ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

De plek waar je alles kunt vinden met betrekking tot club en motor gerelateerde evenementen!

Moderator: Moderators

Avatar
Door joebar83
#380348
Openingsrit ARA 27-03-2021 (was 13 maart). Onder Voorbehoud van de laatste info uit Persconferenties

Rijd je mee? Meld je aan in de Agenda!

Let op: samenscholing is met de huidige maatregelen niet toegestaan. Houdt hier rekening mee als je verzamelt op de startplaats en bij stops (dus niet met meer dan 2 personen bij elkaar staan). We verwachten dat iedereen zich op een verantwoorde wijze gedraagt.

Naar aanleiding van de persconferentie van 8 maart zijn de start- en eind locatie van deze rit.
Ook zitten we nog met het samenscholingsverbod.

Dat betekent dat je niet met meer dan 2 personen op 1,5 meter mag staan. Ik heb dus de start en eindlocatie aangepast in de route zodat de mensen die wel gaan rijden de goeie route hebben.
LET OP ER STAAT EEN NIEUWE ROUTE IN DE OPENINGSPOST!!

De Route start bij het tankstation TINQ in Ochten en eindigt bij de Carpoolplaats in Ochten.
het adres is : Cuneraweg 13, 4051 CE Ochten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#380391
DvY schreef:
25 jan 2021, 16:21
Ja wel een tijd maar geen vertrek adres, of ben ik te ongeduldig en komt dit later?
Startpunt staat in de agenda: Café Gruun. Even een aannamen, maar volgens mij is het adres: Zijveling 1, 4032 NT Ommeren. Komt ook overeen met de route.
Zal het ook even in de openingspost erbij zetten.
#380460
Leuke route. Bij enigszins goed weer doe ik mee met een van de drie Aprilias. Nu al keuze stress.

De 2 cilinder is door Kees afgesteld van de week. Dat loopt zooo mooi. Heb zin weer s met de 2 cilinder te rijden.

Maar de V4 heeft net een grote beurt gehad. Ben ook benieuwd naar het verschil, er zitten ook nieuwe aandruk rolletjes en kettingen in het blok, ik denk dat het verschil maakt. Einddemper is een stuk slanker geworden.

De Pegaso heeft een nieuwe bougie, radiator vervangen en knipperlicht gemaakt. Hij is weer als nieuw. Ben benieuwd naar hoe hij loopt, op de iridium bougie liep hij wat rauw.

Tja het moest maar snel beter weer worden.
#380461
Gerrit schreef:
30 jan 2021, 15:50
Leuke route. Bij enigszins goed weer doe ik mee met een van de drie Aprilias. Nu al keuze stress.

De 2 cilinder is door Kees afgesteld van de week. Dat loopt zooo mooi. Heb zin weer s met de 2 cilinder te rijden.

Maar de V4 heeft net een grote beurt gehad. Ben ook benieuwd naar het verschil, er zitten ook nieuwe aandruk rolletjes en kettingen in het blok, ik denk dat het verschil maakt. Einddemper is een stuk slanker geworden.

De Pegaso heeft een nieuwe bougie, radiator vervangen en knipperlicht gemaakt. Hij is weer als nieuw. Ben benieuwd naar hoe hij loopt, op de iridium bougie liep hij wat rauw.

Tja het moest maar snel beter weer worden.


?????????????????
#380466
Ja eh.

Canshaft chains en Chain tighteners

Bij Roke is dat nu standaard omdat ze een bekend zwak punt zijn. Op diverse fora staat dit advies ook. Is geen standaard Aprilia voorschrift maar om timing issues voor te zijn bij iedere grote beurt gewoon vervangen.

Als het blok dan open is, dan is deze extra snel meegenomen.

Gevolg zou moeten zijn dat het blok minder bijgeluiden geeft. Gezien het weer en omdat hij brandschoon is heb ik er nog niet mee gereden.

O en dus ook de vering bij HK laten servicen. De V4 is er helemaal klaar voor. :kwijl:
#380469
Tja Gerrit, die lekentaal :rotfl2: , er is toch enig verschil :yes: tussen een aandrukrol
aandrukrol.jpg


en een distibutiekettingspanner nummer 12
TUONO_V4_FACTORY_1100_E4_SUPERPOLE_ABS_2019_NAFTA_225128.png
Maaruh, hoeveel heeft jouw brommer inmiddels gelopen??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#380839
Gerrit schreef:
30 jan 2021, 19:50
Ja eh.

