenders zijn nog niet bekend bij alle aanbieders dus nog wat lastig om concreet te maken, maar ik zal ze binnenkort eens bellen om te horen wat er kan.
Ja off road is top!
all road zou ik wel doen als ik een Caponord of een andere Aprilia had maar dat doe ik natuurlijk niet met mijn duitse aanwinst :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2:

Word ook betalend lid van de ARA!