Canshaft chains en Chain tighteners

Bij Roke is dat nu standaard omdat ze een bekend zwak punt zijn. Op diverse fora staat dit advies ook. Is geen standaard Aprilia voorschrift maar om timing issues voor te zijn bij iedere grote beurt gewoon vervangen.

Als het blok dan open is, dan is deze extra snel meegenomen.

Gevolg zou moeten zijn dat het blok minder bijgeluiden geeft. Gezien het weer en omdat hij brandschoon is heb ik er nog niet mee gereden.

O en dus ook de vering bij HK laten servicen. De V4 is er helemaal klaar voor. :kwijl:
En de boel is op tijd gezet zie ik op de rekening. Het soms wat aan/uit is nu verdwenen EN hij gaat als de brandweer, met alle electronica aan gaat nu nog het voorwiel de lucht in, nou ja een paar cm dan. Maar hij is enorm bij de les, wat een verschil. Ik had niet gedacht dat er nog meer uit te halen zou zijn. :worship:

Misschien ook omdat ik een paar maanden niet gereden heb, ik moet vast weer wennen aan zoveel powerrrr.
#380840
Gerrit schreef:
7 mar 2021, 16:20
Gerrit schreef:
30 jan 2021, 19:50
Ja eh.

Canshaft chains en Chain tighteners

Bij Roke is dat nu standaard omdat ze een bekend zwak punt zijn. Op diverse fora staat dit advies ook. Is geen standaard Aprilia voorschrift maar om timing issues voor te zijn bij iedere grote beurt gewoon vervangen.

Als het blok dan open is, dan is deze extra snel meegenomen.

Gevolg zou moeten zijn dat het blok minder bijgeluiden geeft. Gezien het weer en omdat hij brandschoon is heb ik er nog niet mee gereden.

O en dus ook de vering bij HK laten servicen. De V4 is er helemaal klaar voor. :kwijl:
En de boel is op tijd gezet zie ik op de rekening. Het soms wat aan/uit is nu verdwenen EN hij gaat als de brandweer, met alle electronica aan gaat nu nog het voorwiel de lucht in, nou ja een paar cm dan. Maar hij is enorm bij de les, wat een verschil. Ik had niet gedacht dat er nog meer uit te halen zou zijn. :worship:

Misschien ook omdat ik een paar maanden niet gereden heb, ik moet vast weer wennen aan zoveel powerrrr.
O nee wacht het komt vast door de nieuwe schoorsteen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#380841
Enne die V2 die me steeds zit op te duwen rijdt ook als een kanon. Kees heeft hem afgesteld, kanone wat een ding is het geworden.

Rij ik voorop, die V2 op een kilometer op het gemakje erachter. Komt er een bochies stukkie en ik rij dan voor mijn doen best lekker door, zit die V2 ineens pal achter me. :crazy:

De letters op de randen van de S22 Bridgestone zijn op de V2 al helemaal weggesleten. Ik had Jeroen gezegd dat ik voor de hele band heb betaald. OK zegt ie, dan zal ik dat stukkie ook maar gebruiken.
#380872
robz schreef:
9 mar 2021, 14:55
Weersvoorspelling voor zaterdag is overigens ruk zie ik... :gaga: weercijfer 3 met 85% kans op neerslag... :angel:

Gelukkig zitten ze er vaak naast... ik houd de dag nog effe gereserveerd en check vrijdag

Of ik reserveer een decadent hotel met HOTTUB in de buurt v Ochtend om gelijk NA het ritje een beetje op te warmen... ::) :yes:
Met of zonder extra service? :kwijl:
#380888
Gerrit schreef:
9 mar 2021, 17:06
Eh, dit is heel ergens anders? Niet meer in Noord Holland dus.

Maar wel redelijk in de buurt van mijn huis qua start en eind locatie.

Maar het weer ziet er niet zo leuk uit, dus ik wacht nog even af hoor. Kou en regen zijn niet zo mijn ding.
Noord Holland is een andere rit Gerrit, De Niwarit, da's de eerst volgende op de agenda!

Word ook betalend lid van de ARA!